Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sletting av mine innlegg.

Status
Stengt for ytterligere svar.

hansson

Langveisfarende
I denne tråden, som ikke er i svada-kategorien, burde vel da Picxx sitt innlegg med "buhuhuhuhuuu" blitt slettet prompte?

Jeg skjønner da at trådstarter reagerer, når regler ikke blir håndhevet likt. Har sett hundrevis av "PM sendt" opp gjennom årene her, har aldri hørt om at de er blitt slettet før nå. "PM sendt" kan jo være verdifull informasjon om at det skjer noe bak kulissene, f.eks. prisforhandlinger, interessenter som skal kjøpe et nettsted, osv. Absolutt relevant informasjon for noen som er i markedet for å by på ett eller annet, f.eks.
 

NilsF

Medlem
Den omstridde situasjonen er altså at PIP postet et innlegg hvor han skrev "Jeg har sendt deg PM", som en ekstra varsling til trådstarter på den andre tråden, og at innlegget ble slettet av forumledelsen. Jeg vil påpeke at straks PIP postet innlegget, fikk trådstarter tilsendt en e-post fra forumet, med varsling og gjengivelse av teksten i innlegget til PIP, på tråden han opprettet. Dette såfremt han ikke har skrudd av varsling til e-post.

Noen senere (jeg vet ikke hvor lang tid det gikk fra posting til sletting), ble innlegget til PIP slettet av forumledelsen. Men da hadde jo mottakeren allerede blitt varslet om PIPs innlegg pr e-post, og formålet med innlegget, som jeg antar var å varsle trådstarter, ble dermed oppnådd (som sagt, såfremt varsling ikke er skrudd av).

Slik jeg ser det, kan det ikke være et problem at et innlegg med varsling om PM slettes etter at formålet med innlegget et oppnådd. Så hva er det virkelig store problemet her, som skal rettferdiggjøre at PIP etter sletting lager et himla bråk på forumet?

Sannsynligvis finnes det ikke noe stort problem i denne saken, annet enn en hårsår forumdeltaker med mangelfulle sosiale antenner, og som setter egen ære og prestisje fremfor hvilken nytte forumet har av hans innlegg.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
I denne tråden, som ikke er i svada-kategorien, burde vel da Picxx sitt innlegg med "buhuhuhuhuuu" blitt slettet prompte?

Hvorfor det?
Sutretråder finner man da nok av på andre forum, om det ikke skal få bre om seg også her på webforumet. Har man problem med sletting/moderering er det veldig enkelt å sende en privat melding til Tonny og fortelle at man føler seg forulempet. Dessuten, som det tidligere er påpekt, er ikke WF hverken noen rett eller et demokrati. Det er et tilbud til brukerne, som blir drevet på privat basis, hvor eier har første og siste ord uansett hva han gjør og foretar seg. Jo kjappere man innser dette faktum, jo enklere blir hverdagen og det å forholde seg til WF som sådan. Å telle sakte til ti kan hjelpe i gitte tilfeller.
 

PIP

Medlem
Den omstridde situasjonen er altså at PIP postet et innlegg hvor han skrev "Jeg har sendt deg PM", som en ekstra varsling til trådstarter på den andre tråden, og at innlegget ble slettet av forumledelsen. Jeg vil påpeke at straks PIP postet innlegget, fikk trådstarter tilsendt en e-post fra forumet, med varsling og gjengivelse av teksten i innlegget til PIP, på tråden han opprettet. Dette såfremt han ikke har skrudd av varsling til e-post.

Noen senere (jeg vet ikke hvor lang tid det gikk fra posting til sletting), ble innlegget til PIP slettet av forumledelsen. Men da hadde jo mottakeren allerede blitt varslet om PIPs innlegg pr e-post, og formålet med innlegget, som jeg antar var å varsle trådstarter, ble dermed oppnådd (som sagt, såfremt varsling ikke er skrudd av).

Slik jeg ser det, kan det ikke være et problem at et innlegg med varsling om PM slettes etter at formålet med innlegget et oppnådd. Så hva er det virkelig store problemet her, som skal rettferdiggjøre at PIP etter sletting lager et himla bråk på forumet?

