Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Googles nye datasenter med megadildo

kongen

kongemedlem
Hvorfor tegner Google inn en megadildo bak det nye datasentret sitt? Satser de på å bli rævkjørt?

Screen_shot_2013-10-24_at_5.11.05_PM_610x379.png


Is Google building a hulking floating data center in SF Bay? | Internet & Media - CNET News
 

picxx

Well-Known Member
Atomdrevne fartøy ser vel gjerne veldig sexy ut :p
 

clinton4

Medlem
Den dingsen bak ser ut som en sonde og jeg regner med dette er en helautomatisk båt for å kartlegge sjøen. Google sea
 

picxx

Well-Known Member
Den dingsen bak ser ut som en sonde og jeg regner med dette er en helautomatisk båt for å kartlegge sjøen. Google sea

"Kartlegge sjøen"? :O
Okaiii... :D

Hva trenger komponenter som stadig går varme?
Kjøling?
Hva har sjøen mer enn nok av?
Kjøling?
Det var ihvertfall en slags konklusjon i 2009.
 
Sist redigert:

clinton4

Medlem
Google har jo planer om å kartlegge klodens havbunner, slik som de har gjort med Google earth.
 

picxx

Well-Known Member
Google har jo planer om å kartlegge klodens havbunner, slik som de har gjort med Google earth.

De er litt sent ute. Statens kartverk f.eks. ligger noen måneskritt forran, men velbekomme.
Å lodde hver faens fjord i norge for steiner og undervannsskjær er sikkert en morsom jobb :p
 

clinton4

Medlem
Ja, dette er jo ikke noe nytt. De har jo holdt på med å ta bilder i noen år allerede. Kanskje de bygger flere enheter som kan farte rundt å karlegge. Eller kanskje det er en forbedre versjon.
 

picxx

Well-Known Member
Ja, dette er jo ikke noe nytt. De har jo holdt på med å ta bilder i noen år allerede. Kanskje de bygger flere enheter som kan farte rundt å karlegge. Eller kanskje det er en forbedre versjon.

Skal ikke se bort fra at de har funnet opp noe nytt, et fartøy som kan bevege seg, ved hjelp av fire hjul, helt ved hjelp av en innebygd energikilde...
Fy faen! Her snakker vi BIL kara! :p
 

clinton4

Medlem
De er litt sent ute. Statens kartverk f.eks. ligger noen måneskritt forran, men velbekomme.
Å lodde hver faens fjord i norge for steiner og undervannsskjær er sikkert en morsom jobb :p

Jeg tror ikke Statens kartverk har HD bilder av havbunnen, og i hvert fall ikke av hele kloden.

Se for deg Google earth, bare med bilder under vann. Blir spennende når dette lanseres :)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg tror ikke Statens kartverk har HD bilder av havbunnen, og i hvert fall ikke av hele kloden.

Se for deg Google earth, bare med bilder under vann. Blir spennende når dette lanseres :)

ST og andre lokale idioter har gjerne logget dybder og tatt prøver av havbunnen.
Selvsagt stiller google sterkere om de kommer med ny teknologi som kan lese av både dybde, bunnforhold og fiskeart. Hvis noen tror lokale einstøinger stiller så forbanna mye sterkere enn multinasjonale formaer bør de kanskje ta seg en karsk eller to :)
Saken er at i dag er det bare statens kartverk som har kart for visse områder.
Google er hjertelige velkomne ( kanskje det blir litt kaldt?).
 
Topp