Kjapp og trygg hosting for Wordpress

forstår meg ikke på google

spelley

Medlem
Har lest litt om pagerank og trodde jeg visste hvordan det fungerte, helt til å går.
Jeg har forstått det slik at pagerank er viktig for det er en del av algoritmen som bestemmer hvor nettsider kommer på serp.

Nettsiden min (markme.no) gikk svært fort opp til pagerank 4 og jeg har hatt pageranken i ca 2 mnd.

Jeg fikk 3 utlenker fra siden (til kataloger) som i grunn ikke er svært relevant for nettsiden for sikkert 1 - 1/2 mnd siden. Dette kan vel ikke være årsaken til at jeg har gått ned i pr? (JEg har fjernet lenken til lenke-siden fra markme.no, så den ligger "skjult")


Det som jeg ser på som litt merkelig er at etter pageranken sank, har jeg økt i serp. Før var jeg på side 9 på prioritert søkeord (tatovering). No er jeg på side 1 (nummer 10)
 

metallian

Medlem
PAgerank betyr ingenting-og alt-for SERP ;-)

Dvs at den konkrete PR verdien er ikke viktig, men endel av faktorene som styrer SERP styrer også PR. En side med veldig lav PR vil ikke kunne rangere veldig høyt i SERP uten videre, men resultatene i SERP følger ikke PR verdien .

Det er SERP som betyr noe, ikke PR :)
 

Ole Avranden

utvandret
Pagerank betyr så og si nada for hvordan siden din presterer i søkeresultatene.

Bare som et eksempel: Jeg har en PR0 side som har førsteplass på et søkeord med 4 millioner resultater. De som ligger etter meg på side 1 har både PR6 og PR7.

- Så gled deg over stigningen i SERP, og glem fallet i PR.
 

spelley

Medlem
Tusen takk for gode svar. Hadde vært interressant å fått en forklaring på hvorfor jeg gikk ned i pagerank. Noen som kanskje vet?
 

spelley

Medlem
Ser nesten ut til at jeg kun har gått ned i pagerank.

er det noen som kjenner til om google prioriterer besøkte (tenker på sider jeg har besøkt) sider når de rangerer i serp? Grunnen til at jeg spør er at nettsiden min ligger høyt oppe i google på "tatovering" når jeg er innlogget i analytics/gmail, når jeg logger inn, ser jeg ikke snurten av nettsiden min blant top 20...

Så ser rett å slett ut som at jeg har gått ned i pagerank, og det er vel det.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan komme opp på top 10 i google da? Bare å sette i gang med lenkebygging?

Bruker seo by yoast, virker som en bra plugin. De fleste av sidene mine "er markert med grønn, BRA" Bruker ikke ofte kun nøkkelordet tatovering.
 
Søkeresultatene blir forskjellig i forhold til om du har besøkt dem med en konto eller gitt dem G+. Du vil da for eks. se dine sider lengre opp i SERPs.

Siden du sier sette i gang med linkbygging regner jeg med at du ikke engang har begynt? Linkbygging er kun en del av hva som gjør at du kommer til toppen. Du må også ha godt innhold, som er unikt og helst noe som gir mer til brukeren en andre konkurrenter.
 

SYSE

Medlem
Ser nesten ut til at jeg kun har gått ned i pagerank.

er det noen som kjenner til om google prioriterer besøkte (tenker på sider jeg har besøkt) sider når de rangerer i serp? Grunnen til at jeg spør er at nettsiden min ligger høyt oppe i google på "tatovering" når jeg er innlogget i analytics/gmail, når jeg logger inn, ser jeg ikke snurten av nettsiden min blant top 20...

Så ser rett å slett ut som at jeg har gått ned i pagerank, og det er vel det.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan komme opp på top 10 i google da? Bare å sette i gang med lenkebygging?

Bruker seo by yoast, virker som en bra plugin. De fleste av sidene mine "er markert med grønn, BRA" Bruker ikke ofte kun nøkkelordet tatovering.

Du behøver ikke engang være innlogget; Google setter også cookies som gjør at du ser andre søkeresultater enn f.eks. meg. For å være helt sikker på at du ser tiktige posisjoner må du (1) logge ut av Google-kontoen din og (2) slette cookies.
 
Topp