Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er vi internettøkonomer?

Msites Ltd

Livsnyter
En ekspert på internettøkonomi og som til daglig ferdes i et teoretisk miljø (skole).....det har jeg veldig lite tiltro til.
Mannen har nok en del fornuftig å melde til tider, men hvis han er referert riktig i denne artikkelen er han jo ikke helt med i internettverdenen!

At adsense skulle være en av de store mulighetene til å tjene penger og at affilliate-markedsføring ikke er nevnt med et eneste ord er jo bare stikk i mot slik realiteten er i dag!

Det er fullt ut mulig å tjene penger på blogging i Norge! Det handler kun om å ha noe som er interessant nok for mange nok! Og, det er nok lesere i Norge!!!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Som den eneste her på WF som faktisk ble nevnt i artikkelen.. aaaa.. jeg er så berømt.. og så rik... og så kjekk... og snart sammen med jessica alba... og jeg... ja..

Nei, i fjor ble jeg jo intervjuet ifjor av dinside om dette, og jeg kan nok mer om dette i dag enn jeg kunne i fjor. Jeg står for min påstand der om at jeg drar inn nok til å for eksempel slippe å ta studielån hvis jeg skulle gidde å studere. Vi snakker opp mot 8000,- i måneden på blogging sånn ca. I gode måneder. Dårlige måneder kan det ligge ned mot et par tusen. Tidligere tjente jeg alle penga på peterandrej dot com, men nå har jeg gitt faen i den og konsentrerer meg mer om Agurkposten. Den ene har overtatt for den andre, både i tid og inntjening faktisk. Men, AG vokser ganske raskt, så kanskje jeg når den "magiske" ti-tusen-kroners grensen i løpet av høsten.

Jeg kan jo gjøre dette fordi jeg er økonomisk sikret utenom gjennom Staten (jeg er jo ufør) og gjennom design- og kodejobbing. Men, jeg liker å skrive vas og tull, så jeg blir å konsentrere meg en del om blogging også.

Men, jeg vil på det sterkeste advare mot å brenne alle bruer, si opp jobben og så liksom starte en blogg for å ha noe å leve av. Det går jo selvsagt, men da må du først bygge den opp over et par år - kanskje mer - og da må du ha en annen inntektskilde ved siden av i oppbygningsperioden. I norge går det fint å leve av blogging, selv om ingen gjør det pr idag. For oss som leser fagblader som Kampanje og slikt, så vet jo vi at internettannonsering vokser og annonsørene leter stadig vekk etter små nisje-sider de kan plassere sine annonser på.

Så framtiden ser jo lys ut med tanke på moneyblogging, men det er jo sånn som med alt annet at ingenting kommer av seg selv og ingenting kommer over natten.

Jeg synes også at det er litt gøy når folk kommer fram fra sine mørke kontorer på Universitetene og skal uttale seg om noe de aldri i verden kan ha noe spesielt god peiling på når de ikke befinner seg i "bloggemiljøet" liksom. Det blir som om jeg skulle sagt noe om World Of Warcraft..
 

sKrud

Meget sliten student
Det er jo et paradoks at du blir nevnt i artikkelen..:p For det å tjenne 10K i mnd på blogging/internett er jo ikke akkurat mye i forhold til hva andre her inne tjenner.....

Men det er utrolig morsomt å se at slike folk utaler seg i media.. Har selv hatt en lærer i markedsføring som trodde han kunne noen om markedsføring på internett.... (vell...)

Grunnen til at disse kloke-personene utaler seg er vell at de kan så lite at de ikke skjønner at de kan lite..(Som alt annet også gjelder for all annen teori også....)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Peter - jeg slenger meg på den om world of warcraft...... foreslår at du og jeg går ut i media og uttaler oss om det som "eksperter" - vi bruker jo tross alt mye tid på nett...

Og, broren min spiller det har jeg sett.... ellers kjenner jeg lite til det og forstår ingenting av det!

:)

Ellers er det godt å se at du støtter min påstand om at det er mulig å leve av blogging i Norge! Hemmeligheten er vel egentlig at man bør ta opp telefonrøret og selge annonser som man får betalt for istedet for disse som ligger gratis på våre blogger og kun gir deg noe når kundene kjøper eller registrerer seg!
Skulle tatt seg ut om trykt presse drev med samme modell! Da tror jeg vi hadde sett noen konkurser fler enn pr i dag.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det er jo et paradoks at du blir nevnt i artikkelen..:p For det å tjenne 10K i mnd på blogging/internett er jo ikke akkurat mye i forhold til hva andre her inne tjenner.....

Hvem her inne tjener mer enn 10K i måneden på blogging? Hvem? Og da regner jeg blogging på norsk, og ikke sånne cowboy-greier der man har opprettet 2000 blogger der man autosubmitter innlegg skrevet av andre og håver inn på adsense..

Hvem?
 

peterandrej

pensjonert moderator
atomet: som sagt, ingen cowboy-greier. jeg tviler særs sterkt på at han drar inn 14K i måneden på norskeplugins for å si det sånn..

det finnes ingen blogger i norge på norsk som drar inn mer enn 10k i måneden. det er min påstand, og den står til jeg blir motbevist.

at man kan tjene over 10k hvis man har 100 blogger, ja selvsagt.. men det er ikke det vi snakker om liksom..
 

picxx

Well-Known Member
det finnes ingen blogger i norge på norsk som drar inn mer enn 10k i måneden. det er min påstand, og den står til jeg blir motbevist.

Er nok enig med deg der. Det finnes nok ingen blogger i norge som gjør mere enn 10K i mnd., man at det finnes norske bloggere som gjør mere enn 10K i mnd. ved å blogge på norsk kan jeg bevise ;) ... og det helt uten å ha en eneste automatisert blogg.
 

picxx

Well-Known Member
Hvor mange blogger er det egentlig det er snakk om der, picxx? Vi vet vel alle om norskeplugins, men kunne du ha lagt ut noen linker her til noen av de andre?

Som msites har poengtert tidligere er vel 'blogger' blitt et mere utvannet begrep for en internettside som bruker en bloggeplattform (f.eks. wordpress) som cms, så alle sidene mine er nok ikke blogger i ordets rette forstand, omtrent på samme måte som at agurposten ikke er noen blogg, men et nettmagasin ;)

Vil helst ikke legge ut så mange url'er, men tror nok jeg har lagt ut endel her på forumet fra før.
Om jeg ikke tar feil har jeg vel 18 wordpress oppsett på norsk (noen der som ikke er 100 prosent ferdige) + en god del satelittblogger på blogspot.

Går også i tanker om å starte opp en norsk tjeneste a la blogrush, men får se hva det blir til :)
 
Topp