Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemeldinger i forumet for salg av domener.

PIP

Medlem
Det virker på meg som om det i forumet for salg av domener er tillatt med alle typer usaklige kommentarer. Også Administrator bidrar til dette. Hva med å lage noen regler også for dette forumet? "Kommentarer som ikke regnes for relevante og som er usaklige bli slettet." Jeg synes ikke noe om at dette forumet har blitt et fristed hvor hvem som helst kan lire ut av seg de dummeste kommentarer og usakligheter. Her bør Admin komme på banen og rydde om og lage noen regler. Hvis det ikke er lov å skrive Kongedomene, Gulldomene, Knallbra domene osv... så lag regler som regulerer dette. Det er snakk om et forum hvor man driver kjøp og salg av et produkt, så litt seriøsitet bør man kunne forvente.

Jeg tenker at hva man kaller et domenetilbud, og hva slags priser som ønskes, er ting som ikke på død og liv må tulles med eller gjøres narr av i hver eneste tråd. Liker du ikke at man skriver "Kongedomene til salgs" i overskriften, så sett deg på fingrene eller løp en runde rundt huset. Synes du prisen er for drøy på et domene du kunne tenkt deg, begynn å spar eller send en PM til vedkommende og prut som f.... Og har du ingen interesse for domenet så kan du også så sette deg på fingrene eller løpe en runde rundt huset... for da har ikke domenet noen verdi for deg og du vil uansett ikke evne å rettferdiggjøre den prisen som etterspørs.

Skulle det oppstå en debatt rundt dette innlegget, så håper jeg at de som melder seg på holder seg til denne saken og ikke blander inn alt mulig annet.
 
Sist redigert:

Ole Avranden

utvandret
Kan ikke gjøre annet enn å si meg enig. (Selv om jeg sikkert har syndet mot dette selv...?)

- Men jeg synes godt at domeneselgerne kan spare litt på superlativene fra tid til annen.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Er så enig, og synes det er merkelig at forumeier/administrator er den som går mest bananas, i tillegg til at han da sletter innleggene som påpeker dette eller er uenig i hans innlegg.

Jeg tror, som jeg forøvrig skrev tidligere i et slettet innlegg, at de fleste som handler et domene har filter nok til å selv vurdere hvor godt et domene er.

Hvis det er noen som har fasiten på hva et godt domene er så må de jo gjerne lage en guide på det.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det konkrete eksempelet dere snakker om er en tråd hvor selger påstår at domenene er av de beste i sin nisje. Det må være lov til å spørre om hvorfor de er de beste, for de beste er verdt mer enn de andre.
Hvis man spør om slikt så skal selger svare og andre som syns at det er rart å spørre om slikt kan starte en slik tråd som denne, noe de nå har gjort.
Fint at dere fant ut av det :)

Er så enig, og synes det er merkelig at forumeier/administrator er den som går mest bananas ...

Til å være så glad i bananer som jeg er så syns jeg at jeg går ganske lite bananas.
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Det konkrete eksempelet dere snakker om er en tråd hvor selger påstår at domenene er av de beste i sin nisje.

I og med at vår kjære PIP nevnte ordet "kongedomene" to ganger i trådstarten vil jeg heller påstå at han refererte mer til min tråd : https://www.webforumet.no/forum/domene-handel/21023-kongedomene-prisantydning-no-til-salgs.html

Min mening:

I dette konkrete tilfellet så bruker jeg ikke mye energi på det. Kommentarene ødelegger ikke så mye for meg da det ikke er usaklige spørsmål som stilles, så således er jeg bare glad at tråden min blir bumpet et par ekstra gang til toppen. Men det er uansett ikke min type humor!:)

Jeg vil uansett heller ha en kjøp og salgs-tråd her inne med usaklige kommentarer i et forum sett av mange nettutviklere enn ingenting. Det er vanskelig å vite hva Tonny finner på i fremtiden. Det kan hende han legger ned hele greia dersom han får nok mensen. Husk at han nettopp er blitt far og det er nå i startfasen han er mest ustabil, og kanskje dette også skyldes kommentarene hos meg og Bjørn? Det ordner seg.

Jeg har erfart at dersom man understreker i trådstarten at man ikke ønsker usaklige diskusjoner eller kommentarer i tråden så går ting greit, men dersom man ser igjennom domenene som selges i dag så blir det stort sett aldri nevnt.
 

PIP

Medlem
Men Tonny... hvorfor ble min kommentar slettet?

Det er jo tydlig at du ikke tar dette seriøst... men hvis du mener det er det beste for forumet i lengden, så er det jo bare kjøre på. Jeg har sagt min mening og kan ikke gjøre noe mer enn det.
 
Sist redigert:

pleb

Medlem
Ikke at jeg bryr meg nevneverdig, men hele problemet ville vært løst dersom det fantes en regel mot å hause opp domenene sine gjennom ord som "konge" og "gull". Det er vel, som så og si alle selgerne mener, kun opp til en eventuell kjøper å vurdere.

Men folk føler kanskje at det er lettere å få solgt dersom man legger til et slikt adjektiv (?). :p
 

picxx

Well-Known Member
Hvis det ikke er lov å skrive Kongedomene, Gulldomene, Knallbra domene osv... så lag regler som regulerer dette.

Det er regler som regulerer dette.
"Tråder som omhandler kjøp og salg MÅ inneholde informasjon om alle elementer som er viktige for salget og for prisen det forlanges eller tilbys."
Om man hevder et domene er et toppdomene/gulldomene/kjempedomene/whatever bør det vel være naturlig å forklare hvorfor akkurat dette domenet er såpass bra som det fremstilles.

Personlig mener jeg et domene uten en god nettside er helt uten verdi, d.v.s. alle domener er søppeldomener, inntil de har fått en nettside med godt innhold, men det igjen er min mening.

Forøvrig ikke første gangen denne diskusjonen kommer opp:
https://www.webforumet.no/forum/domener/14460-gulldomener-hva-er-det.html
 

zapotek

Medlem
Når vi først er inne på temaet gull-, platina-, diamant-, sølv-, rubin-, gråstein- og kvartsdomener. Hvor ble det egentlig av det gode gamle "hvelvet"? :confused:
 
Topp