Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Stengt Adsensekonto - why?

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Fikk nettopp følgende beskjed fra herlige Google:

Da vi nylig gjennomgikk opplysningene våre, fant vi ut at AdSense-kontoen din utgjør en betydelig risiko for AdWords-annonsørene våre. Vi har bestemt oss for å deaktivere kontoen fordi det å beholde kontoen i utgivernettverket kan skade annonsørene våre økonomisk i fremtiden.

Jeg kan nå tracke dette til utelukkende å gjelde min blogg Runes verden. Opprettet adsensekontoen for ca. en uke siden. Ble kun brukt på bloggen min.

Spørsmålet nå er rett og slett: Hva i alle dager gjør jeg galt? Eller er det noen som ødelegger for meg? Jeg har ikke testet selv med klikking, nei....I løpet av den uka som jeg hadde Adsense inne på et par steder på mitt personlige nettsted, hanket jeg forøvrig ikke inn mer enn et par hundringser.

Har sendt inn klage til Adsense, men tviler vel på at det skal skje noe dramatisk deretter...
 
Sist redigert:
Som du sikker har sett tidligere er du ikke første personen som har fått denne beskjeden, og som jeg har forstått det er dette en automatisk prosess. Det er en god grunn til at såpass mange misliker Adsense, ettersom dette skjer litt for ofte. Mulig din side genererte mer penger enn en vanlig side innen for ditt felt normalt ville gjort.

Google skal vist også skanne etter innhold som strider mot deres retningslinjer, kan det være at du har nevnt ord som Google ikke liker?
 
Sist redigert:
Etter noen minutter med å sjekke litt rundt kan det være at jeg vet problemet.. De siste årene har Google krevd at du har en "Privacy policy" på siden din, for å få lov til å ha annonser. Ser ikke at du har det på siden din.
 

Tony J

Alle skal få
Etter noen minutter med å sjekke litt rundt kan det være at jeg vet problemet.. De siste årene har Google krevd at du har en "Privacy policy" på siden din, for å få lov til å ha annonser. Ser ikke at du har det på siden din.

Dette var jeg ikke klar over. Er "privacy policy" noe som må vises på forsiden? Og må dette stå på engelsk?
 

metallian

Medlem
Dersom siden er Norsk må det vel være ok med Norsk PP vel?

Mener bestemt å huske det er en tråd her med en slik PP (Tonny som har laget tror jeg) som man kan bruke? Tror jaggu jeg må ta en runde og sjekke sidene mine jeg også...
 
Merkelig hvor dårlig de er til å informere om dette selv, du finner noe informasjon om dette når du søker på adsense personvern - Google-søk ellers er det er det kanskje flere enn bare meg som ikke har sett at man må ha denne informasjonen på nettsiden.
 

kek91

Webutvikler
Bør kanskje ha en liten link til privacy policy'n på footer'en i tillegg, bare for å være 100% sikker på at de finner den. Kanskje de ikke gidder å sjekke alle undersider for å lete etter privacy policy. Jeg vet ikke, men hvis dette er grunn nok for å få adsense kontoen stengt er det best å være på den sikre siden.
 

Tony J

Alle skal få
Kjempefint, da håper jeg at jeg rekker å legge til dette før det er over og ut ;) Takk til Tonny og webforumet forøvrig.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Etter noen minutter med å sjekke litt rundt kan det være at jeg vet problemet.. De siste årene har Google krevd at du har en "Privacy policy" på siden din, for å få lov til å ha annonser. Ser ikke at du har det på siden din.

Det kan ikke være problemet. Jeg har en privacy policy på Privacy policy | Runes verden som det også lenkes til fra sidebar (langt nede).
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Bør kanskje ha en liten link til privacy policy'n på footer'en i tillegg, bare for å være 100% sikker på at de finner den. Kanskje de ikke gidder å sjekke alle undersider for å lete etter privacy policy. Jeg vet ikke, men hvis dette er grunn nok for å få adsense kontoen stengt er det best å være på den sikre siden.

Må jo være rimelig svakt dersom denne må ligge i footeren. Siden sidemenyen min kommer opp på alle undersider, må den vel telle.
 

Hakasu

Medlem
Må jo være rimelig svakt dersom denne må ligge i footeren. Siden sidemenyen min kommer opp på alle undersider, må den vel telle.

Ja, det spiller ingen rolle om den ligger i footeren, sidemenyen eller headeren for den saks skyld. Slik jeg forstår det er det eneste viktige at det er en link direkte til den på alle sider som har AdSense-annonser på seg.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
No prob. Bringer meg dessverre back to start. Hvorfor i alle dager kverker Adsense meg etter en uke? Kan det ha noe med at jeg utfordrer autoriteter osv.? ;)
 
Topp