Sannsynligvis finnes det ikke noe stort problem i denne saken, annet enn en hårsår forumdeltaker med mangelfulle sosiale antenner, og som setter egen ære og prestisje fremfor hvilken nytte forumet har av hans innlegg.

Du har misforstått totalt... som vanlig. Jeg legger ikke noe ære og prestisje i dette og når det gjelder mangelfulle anttener så er det noe du vet svært lite om. Du kjenner meg ikke. Jeg er velfungerende i både jobb, foreninger og ellers i det sosiale liv. Men det er jo lett å komme med slike angrep når man gjemmer seg bak et anonymt nick. Det eneste jeg forventer er noenlunde lik behandling. Ikke bare for meg selv, men for alle.
 

PIP

Medlem
Hvorfor det?
Sutretråder finner man da nok av på andre forum, om det ikke skal få bre om seg også her på webforumet. Har man problem med sletting/moderering er det veldig enkelt å sende en privat melding til Tonny og fortelle at man føler seg forulempet. Dessuten, som det tidligere er påpekt, er ikke WF hverken noen rett eller et demokrati. Det er et tilbud til brukerne, som blir drevet på privat basis, hvor eier har første og siste ord uansett hva han gjør og foretar seg. Jo kjappere man innser dette faktum, jo enklere blir hverdagen og det å forholde seg til WF som sådan. Å telle sakte til ti kan hjelpe i gitte tilfeller.

Alle gjennomskuer at dette er skrevet for å provosere. Og det hele blir svært usaklig. Hvilke voksne bennesker skriver "buhuhuhuuuuu...." i en forumdiskusjon? Slikt opplever man vanligvis i skolgården opp til 6 klasse, men det hører ikke hjemme noe sted. Det er ikke snakk om å sutre, men å si ifra når man mener noe ikke er riktig. Og det må jo være lov? Hvis det går over til trakassering, mobbing o.l. så er det faktisk lover som beskytter deg. Og det kan gjøres noe med, også her på webforumet. NilsF`s karrakteristikker av meg som person kommer inn under den kategorien.
 

picxx

Well-Known Member
Hvilke voksne bennesker skriver "buhuhuhuuuuu...." i en forumdiskusjon?

Voksne mennesker som er rimelig lei andre voksne mennesker som sutrer og bærer seg for hver gang de føler seg forulempet av en eller annen forumledelse. Det er jo ikke akkurat første gangen du oppfører deg premenstruell her på webforumet.
 

PIP

Medlem
Voksne mennesker som er rimelig lei andre voksne mennesker som sutrer og bærer seg for hver gang de føler seg forulempet av en eller annen forumledelse. Det er jo ikke akkurat første gangen du oppfører deg premenstruell her på webforumet.

Jeg oppfører meg vel neppe mer premenstruellt enn det du gjør. For du hisser deg jo veldig opp uten at diskusjonen var rett mot deg. Kan heller ikke huske at jeg har satt merkelapp på deg som person. For jeg har en svært klart oppfatning av hvordan du er også. Uten atjeg føler behov for å rakk ned på deg ved hjelp av "ukvemsord". Det er mulig du er en OK kar hvis man kjenner deg, men her har du en fremtreden som er ufin.

Jeg ønsket bare et svar fra forumledelsen og en diskusjon på sak. Men du snur diskusjonen til å handle om meg. Men du om det.
 

PIP

Medlem
Tenkte mer på det før picxx sitt innlegg.

Det var for å poengtere og pressisere at ikke alle blir modererert etter samme lesten. Jeg mener bare at setter man en standard for moderering og følger den, så blir det mer likt for alle. Når virker det som om det er slik at "Han liker jeg ikke, så han skal jeg ta litt ekstra..." Men det er vel straffen for å si ifra når det er noe. Personlig mener jeg at det ikke bør være slik.
 

hansson

Langveisfarende
Slik jeg ser det, kan det ikke være et problem at et innlegg med varsling om PM slettes etter at formålet med innlegget et oppnådd. Så hva er det virkelig store problemet her, som skal rettferdiggjøre at PIP etter sletting lager et himla bråk på forumet?

