Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen som vil være med å anmelde andres nettsider?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg sitter å klekker ut nye ting til WF bloggen og har en liten ide som trengs flere person for å gjennomføre.

Hva med å kjøre en ukentlig, annenhver uke eller månedlig case studie av en heldig brukers nettside? Vi oppretter et lite "board of reviewers" som alle bidrar med å gå gjennom nettsiden til den heldige. Det vil så lages en rapport som legges ut på bloggen slik at alle kan lese den. Alle som deltar vil selvfølgelig få kreditt.

Hva tror folk om dette? Kunne noen tenke seg å være med? Kan jo være god kreditt for de av dere som driver med SEO. Siden dette vil være gratisarbeid foreslår jeg egentlig at man trekker ut en heldig "vinner" hver månede, slik at det ikke blir for mye arbeid.

Folk kan submitte nettsidene sine til vurdering så trekker vi ny intern. Kravene for å delta for nettsidene eierne bestemmer vi senere, men vi vil selvfølgelig forklange tilgang til den informasjonen vi trenger.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har ikke tenkt i detalj hvordan det skal gjennomføres enda, derfor jeg opprettet denne tråden. Men jeg tenkte å "styret" kunne vurdere nettstedet etter punkter som SEO vennlig, brukervennlighet, validering, hvorvidt dem får fram budskapet og andre ting.

Tenkte en egen kategori på forumet hadde gjort sussen, som bare er tilgjengelig for styret..
 

peterandrej

pensjonert moderator
Nå blir jeg å gjøre slikt på bloggdesigns.no - bare jeg finner noen brukbare kriterier å vurdere dem etter snart.. - så jeg kan godt sitte i "styret".

Foreslår norske blogger og nettsider som hovedvekt når det kommer til hvilke nettsteder som skal anmeldes.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Er gjerne med på dette jeg. Brukervennlighet og validering <3 :p
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ja, norske nettsteder er hva jeg også ønsker. Egentlig liten vits å anmelde VG og de andre store, da er det morsommere å anmelde et mindre nettsted som faktisk har nytte av det.
 

Nivo

Medlem
Dette høres interessant ut. Jeg og noen andre har bygget opp en side for Falck i Norge. Falck
Vi har en avtale med et eksternt firma som har tatt en forundersøkelse for oss i forhold til optimalisering. Hadde vært gøy å sett om dere vs "ekstern partner" ville kommet frem til noe av det samme.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Litt av poenget vil vel være å hjelpe nettsider som ellers ikke har råd til en slik tjeneste og har større behov for det, ikke for å bli sammenlignet mot en annen rapport.
 

Nivo

Medlem
Ok, jeg skjønner hva du mener, men tenkte det kanskje ville være nyttig begge veier og ikke bare for Falck.

Vi/dere ville da sett hva som blir lagt mest vekt på fra flere hold, dessuten er jeg temmelig sikker på at vi har mange utfordringer i forhold til SEO :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
det blir mindre interessant for meg å anmelde på "kommando". hvis det blir sånn at vi skal anmelde hverandres sider på kommando for eventuell SEO-gevinst eller 2 minutters oppmerksomhet - ja så gidder jeg ikke å legge ned arbeid i dette.
 

Nivo

Medlem
det blir mindre interessant for meg å anmelde på "kommando". hvis det blir sånn at vi skal anmelde hverandres sider på kommando for eventuell SEO-gevinst eller 2 minutters oppmerksomhet - ja så gidder jeg ikke å legge ned arbeid i dette.

Må bare beklage om du føler at jeg har kommandert deg til å gjøre noe som helst for meg. Det var ikke hensikten.
 
Topp