Kjapp og trygg hosting for Wordpress

PR oppdatering i dag

kek91

Webutvikler

Tony J

Alle skal få
Hvor sjekker man nettstedet sitt for PR ranking og hvor ofte oppdaterer Google PR rankingen?

Tony
 

kek91

Webutvikler
De pleier å oppdatere 4 ganger årlig. Ingen vet når, men mange beregner ut i fra tidligere år og kalkulerer når de tror at de vil oppdatere.
Søk på google etter "when does google update pr" så finner du noen fine oversikter. Mange er veldig nøyaktige også.

Jeg bruker Google PageRank Checker , den er veldig grei da man slipper å slite seg ut på uleselige captcha og den laster resultatene mens du skriver (ajax)
 

Tony J

Alle skal få
Kan jeg få spørre dere med PR 1 hva slags unike besøkende dere har i snitt i mnd siste 3 mnd?
 

zapotek

Medlem
Kan jeg få spørre dere med PR 1 hva slags unike besøkende dere har i snitt i mnd siste 3 mnd?

PR sier ingenting om hvor mye trafikk et nettsted har. Egentlig sier det mest om hvor stor PR (og hvor mange) nettstedene som lenker til siden har. Atpåtill er det sånn at hver eneste underside på et nettsted har sin egen individuelle PR - så det går egentlig ikke an å si at "nettstedet mitt har pagerank 1". Det finnes mange nettsteder som har en underside som har høyere PR enn forsiden.
 

Tony J

Alle skal få
Er det så enkelt som du sier at PR kun er styrt fra innlenker fra andre nettsider? Hvordan kan en side med pr 5 (som tydeligvis veldig mange innlenker), ha 0 i besøkende? Jeg vil tro at en side med stor PR gjenspeiler sidens aktivitet (herav innsats) og vil gjenspeile mer trafikk enn et nettsted med pr 1. Ja, en underside kan nok ha større PR hvis man snakker om små blogger og infosider, men tar du større nettsteder som vg, db , finn og flere vil jeg tro at førstesiden har mest PR uansett?
 

kek91

Webutvikler
Den ene nettsiden min med pr 1 (både før og etter siste oppdatering) har ca 100 unike besøk i gjennomsnitt de siste 3 månedene.

Den andre nettsiden som gikk fra 0-2 har ca 100 unike besøk den også i gjennomsnitt de siste 3 månedene.

Den første siden med pr1 er bare en statisk url forkorter uten noen særlige oppdateringer innholdsmessig, mens den andre siden som hoppet til pr2 er en nyhetsside med artikler postet regelmessig. Den har også muligens en del flere innlenker uten at jeg har sjekket det.
Nyhetssiden har 80 indekserte sider i google, så det er jo ikke så veldig mye.
Jeg satsa på pr1, så at den fikk pr2 var en hyggelig overraskelse :p
 

zapotek

Medlem
Er det så enkelt som du sier at PR kun er styrt fra innlenker fra andre nettsider? Hvordan kan en side med pr 5 (som tydeligvis veldig mange innlenker), ha 0 i besøkende? Jeg vil tro at en side med stor PR gjenspeiler sidens aktivitet (herav innsats) og vil gjenspeile mer trafikk enn et nettsted med pr 1. Ja, en underside kan nok ha større PR hvis man snakker om små blogger og infosider, men tar du større nettsteder som vg, db , finn og flere vil jeg tro at førstesiden har mest PR uansett?

Ja det er i utgangspunktet større sannsynlighet at et side med høy PR har mer trafikk enn en side med lite PR. Men det er i teorien også mulig å ha nær 0 i trafikk med høy PR.

Eksempel 1: Brynjulfshårløsehamsterweb.no inneholder 5 linjer tekst om Brynjulfs store lidenskap: hårløse hamstere. Siden har kun 1 innlenke - Den stårt til gjengjeld på en side med pagerank 9!

Eksempel 2: FjortissLailasSupersminkeogStyleBlogg.no inneholder 500 blogginnlegg om Lailas store lidenskap: Sminke. Siden har 50 innlenker fra andre lignende blogger. Alle disse lenkene står på siden som har mellom 0 og 2 i pagerank.

Av disse 2 har mest sannsynlig Brynjulf høyeste pagerank, mens Laila på sin side har mest trafikk.
 

Tony J

Alle skal få
Zapo da, du kan jo ikke dra frem eksempler som ikke finnes:p Skal du gjøre arbeid her får du komme med 2 nettsider som faktisk finnes. Tullebukken :)
 
Topp