Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Æøå i WordPress SEO plugin og bytte av tema

raudskjor

New Member
Hei!
Jeg er nybegynner innen WordPress, og har prøvd å sette meg inn i det med mye googling, men har fire spørsmål jeg ikke har funnet ut av.

Det ser ut til å fungere med æøå i All in One SEO Pack, som jeg har installert men jeg har sett mange anbefalinger på nett av WordPress SEO av Yoast fremfor All in One SEO Pack, så jeg vurderer å bytte til Yoast, hvis æøå fungerer der også.

Her er det jeg har funnet om æøå (og äö) i Yoast, sitat står under linken jeg siterer fra:
All In One SEO Pack to WordPress SEO Migration ? Yoast

«It would be really cool if the plugin could handle Danish letters. As it is, it doesn’t recognize them.»

WordPress › Support » [Plugin: WordPress SEO by Yoast] Does not work with swedish characters

«The WordPress SEO by Yoast does not work with swedish characters(åäö).»

Det er en stund siden det ovennevnte ble skrevet, så jeg lurer på:
1)
Har WordPress SEO av Yoast nå fått støtte for æøå og öä?

WordPress › WordPress SEO by Yoast « WordPress Plugins
Utdrag fra Yoasts changelog:
1.3
• Updated Danish (da_DK), Indonesian (id_ID), Chinese (zh_CN), Russian (ru_RU), Norwegian (nb_NO), Turkish (tr_TK), Hebrew (he_IL) and Persian (fa_IR).
• Added Arabic (ar), Catalan (ca) and Romanian (ro_RO).
1.2.8.5
• Updated Hebrew (he_IL), Dutch (nl_NL) French (fr_FR), Czech (cs_CZ), Italian (it_IT), Brazilian Portuguese (pt_BR).
• Added Norwegian (nb_NO) and Portuguese (pt_PT).
2)
Hva betyr det ovennevnte med «Added Norwegian (nb_NO)»? Vil det si at Yoast gjenkjenner æøå når den fylles ut eller er det bare at den er oversatt til norsk?