Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Server - Hvor mye juice trenger jeg?

erkdahl

Medlem
Hei,

Jeg har en Java Web-app som jeg i dag kjører på en shared JVM med 128mb heapsize. Det funker greit nok, men ser at heap-memoryen nærmer seg toppen og serveren er ikke akkurat rask. Så med økende brukermasse tenker jeg å gå over til en VPS eller dedikert server.

Så da er jo spørsmålet hvor mye juice jeg egentlig trenger?

Jeg skal kjøre Apache Tomcat applikasjonsserver på en linux redhat. Muligens med Apache web-server for statiske filer.
Jeg ser for meg at jeg vil ha minimum 256mb eller 512mb til heap-memory for JVM'en.

I tillegg ser jeg for meg å hoste subversion, samt JIRA eller lignende, mySQL/MS-SQL(kan MS kjøre på linux??), og muligens PHP. Mulig også mail.

Hva må jeg ha av minimums-spesifikasjoner for å klare å dra alt dette, samt operativsystemet?

Trafikken på web-appen er ikke stor pr. i dag. Snakker ca. 10 samtidige brukere i standard arbeidstid og ser for meg en økning opp mot 100 i løpet av første året.
For subversion, jira og mail er det snakk om et par brukere som sporadisk kobler seg opp.

Og noen som har erfaringer fra lignende oppsett og kan anbefale leverandør og løsning?

Takk for svar!
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Hva med Cloud VPS?

Du betaler kun for ressursene du bruker og kan oppgradere ved behov.

Tony
 

SYSE

Medlem
Jovisst, men dersom man klarer seg med shared hosting slipper man drift og vedlikehold av plattform og miljø :)

EDIT: Vi har flere kunder som kjører Jira på våre webhotell, og subversion får du som en egen hostet tjeneste.
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Jovisst, men dersom man klarer seg med shared hosting slipper man drift og vedlikehold av plattform og miljø :)

EDIT: Vi har flere kunder som kjører Jira på våre webhotell, og subversion får du som en egen hostet tjeneste.

Kan du forklare litt mer om "drift og vedlikehold av plattform og miljø "

Good to know!

Tony
 
Topp