Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WooCommerce - norsk oversettelse?

Ludo

Medlem
Hm, å fjerne mellomrommet mellom "/" og "a>" løste ikke problemet hos meg. Derimot får jeg løst det på et vis ved å kommentere ut hele extensions-linken i woocommerce-admin-settings.php.
 

Ludo

Medlem
Hei,
Det fungerer på engelsk, så feilen må være linket til den norske oversettelsen på et eller annet vis. Men det fungerte altså ikke å bare fjerne mellomrommet.
 

Ludo

Medlem
Brukte søkefunksjonen i woocommerce-nb_NO.po, fant feilen fire steder og korrigerte de fire stedene.

Synes også det var rart at det ikke funket, feilen må jo åpenbart være tilknyttet den norske språkfila.

Er riktig fil "woocommerce-nb_NO.po" under mappen "Languages"?

Ser at det finnes en egen admin-fil for nynorsk i samme mappe (woocommerce-admin-nn_NO.po), men ingen tilsvarende fil for bokmål, iallfall ikke der. Eller ligger bokmåls-adminfila et annet sted?
 
Sist redigert:

i-net

Medlem
ahhh ja.. dette problemet har jeg også. Fint om noen sier ifra når den nøyaktige løsningen er oppdaget. En annen ting jeg irriterer meg litt over er at det står f.eks. : "(Innkluderer kr MVA)" i kassen. Det er jo ikke 2 stk. N. i ordet inkluderer :p
 

Ludo

Medlem
Mener også å huske at jeg forsøkte å korrigere litt rettskrivning her og der i en tidligere versjon av den norske språkfila for et halvt års tid siden uten at det hadde noen som helst effekt utad.

Nå kan man riktignok bytte ut hvilke som helst ord på den tungvinte måten ved å bruke "hook ins" i functions.php filen til temaet, men det hadde jo vært mye greiere om man kunne korrigere rene skrivefeil direkte i språkfila.

Er det et eller annet grunnleggende jeg har gått glipp av? Må språkfila kopieres til et child theme for å bli "aktiv" -> altså før endringene får effekt?
 

picxx

Well-Known Member
Er det innstillinger i adminpanelet som menes?
Det er en kluddefeil med infoboxen opp til hoyre.
Trykk vekk denne, saa er problemet loest.
 

Beergear.no

Medlem
Er det flere feil dere har oppdaget i 2.13?
Klok av skade venter jeg som regel litt med å oppdatere til siste versjon.
Ikke så jeg noe som gjør at jeg bør forte meg heller.
Mulig jeg rett og slett venter til neste versjon før jeg gidder oppdatere... :)
 

Ludo

Medlem
Nå har jeg sittet i et par timer og dratt meg i håret og forsøkt å endre språkfila i woocommerce, og jeg kommer ingen vei.

Jeg har lyst til å korrigere feilen der, for det er der feilen ligger, og så er det greit å vite hvordan man skal endre språkfila til en annen gang også. Det er jo en del norsk-svensk i den ferdige oversettelsen.

Men samme hvordan jeg bærer meg at, så greier jeg ikke å gjøre noen som helst endringer. Jeg har forsøkt å endre fila og lagre den både direkte i editoren til cPanel og laste ned og gjøre endringer i Wordpad, og jeg får til å lagre fila med endringene, men det skjer ingenting i woocommerce etterpå.

Jeg har også funnet en plugin som heter "Codestyling Localization" og prøvd å gjøre endringer gjennom den - den inneholdt også en funksjon for å oppgradere .mo-fila etterpå - men det skjer fortsatt ingenting i woocommerce.

Som et siste tiltak har jeg prøvd å flytte både .po- og .mo-filene over til et child theme, for det ble anbefalt et sted. Men bugen er der like fullt, selv om "/ a>" ikke finnes noe sted i selve fila lenger. Hva er det som skal til for å få woocommerce til å registrere at fila faktisk er oppdatert? Det er akkurat som at woocommerce ignorerer at jeg gjør endringer.

Noen som vet? Evig takknemlig for hjelp.

Jeg laster ned wordpress i norsk versjon gjennom et installasjonsprogram som heter Softaculous (ligner på Fantastico de Luxe), så woocommerce blir automatisk norskspråklig fordi wordpress er det.
 

Ludo

Medlem
Ok, nå har jeg funnet en løsning på det.

Etter å ha blitt litt varmere i trøya med plugin'en CodeStyling Localization får jeg til å gi endringene effekt gjennom den.

Jeg tror problemet i min installasjon er at .mo-filen ikke oppdateres automatisk selv om man gjør endringer i .po-filen (for jeg ser på alderen til .mo-filen at den ikke oppdateres).

Så finner jeg ikke noen annen måte å oppdatere .mo-filen på enn gjennom CodeStyling-pluginen. Hvis noen av dere vet hvordan man kan oppdatere .mo-filen, er det bare å si fra. Den ser "blank" ut hos meg, så det er ikke mulig å editere den wysiwyg iallfall.
 

picxx

Well-Known Member
Så finner jeg ikke noen annen måte å oppdatere .mo-filen på enn gjennom CodeStyling-pluginen. Hvis noen av dere vet hvordan man kan oppdatere .mo-filen, er det bare å si fra. Den ser "blank" ut hos meg, så det er ikke mulig å editere den wysiwyg iallfall.

Poedit: Download
 
Topp