Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google / Prisjakt

Beergear.no

Medlem
Hvordan kan de være dårligere enn en side som ikke inneholdr ordet / info om det?
Uansett, det jeg lurer på er hvordan de får det til. Altså å få treff når siden ikke inneholder relevant info.
At vi ikke dukker opp i søket er naturlig. La inn produktet i dag.
 

zapotek

Medlem
Hvordan kan de være dårligere enn en side som ikke inneholdr ordet / info om det?
Uansett, det jeg lurer på er hvordan de får det til. Altså å få treff når siden ikke inneholder relevant info.

Ingen heksekunst det når det overhode ikke finnes konkurranse. Du utranker dem lett som bare det når siden din blir indeksert.

PS! Denne posten ranker rett bak prisjakt på dette ordet allerede...
 

Beergear.no

Medlem
Jaja, det vet jeg. Om et par dager ligger vi på førsteplass. Det bekymrer meg på ingen måte. Vi eier Tronsmart.no også. Bare ikke hatt tid til å sette opp noe der ennå.

Men har fortsatt ikke fått svar på det jeg lurer på.....
Sider som prisjakt kommer jo opp i "alle søk" omtrent.
Hva er hemmeligheten?
Skulle gjerne sett at sidene våre kom opp når folk søkte på billige klær, jordbær, iskrem og alle andre merkelige ord om jeg hadde klart det :)
Det er som du sikkert skjønner av ren nysgjerrighet jeg lurer på dette.
Ikke nødvendigvis i sammenheng med akkurat Tronsmart
 

adeneo

Medlem
Det er normalt ganske enkelt.
De generer innhold basert på f.eks referer.

Det genereres lenker basert på alle mulige ting, slik som andre nettsider, søkeord, og alt annet de kan bruke til å generere lenker / innhold.

Alle ord, produkter og adresser kan brukes til å automatisk generere lenker til dynamiske sider som igjen automatisk genererer innholdet på serveren basert på referer / url eller noe annet.

Det er ikke slik at en side må fysisk eksitere som en .html fil, man kan fint lage sider "on the fly", og det er ofte det som gjøres i slike systemer, sidene produseres etterhvert som noen søker etter dem.

Slik indekserer man millioner av sider hos søkemotorene ettersom deres roboter følger alle disse automatiske spamlenkene og indekserer sidene, uansett om de er nyttige eller ikke, og for enkelte søkeord med lav konkurranse kommer man høyt opp selv med autogenererte sider.
 
Topp