Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Finne kildekode til adsenseannonser i flash

adeneo

Medlem
Det bør vel fungere det (uten at jeg har prøvd?).
Nettleseren forsøker å gå til den adressen, men siden det ikke er noe nett så kommer det bare 404, men adressen blir stående i adresselinjen.
 

Tony J

Alle skal få
Jeg fant ut at dette var like greit å gjøre på en venn sin pc. Jeg er redd for å klikke på mine egne annonser når jeg driver på så gjør dette fra nå av for å være på den sikre siden.

Nytt spørsmål:

Når jeg ser på siden min fra jobbpcn, så dukker det opp flere finske annonser. Jeg har jo satt språk på adsense til norsk, er det noen som vet hvorfor dette skjer?

Kan det være at nettverket jeg sitter nå driftes fra finnland slik at dette er uungåelig?

Tony
 

Tony J

Alle skal få
Nytt spørsmål: Hvordan kan Google vite at jeg trykker på min egen annonse?

La oss si at jeg la inn google adsense der jeg bodde tidligere med min gamle IP, hvordan kan google vite i dag at jeg bor her jeg bor med min nye IP? Går de etter IP tracket fra siste login på adsense eller har de et annet triks?

Hvis jeg f.eks låner DIN pc og trykker på linkene MINE, det kan de ikke vite? Hva om jeg kjøper PCn din og flytter inn hos deg og jobber derfra, da er det bare å klikke ivei på egne linker?

Håper noen kan lære meg litt hvordan dette fungerer og svare på dummiesspørsmålene mine :)

Tony
 

Eggan

medlem
Når jeg ser på siden min fra jobbpcn, så dukker det opp flere finske annonser. Jeg har jo satt språk på adsense til norsk, er det noen som vet hvorfor dette skjer?

Kan det være at nettverket jeg sitter nå driftes fra finnland slik at dette er uungåelig?

Tony

Gå inn på Finn din IP-adresse når du er på jobb og du vil finne ut av det ganske kjapt.

Angående sporing så bruker de sikker en mengde opplysninger. Google vet litt for mye kan man vel si. Men ja, IP-adresser fra kontoen er vel en ting, at noen går direkte til siden din for så å tilfeldigvis trykke på en reklame kan også være et varsellys hos Google med mindre du har en stor side da. Med tanke på hvor mange annonser de leverer kan man anta at de vet ganske mye om hva som er naturlige klikk og hva som ikke er det.

Men for å finne hvor annonsen leder til kan du prøve Google Adsense Sandbox Preview Tool with Text, Image and Video Ads - Leaderboard, Skyscraper, Rectangle and Square formats
Her kan du trykke så mye du vil da det ikke koster noen noenting ;)
 

Tony J

Alle skal få
Tusen takk for gode svar Eggan. Du skremmer meg imidlertid litt. Jeg satt på jobb og trykket vel 4 ganger på reklamer på siden uten å gjøre noe spesielt annet. 4 klikk fordelt på 2 annonser (2 klikk hver). Bør jeg være bekymret nå? Bruker ikke den pc'en annet enn Epost ellers.

Tony
 

Dag Frogner

Supermedlem
Du burde aldri, aldri, aldri klikke på egne annonser uansett. Jeg vet ikke, vil tippe at det er nok at du f.eks logger inn på Adsense/Adwords/Analytics/YouTube etc en eller gang på en venn`s pc eller jobb-pc`en, før Google skjønner tegninga...

Det er uansett aldri verdt å risikere å få stengt kontoen for å tjene noen få kroner.
 

Tony J

Alle skal få
Du burde aldri, aldri, aldri klikke på egne annonser uansett. Jeg vet ikke, vil tippe at det er nok at du f.eks logger inn på Adsense/Adwords/Analytics/YouTube etc en eller gang på en venn`s pc eller jobb-pc`en, før Google skjønner tegninga...

Det er uansett aldri verdt å risikere å få stengt kontoen for å tjene noen få kroner.

Jeg gjorde det ikke for å tjene penger, men for å lagre noen flash linker, men så klart ingen unnskyldning.

God Morgen forresten. Kan melde om at nettet til NSB er veldig dårlig.

Tony
 

Eggan

medlem
Prøver ikke å komme med skremselspropaganda, har bare lest om en god del folk som har mistet kontoen sin for diverse hendelser.
Et alternativ til deg nå kan være å fylle ut dette skjemaet og håpe på det beste. Har ikke erfaring med det selv, men er vel ikke uten grunn at det eksisterer ;)
Er en liten risikosport dette med adsense, blir du kastet ut er løpet kjørt. Ergo gjør som alle skriver i denne tråden:
Du burde aldri, aldri, aldri klikke på egne annonser uansett.

Les mer om Ugyldige klikk - AdSense Hjelp
 
Sist redigert:
Topp