Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er google usedvanlig tregt for tiden?

Å komme inn på googles nettsider går fort, men alle søk tar ulidelig lang tid.

Her i huset er det tre datamaskiner med forskjellige nettlesere med samme problemet, så det er ikke kun meg. Har også prøvd å restarte ruteren uten at det hjalp.

Noen tips eller ideer om hva dette kan være?

Mvh Dan
 
Hmm, ja, hadde en periode jeg simpelthen ikke kom inn på webforumet også, og da måtte jeg få ny ruter(?)

Testet nettopp ved å koble datamaskinen opp via mobiltelefonen, og da går det så det griner. Får vel ringe support.

Er liksom litt satt ut av spill uten google .... :(
 
Hehe, ja, greit å skifte ut en gang i blant ...

Akkurat i dette tilfellet var det nok noe helt annet, men du verden for en samtale jeg hadde med kundesupport hos TDC.

Meg; Hei, jeg trenger litt hjelp med et problem jeg har her. Jeg kan ikke søke på google. Jeg kan komme inn på nettsidene deres, emailen virker, google translate funker også, men ikke selve søkemuligheten. Hverken bilder eller tekst. Jeg har tre datamaskiner, hvorav to er like, men bruker forskjellige nettlesere og en tredje som bruker en annen en igjen. Vi har prøvd IE, Firefox og Google Chrome og det er samme feilen på alle sammen. Jeg har også prøvd å koble fra og restarte ruteren flere ganger uten at det hjelper. Setter jeg derimot opp mobiltelefonen som wifi-hotspot, virker alt. Jeg har hatt problemet før med en annen nettside (webforumet - Dan anm.) og da skiftet dere ruteren min før alt virket igjen ...

Supporter; beklager, det kan vi ikke hjelpe deg med. Du må få ut en datatekniker til å se på det før vi kan opprette sak på det der ...

Meg; øhh, hva sa du sa du?

Support; feilen ligger sannsynligvis hos deg, derfor må du få en datatekniker til å kikke på det først ...

Meg; Ehh, nei(?) Jeg tror neppe feilen ligger her hos meg. Hørte du overhodet etter hva jeg fortalte deg ..?

Support: Jada, og som sagt, det er ikke noe vi kan gjøre ...

Meg; Jammen - dere har da hjulpet meg før(?) Og da ordnet dere da opp ...

Support; ja, men nå ligger feilen sannsynligvis hos deg. Det er ingenting jeg kan gjøre ...

Meg; Er du sikker ... (nå lettere oppgit)

Support; Ja, du kan gjerne ringe igjen og snakke med en annen her inne hvis du ønsker det. H*n vil sikkert fortelle deg det samme ...

Meg; Kan du da forklare meg hvordan tre datamaskiner (jeg hadde ikke prøvd den fjerde) plutselig skulle få samme feilen over natten, men feilen forsvinner straks jeg bruker en annen leverandør enn dere?

Support; Ehh, nei ....

Meg; Og du mener fortsatt feilen er hos meg ?

Support; vent litt ...

Etter litt pausemusikk kom support tilbake og spurte om det var mulig å ringe meg tilbake på det telefonnummeret mitt jeg ringte fra.

Meg; Jada, med mindre jeg driver og googler etter noe da, selvfølgelig ...

Det ble opprettet sak, med forventet responstid 48 timer +/- , men allerede etter et time ble jeg oppringt igjen, og nå hadde de "sjekket" litt, og funnet ut at det visstnok var noen problemer med en av googles servere i Nederland, og de jobbet med saken. Ti minutter senere virket alt igjen ...

Jau!
 
Topp