Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WP nettbutikk problem med bestillinger fra utlandet.

Turbo Heidi

Member
Eg har satt opp en WP nettbutikk og eg får beskjed fra kunder om at man ikkje kan bestille for.eks fra Irland, Italia etc. og få varen uansett levert i Norge. Man kan liksom ikkje sitte i andre land og bestille til man kommer hjem.

Hvordan endrer eg dette? Eg skal bare ha leveringer i Norge enda, men man skal kunne bestille fra andre land og få varene levert på norskadresse.
 

xdex

Medlem
Er det ikke lettere å spørre seg selv,

"Hvorfor kan ikke mine kunder bestille fra utenlanske ip addresser?"

1) Når i prosessen er det alt stopper opp? Før, i mens, eller etter betaling? Besøke selve nettstedet?
2) Hvorfor stopper det opp akkurat her? Plugin? Server innstillinger for utenlandske ip addr?
3) Er det noen innstillinger evt. plugin som blokkerer denne muligheten? begynn å feilsøke... snakk med hosting-leverandøren dersom besøkende er utestengt, og du mener dette ikke er din skyld.

Bruk proxy, eller en VPN tjeneste for å finne ut svaret selv, da kan det se ut som om du sitter i tyskland å bestiller varer. Langt lettere for deg å teste, enn for oss å gjette,
 

xdex

Medlem
Paypal gir deg jo også muligheten til å blokkere enkelte land og valuta, om jeg ikke tar helt feil? Har du sjekket at du har åpent opp for alle? Tror også dette er noe man kan sette opp når man registrerer en business konto hos paypal. Jeg ville sendt dem en e-post, de svarer jo innen 24timer.
 

Turbo Heidi

Member
No er det ikkje lengre Paypal som er problemet.
Saken er den at eg vil la kundene mine bestille fra utlandet, men få det levert til norsk adresse. Noen mulighet å få til dette i Wordpress -Woocommerce?
Prøver å gjøre det i innstillingene, men får bare at

Begrens handel til lokalitet(er)
Send til alle landene du selger til
 

Vedlegg

  • CubeStore Oslo.png
    CubeStore Oslo.png
    100,2 KB · Sett: 6

Turbo Heidi

Member
Ja akkurat det... det går nemlig ikkje hos meg.... Det forsvinner når eg skal lagre. Det bare fjerner seg automatisk...

Der du mener sant? Sjå bilde vedlagt.
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2015-03-17 kl. 14.52.07.png
    Skjermbilde 2015-03-17 kl. 14.52.07.png
    32,4 KB · Sett: 4

Turbo Heidi

Member
Paypal gir deg jo også muligheten til å blokkere enkelte land og valuta, om jeg ikke tar helt feil? Har du sjekket at du har åpent opp for alle? Tror også dette er noe man kan sette opp når man registrerer en business konto hos paypal. Jeg ville sendt dem en e-post, de svarer jo innen 24timer.

Tenker som så... Man skal kunne bestille fra alle andre land, men skal kun leveres i Norge.
Så om du for.eks bestiller fra frankrike så skal man ikkje kunne be om levering til frankrike.
 
Topp