Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mange ord pr time i produksjon av artikler?

Msites Ltd

Livsnyter
Først av alt så vet jeg at dette spørsmålet kan ha mange svar, men jeg antar også at det er en del kloke hoder som har en formening om hva som bør være riktig svar på spørsmålet. Så forsøk å svar etter beste evne i stedet for å lage flere spørsmål.

Jeg er ute etter hva man kan forvente av en artikkelforfatter i forhold til antall produserte ord pr time.

Vi snakker her nordiske språk, produsert av en med språket som morsmål og skal produsere stort sett artikler med 400-600 ord pr artikkel innen nisjer hvor det er godt med materiell på internett, så en eventuell research bør gå hurtig - mener jeg.

Temaet er aktuelt i forhold til å timeavlønne, eller ansette på deltid/heltid, for å produsere artikler på løpende bånd.
 

Ole Avranden

utvandret
Godt spørsmål Msites. Sliter med samme problemstilling selv, og har sendt deg en liten skolestil på med noen tanker rundt dette temaet.

Kortversjonen for eventuelle andre som sitter med samme tanker: Jeg har mest tro på fast ansettelse, eller til nød knytte til seg en sabla god skribent på fast basis, da det går med mye tid til å administrere freelancere (lønnet per ord eller time).
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg er ute etter hva man kan forvente av en artikkelforfatter i forhold til antall produserte ord pr time.

Vi snakker her nordiske språk, produsert av en med språket som morsmål og skal produsere stort sett artikler med 400-600 ord pr artikkel innen nisjer hvor det er godt med materiell på internett, så en eventuell research bør gå hurtig - mener jeg.

Realistisk sett vil en god skribent kunne produsere 1-2 artikler på 400-600 ord i timen, dersom du ikke stiller helt meningsløse eller urealistiske krav til nivået på det "journalistiske arbeidet" - som jo enkelte stiller. Du får ikke "journalistikk" innenfor en slik ramme, men du kan få helt greie, informative artikler som hovedsaklig bygger på materiell skribenten finner på nett som du jo peker på. Men det blir veldig lett det man kan kanskje bør kalle "fyllartikler".

Arbeid med tekst er tross alt ikke som å slå en spiker inn i en vegg. Du kan ikke stresse med tekst. Tekst må komme av seg selv.
 
Topp