Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Registrere anonymt domene

Er det noen her som vet hvordan jeg kan registrere et anonymt .com domene? Har vært inne på domeneshop, men ikke funnet noe info der. Har tenkt på at det kanskje er kjekt å verne om personlig informasjon, hvis det uansett er enkelt å registrere et domene anonymt.
 

picxx

Well-Known Member
De fleste registrarer tilbyr whois-privacy, som betyr at de får opp infoen til registraren om de søker på whois til ditt domene.

Jeg ville nok ikke satset på fake info, da dette kan få reaksjoner via ICANN om noen rapporterer deg. Da heller å alliere seg med en kompis som kan stå som eier av domenet, mens du driver nettsiden.
 
whois privacy holder for de fleste hvis formålet kun er å holde personlig info borte fra de som besøker siden etc. Hvis du derimot ønsker total anonymitet må det nok sterkere lut til, men det er som regel bare visse aktører innen adult-bransjen samt folk med urent mel i posen som ønsker slike løsninger..
 
De fleste registrarer tilbyr whois-privacy, som betyr at de får opp infoen til registraren om de søker på whois til ditt domene.

Jeg ville nok ikke satset på fake info, da dette kan få reaksjoner via ICANN om noen rapporterer deg. Da heller å alliere seg med en kompis som kan stå som eier av domenet, mens du driver nettsiden.

Kult, da har sikkert domeneshop whois-privacy, som tydeligvis er det jeg tenkte på. Fake info ville jeg ikke satset på selv, heller:)
 

webmoney

Søkemotoroptimist
En annen, og viktig, grunn til at man ønsker å registrere et domene anonymt, er at både Googlebot og Google Adsense Spider sjekker Whois-registeret som ett av flere parametere når ranking i SERP og høvelig innhold i Adsense-annonser skal bestemmes.

Jeg har det problemet stadig vekk. La meg komme med et eksempel:
1) Jeg har et enkeltmannsforetak med ordet "kart" i firmanavnet.
2) Jeg registrerer et domene med "sommerdekk" i navnet, starter et nettsted som handler om sommerdekk og SEO-optimaliserer nettstedet for frasen "sommerdekk".
3) Resultat: Reklame for kart dukker opp på sommerdekk-nettstedet.
 
Topp