Du har jo fullstendig misforstått sakens kjerne her. Den handler om forskjellsbehandling. Og det er jo krystallklar forskjellsbehandling hvis én manns "PM sendt" slettes, mens hundrevis av andre står og blir stående. Og at Picxx' "buhuhuuhuhuh" får stå, mens det mer relevante PM sendt slettes. Da blir det en latterlig moderering og man kan mistenke at det ligger personlige agendaer bak, uten at jeg aner noe om dette.

For meg er det helt akseptabelt at innlegg slettes, men da bør det gjøres på en konsekvent måte.
 
  • Like
Reaksjoner: PIP

zapotek

Medlem
Eller gå for løsning 2 på dette forferdelig problemet:

Hva med å glemme hele greia og starte med blanke ark og fargestefter tel? :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 

hansson

Langveisfarende
Det er da ingen god løsning hvis jeg i framtida skal måtte bli strengt moderert mens du Zapotek f.eks. kan få lov til hva som helst? Det du foreslår er at ingen innrømmelser skal gis, og alt skal feies under teppet i god norsk "nei dere, nå snakker vi ikke mer om dette, nå koser vi oss i stedet for"-stil.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hvis ikke diskusjonen er rettet mot han, er den heller ikke rettet mot noen andre enn Tonny. Burde ikke denne tråden foregå på PM og ikke som en tråd?

Nå er vel ikke diskusjonen rettet mot noen person, men mot sak. Og, på det grunnlaget er det vel greit at man tar dette i en åpen tråd. Dette er vel noe som berører oss alle, selv om kanskje ikke alle reagerer likt på dette.

Nå var også min post som slettet todelt i forhold til temaet. Jeg påpekte at jeg hadde en oppfattelse om at man ikke skulle ta slike diskusjoner i salgstråder, noe som er påpekt av forumeier tidligere, og at jeg tror folk flest har filter nok til å vurdere hva som er bra domener eller ei.

Min erfaring her inne er også at det forskjellsbehandles, og nå er det jo ganske tydelig.

Et forum er ikke noe verdt uten diskusjonsdeltagere.....da er det bare en statisk nettside uten verdi!
 

NilsF

Medlem
Du har misforstått totalt... som vanlig. Jeg legger ikke noe ære og prestisje i dette og når det gjelder mangelfulle anttener så er det noe du vet svært lite om. Du kjenner meg ikke. Jeg er velfungerende i både jobb, foreninger og ellers i det sosiale liv.

Jeg synes at det er nettopp det du gjør, legger ære og prestisje i det som burde være en "ikke sak", og tror ikke jeg har misforstått, men det er naturligvis ikke mer enn min personlige oppfatning. Når det gjelder sosiale antenner, vil jeg presisere at jeg kun uttaler meg ut fra hvordan jeg synes du fungerer eller ikke fungerer i "samfunnet" her på Webforumet, ikke det som er utenfor.


Du har jo fullstendig misforstått sakens kjerne her. Den handler om forskjellsbehandling. Og det er jo krystallklar forskjellsbehandling hvis én manns "PM sendt" slettes, mens hundrevis av andre står og blir stående.

Den type innlegg ("PM sendt") vil for ettertiden ofte fremstå som uviktige innlegg, som mest er å regne som støy på tråden. Det blir som med tomflasker, de hadde en nyttig funksjon for å bringe et eller annet frem til målet (konsumenten), men deretter er de mest som søppel å regne.

Det å lage et voldsomt oppstyr pga. av "forskjellsbehandling" mht. sletting av utdaterte PM-innlegg, fremstår for meg som barnslig. Jeg tenker at hvis administrator vil ta seg tid til å rydde utdaterte og uviktig innlegg bort fra trådene, (fra en eller flere tråder, det er opp til ham), så er det bare fint, og ikke noe som har med en personlig vendetta å gjøre.

Hva er den store negative konsekvensen av forskjellsbehandlingen du mener finner sted, mr hansson, sett i et perspektiv fra noen som er eldre enn 4 år?
 
Sist redigert:
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp