Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonsere på Facebook for kunde (?)

Vimsa

Medlem
Jeg har en facebookside hvor det nå raser inn over hundre nye "likere" hver dag. (organiske likerklikk)
Facebooksiden er en kanal med videreformidling av andre facebooksiders arrangement og tilstelninger innen et gitt geografisk område, type: "Hva skjer..."

Mitt spørsmål er:
Kan jeg fremme (kjøre betalt) innlegg på facebooksiden min, som er et "delingsmateriale" fra en annen facebookside ?
 

BlitZz

Member
Skjønner ikke spørsmålet ditt helt, mener du å annonsere via Facebook sin annonse løsning? (Kjøpe annonse plass hos Facebook for å fremme enten din side? eller fremme et innlegg du har "delt" fra den andre siden?)

Altså, om det er det du mener vil jeg si at det spørs veldig på hva du har "delt", om det er et arrangement tror jeg bare de blir glad for at de slipper å betale noe for å spre budskapet.. Men om det er mer "content" som tekst og slikt tror jeg ikke de blir så glad om du "deler" aka "stjeler" innholdet deres.
 

Vimsa

Medlem
Joda, du har forstått det riktig.
Spørsmålet mitt er i forbindelse med et innlegg jeg har delt fra den andre siden.
Og ja, det er kun arrangement det er snakk om.
Det er for hjelpe arrangører å løfte frem arrangementer og tilstelninger.

Men det jeg lurer på, er om jeg har lov til det etter facebook sine regler ?
 

BlitZz

Member
Jeg kan ikke uttale meg fra Facebook sine regler, men etisk virker det ikke gale å gjøre. :) Det jeg tenker er vel det at dette er jo bare vinn vinn for alle, inkludert Facebook. Men man vet aldri, skal ikke uttale meg fra reglene! Desverre.
 

Toppkarakter

New Member
Hvis du er admin på begge disse sidene som du vil switche annonser mellom, så er det ikke noe problem. Du lager annonsen, eller promoterer eksisterende innlegg, mot folk som er fan av den andre siden. Se etter avanserte innstillinger der du lager fb-annonsen. Easy peasy lemon squeezy.

Hvis nattklubb A vil promotere "quizkveld" eventen for alle fans av "stopp bomringen utenfor byen min" så er det enkelt. Spørsmålet du heller bør stille deg, er om du treffer riktig målgruppe.
 

Vimsa

Medlem
Det er som jeg nevnte ovenfor

Joda, du har forstått det riktig.
Spørsmålet mitt er i forbindelse med et innlegg jeg har delt fra den andre siden.
Og ja, det er kun arrangement det er snakk om.
Det er for hjelpe arrangører å løfte frem arrangementer og tilstelninger.

Men det jeg lurer på, er om jeg har lov til det etter facebook sine regler ?

M.a.o. så er det ikke jeg som er adm. for den "andre siden".
Spørsmålet var om jeg, etter facebook sine regler, har lov til å fremme delte innlegg for å hjelpe arrangører å nå frem til sin målgruppe.
(Min facebookside inneholder formidling av arrangementer innen et gitt geografisk område)
 
Topp