Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Æøå i WordPress SEO plugin og bytte av tema

raudskjor

New Member
Hei!
Jeg er nybegynner innen WordPress, og har prøvd å sette meg inn i det med mye googling, men har fire spørsmål jeg ikke har funnet ut av.

Det ser ut til å fungere med æøå i All in One SEO Pack, som jeg har installert men jeg har sett mange anbefalinger på nett av WordPress SEO av Yoast fremfor All in One SEO Pack, så jeg vurderer å bytte til Yoast, hvis æøå fungerer der også.

Her er det jeg har funnet om æøå (og äö) i Yoast, sitat står under linken jeg siterer fra:
All In One SEO Pack to WordPress SEO Migration ? Yoast

«It would be really cool if the plugin could handle Danish letters. As it is, it doesn’t recognize them.»

WordPress › Support » [Plugin: WordPress SEO by Yoast] Does not work with swedish characters

«The WordPress SEO by Yoast does not work with swedish characters(åäö).»

Det er en stund siden det ovennevnte ble skrevet, så jeg lurer på:
1)
Har WordPress SEO av Yoast nå fått støtte for æøå og öä?

WordPress › WordPress SEO by Yoast « WordPress Plugins
Utdrag fra Yoasts changelog:
1.3
• Updated Danish (da_DK), Indonesian (id_ID), Chinese (zh_CN), Russian (ru_RU), Norwegian (nb_NO), Turkish (tr_TK), Hebrew (he_IL) and Persian (fa_IR).
• Added Arabic (ar), Catalan (ca) and Romanian (ro_RO).
1.2.8.5
• Updated Hebrew (he_IL), Dutch (nl_NL) French (fr_FR), Czech (cs_CZ), Italian (it_IT), Brazilian Portuguese (pt_BR).
• Added Norwegian (nb_NO) and Portuguese (pt_PT).
2)
Hva betyr det ovennevnte med «Added Norwegian (nb_NO)»? Vil det si at Yoast gjenkjenner æøå når den fylles ut eller er det bare at den er oversatt til norsk?

Bloggen min er i startfasen, har bare postet en testmelding og lagt til et kontaktskjema, og så har jeg installert Jetpack, Akismet, All in One SEO Pack, Conditional CAPTCHA for WordPress, Google Analytics Dashboard for WP, Insert Headers and Footers, LionScripts: IP Blocker Lite og Statpress Visitors. Jeg har WordPress 3.5.2 og alle plugins er oppdaterte.

3)
Risikerer jeg problemer ved å bytte SEO-plugin fra All in One til Yoast?
Er det bestemte forholdsregler jeg må ta?


Jeg bruker Twenty Eleven.

4)
Kan jeg bytte tema til Twenty Twelve og tilbake til Twenty Eleven uten at det oppstår avvik, siden det er lite innhold på bloggen?

Hilsen raudskjor :)
 

looper

Medlem
Jeg liker Yoast best og den fungerer utmerket på norsk :)
Har ikke mye erfaring med All In One så skal være forsiktig med å si noe der.
 

raudskjor

New Member
Jeg liker Yoast best og den fungerer utmerket på norsk :)
Har ikke mye erfaring med All In One så skal være forsiktig med å si noe der.

Takk for opplysning. Nå har jeg installert Yoast. :)
Har du noen anbefalinger om hvordan den skal konfigureres? Hvor fyller jeg ut tittel og beskrivelse av siden min?

Jeg har tre standard-temaer i WordPress: Twenty Ten, Twenty Eleven og Twenty Twelve. Det er Twenty Eleven som er nåværende tema. Kan jeg bytte mellom disse tre temaene uten at noe skjærer seg?

Hilsen raudskjor :)
 

raudskjor

New Member
Takk for opplysning. Nå har jeg installert Yoast. :)
Har du noen anbefalinger om hvordan den skal konfigureres? Hvor fyller jeg ut tittel og beskrivelse av siden min?

Tilføyelse: Etter installasjonen av Yoast, kom tittelen på siden min øverst i nettleseren dobbelt opp, selv om jeg ikke hadde endret noe i Yoast. Etter at jeg deaktiverte Yoast, ble det riktig igjen. Jeg har sett på noen løsninger, men det ser ut til å bety at jeg må endre koden (se linker nedenfor), og det er jeg skeptisk til, siden jeg ikke kan noe om php.

Fix: "WordPress SEO by Yoast" prints site title twice » Prasanna SP
WordPress › Support » WordPress SEO Yoast - Duplicate Site Title
WordPress › Support » [Plugin: WordPress SEO by Yoast] Duplicate title when Yoast SEO plugin is active

Er det andre som har hatt problem med tittel på side dobbelt opp etter installasjon av Yoast, og er det en enkel løsning på dette som ikke krever endring av koden? Kan SEO Ultimate være en bedre løsning?

raudskjor :)
 

raudskjor

New Member
Jeg kom ikke utenom å endre koden for å løse problemet. Jeg erstattet title med: <title><?php wp_title(''); ?></title>
Ellers kan du prøve å fjerne "%%sitename%%"


Er det spesielle ting jeg må passe på om jeg skal endre koden - er det noen vanlige feller å gå i? Og er det annet enn bare tittel som kan komme dobbelt opp med Yoast? Utfra informasjonen på de nettsidene jeg nevnte i forrige innlegg, virker det som en del sliter for å få rettet opp duplikater i Yoast.

raudskjor :)
 

raudskjor

New Member
Jeg kom ikke utenom å endre koden for å løse problemet. Jeg erstattet title med: <title><?php wp_title(''); ?></title>
Ellers kan du prøve å fjerne "%%sitename%%"

Jeg har prøvd å fjerne %%sitename%% fra post title-template og pages-template, men det virket ikke. Etter at jeg hadde prøvd dette, trykket jeg på «Reset Default Settings». I dag kom det en ny oppdatering av Yoast som jeg har installert. Jeg så at nå var det krysset av for «Force rewrite titles» - og det løste problemet med at tittel på siden kom dobbelt opp.

Duplicate Titles with Yoast WordPress SEO
Sitat fra linken over:
«In the settings for the WordPress SEO General tab, choose Force Rewrite Titles. It seems there’s a conflict where the theme wants to use your site title in one way and WordPress SEO wants to do it another way. By checking the “Force rewrite titles” box, you solve the duplicate title issue.»

Om det var «Reset Default Settings» eller oppdateringen i dag som førte til at det ble krysset av for «Force rewrite titles», vet jeg ikke.

I alle fall – problem løst, og takk for svarene jeg har fått.

raudskjor :)
 
Topp