Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Duckduckgo? Bing?

aknett

Medlem
For meg virker det som om Google fortsetter å fininnstille søket sitt slik at de kan tjene mer penger på Adwords. Mer og mer dreier seg om betalte oppføringer, eller at Googles egne data eller nyheter feier inn på 2. - 3. plass i et søk og skyver alt annet enn # 1 ned til side to.

Når det i tillegg etter den siste oppdateringen dukker opp utrolig mye urelevant ræl høyt oppe i Googlesøk, både på søkefraser med høy og lav konkurranse, lurer jeg på hvor lenge det går før folk begynner å se seg om etter andre søkemotorer.

Hva tror dere? Vil Duckduckgo eller Bing ta markedsandeler fremover? Noen som har noe oppdatert statistikk på hvilken vei det går?

Uansett er det vel en god stund før ordene "Binge" og DuckDuckgoe" danker ut ordet "Google" i de norske ordbøkene..
 

Erlend

Medlem
For min del er det uaktuelt å bruke Duckduckgo eller Bing, siden disse søkemotorene leverer dårligere resultater.

Det er klart at Google skulle hatt litt mer konkurranse, men slik som det er nå, så synes jeg at Google leverer de beste resultatene. Om Bing leverer bedre resultater i framtiden, så vil jeg nok bytte.
 

zapotek

Medlem
Jeg har brukt Bing kosekvent en periode for å sjekke forskjellen. Erfaringen min er at de har en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang vei å gå. Ekstremt mye urelatert ræl som rangerer både på Norsk og Engelsk.
 
Har prøvd duckduckgo, og må si at jeg ikke er særlig imponert. Og bing er vel et kapittel for seg selv.. men Google må skjerpe seg om de ikke snart skal bli pustet i nakken..
 

picxx

Well-Known Member
Tror ikke hverken donald duck (aldri hørt snakk om denne. fant du den ved søk på andeby eller noe slikt?)eller bing har særlig å tilby. yandex.ru er derimot meget bra og en som kjapt kan ta markedsandeler fra G hvis de gidder å satse utenfor russland.
 

adeneo

Medlem
Yandex er bra, men har litt tro på duckduckgo, og forsåvidt også på Blekko, som foreløpig kun har konsentrert seg om USA, men som allerede har tatt en del av markedet der.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
For ikke å snakke om Yahoo da...

yahoo.jpg
 

Vikingen

Medlem
Liten tvil om at Google har alt for høy markedsandel, noe som verken er bra for forbrukere eller de som søker etter å tjene penger på nett. Google er fortsatt klart best på relevante søk, men liker ikke retningen de tar.

Skulle gjerne sett at Bing ot Yahoo kunne begynt å puste Google i nakken.
 
Topp