Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Redgiere, updatere eller ny artikkel?

duppsko

Medlem
Hei,
Jeg har et spørsmål ang det å redigere/oppdatere artikler.

La oss si at jeg har en artikkel om VM i fotball på min fotball side. Den forteller gjerne hvem som møter hvem, når og hvor.
Når kampene er ferdig, ønsker jeg å fortelle på siden min hvordan dette gikk.

Hva da er det det beste å gjøre i forhold til SEO? Gå inn i den gamle artikkelen, redigere all tekst slik at det ser ut som den ble laget i ettertid av kampene? Eller, legge til nederst en notis om «Redigert 29.06: Vm gikk som følger……..», eller det å lage en helt ny artikkel?
Finnes det noen tekster om dette ute på nettet? Er det evt andre hensyn som må tas?
 

Stoppet

Banned
Jeg ville tenkt som så, "hva er best for leseren?"
Da ville jeg latt den opprinnelige artikkelen stå og heller tilføre nye opplysninger som ekstratekst nedenfor/ovenfor artikkelen. Det beste ville kanskje være å legge inn en link til en ny artikkel med tilleggsinfornasjonen?
Jeg ville nok blitt litt forvirret hvis artikkelen var endret. Jeg ville foretrukket å heller få den oppdaterte informasjonen i sin helhet i tillegg til opprinnelig artikkel.

Tenk også hvis noen linker til artikkelen og forventer at leseren skal finne den informasjonen som de opprinnelig lenket til. Da vil linken kunne "ødelegge" artikkelen den er satt inn i. For den vil ikke stemme med lenkeinnholdet. Da vil man ikke kunne stole på lenker til artiklene dine.

Slik jeg forstår SEO så er det blant annet viktig å ikke forvirre leseren. Blir man forvirret vil man kanskje ikke komme tilbake eller linke til deg.
 

duppsko

Medlem
Veldig magne gode arguemtner her jeg skal ta med meg videre. Slik det er nå på min arbeidspalss, driver de å redgierer den første artikkelen helt. jeg syns det er helt merkelig.
 

FetterAnton

New Member
Veldig magne gode arguemtner her jeg skal ta med meg videre. Slik det er nå på min arbeidspalss, driver de å redgierer den første artikkelen helt. jeg syns det er helt merkelig.
Driver du med nyheter, er det vel ingenting i veien for å endre artikkelen, slik som VG, DB, Aftenposten, etc. gjør det ("Artikkelen er oppdatert/oppdateres")?
 

Szir0

Member
Ingen vits i å skrive en artikkel 2 ganger.. da bør du heller ha egen artikkel etter kampen.
 
Topp