Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Valg av leverandør, ca pris, samt POS (fysisk butikk)

redrum123

New Member
HEI!
Vet det ligger 100 tilsvarende tråder her, men vi er litt i beita, og sliter med å velge leverandør av diverse, og håper noen kan bruke et par minutter på å dele sine erfaringer.

Vi skal starte nettbutikk og fysisk butikk, (bransje: bygg/anlegg/hjem mm) Har allerede flere år i bransjen, men som utførende, kjenner bransjen godt.

Trenger å velge en leverandør (orker ikke utvikle noe selv a la wordpress o.l.)
Derfor står det på mange måter nå mellom mystore og 24nettbutikk, som virker som de tryggeste og enkleste leverandørene. hvilken av disse 2 anbefales?

I tillegg: viktig for oss: vi skal ha (POS) fysisk butikk, og trenger å velge leverandør på det også.

Har allerede et lokale
1.
Hva er "reell" månedspris på en nettbutikk a la mystore sin Entrepeneur (849/mnd) og 24 sin Premium (1149/mnd)
Noen skjulte kostnader som vil sjokkere?

2.
Samt, noen med fysisk butikk her? Hva med valg av kasseløsning og kortleser (hele pakken)
Mystore tilbyr kasse, er fristet på den, trenger bare kortleser i tillegg og good to go virker det som.
Hva er ca reell mnd pris for en kasseløsning som virker OK?
Vet izettle er billigst i innkjøp ser det ut som, men kan koste litt pr transaksjon..

3. Sist..
Synkronisering mellom nettbutikk, fysisk butikk, felles lagersystem, og evt kobling til regnskapssystem, noen som har noe å anbefale her?
Vi bruker ekstern regnskapsfører, men lurer på å kjøpe inn noe selv.

Takker for svar!
 

Tonny Kluften

Administrator
1.
Hva er "reell" månedspris på en nettbutikk a la mystore sin Entrepeneur (849/mnd) og 24 sin Premium (1149/mnd)
Noen skjulte kostnader som vil sjokkere?

Reell mnd/pris får du ikke før du vet akkurat hva du trenger. Du bør lage en liste over absolutt alle funksjoner du trenger i nettbutikken, så gå til leverandørene og sjekke priser.
Det kan bli dyrt å glemme noe på den lista, så sørg for at den er 100% komplett før du bestiller butikkløsning.

På den annen side, hvis du vet at dere går 1 mill. i overskudd første/andre året så ville jeg prioritert å få en best mulig løsning istedenfor å tenke på pris. Da betyr det ikke så mye om dere bruker 20.000 eller 50.000 i oppstartsfasen. Ei heller om det koster 1000 eller 2000 i måneden.
 

Britta

stoffdronning
Endelig noe jeg kan noe om :-D

Hvis du vil kombinere nettbutikk og butikk anbefaler jeg på det sterkeste å vurdere en kombinasjon!

1. Skal du ha nettbutikk først og butikk etterpå: Per i dag er det bare MyStore og Trollweb (Magento) som tilbyr nettbutikk med mulighet for å plusse på WebPOS etterpå.
På Mystore legger du varer inn med artikkelnummer, antall, innkjøpspris, salgspris og kan skrive ut tellelister, men det er ikke noe reellt lagerstyringssystem hvis du tenker på å legge inn leverandører, prisavtaler osv.

2. Begynner du med butikken først og nettbutikk senere eller samtidig, så er det større utvalg, også når det gjelder tilknytting av regnskapssystemer. F.eks. kan du kjøpe deler etter behov hos http://www.unimicro.no/ eller visma eaccounting. (Min regnskapsfører bruker uni micro, jeg selv fakturerer via unimicro for ting som ligger utenfor nettbutikk og butikk. Hadde jeg begynt på null, så hadde jeg sterk vurdert å satse på en komplettløsning som unimicro har, uansett at det koster.).

3. Kassesystemer: du kan bruke alt mellom 1.500 og 40.000 NOK på et kassesystem. Jeg kjøpte den billigste kassa-apparaten som fantes på finn.no for å komme i gang. Og jeg vet at jeg skal ha webpos om ikke så lenge, en som snakker med nettbutikken. (Nå er izettle kommet så langt at du kan legge inn artikler med varierende priser, så du trenger ikke separat kasse lengre. Du kan ta både kort og kontant-betalinger via izettle, det finnes både kvitteringsprinter, kasseskuff og til og med skjerm til den. Evtl. og har du lite å rukke med, en kasseapparat for 1400 kr og en izettle som regn kortterminal er billigere enn izettle pluss skuff pluss kvitteringsprinter, men også mindre fancy ;-))
Det gjelder å ha i hodet at det ble besluttet et endret lov om omsetning av kontanter og krav til kasseapparat, som per i dag ikke oppfylles av system-leverandører (tror det var 2017-2019 det trer i kraft, ikke sikker, men vil tro at alle jobber på spreng med dette). (Det skal være vanskeligere å unndra kontanter som det skjer i mange bransjer som cafe, frisør osv. Treningsmodi skal ikke være mulig lengre, alt skal registreres fra første dag)

4. Jeg bruker izettle i butikken fordi jeg ikke var interessert i lange leasingavtaler, ei heller hadde jeg lyst på å bruke mange tusen lapper på en terminal. Ja, det er en god del gebyrer, MEN så er det også cash back i slutten av måneden, betyr jo mer omsetning, jo lavere gebyr.
Jeg har før jul tatt en research, fordi jeg trodde jeg hadde for høy omsetning for å bruke izettle lengre. Men jeg fant ingen som var særlig billigere. Min regning gikk på 180ts brutto i måneden i butikk, derav 30% kredittkortbetalinger.
Det er bare rimeligere hvis du ikke har kredittkortbetalinger, men i bygg/anlegg/hjem vil det vel være forventet av kunder å betale med kredittkort. Du kan alltid gå fra izettle til en annen løsning - ikke hastverk og du kan starte butikken og se hvordan det går uten å sitte på noe du ikke bli kvitt igjen. Du kan heller ta deg noen måneder etter starten litt tid for å sammenligne forskjellige aktører og se hvem som er billigere.

5. Min personlig anbefaling:
Bruk så mye penger du kan på en god sammenknyttet løsning for nettbutikk, butikk, lager, regnskap.
Jo smidigere alt snakker sammen, jo billigere er nemlig driften helt fra dag 1. Jo mer data som kan gå direkte i regnskapsførerens systemer, jo rimeligere blir den biten. Pluss du slipper å bytte ut systemer fordi noe blir for gammel, blir ikke oppdatert lengre osv.
Bruk penger på de tingene du ikke er god på selv. Kan du ikke regnskap, bruk regnskapsfører, kan du ikke programmering, bruk et ferdig nettbutikksystem. Det er mer enn nok arbeid å sette seg inni løsningene som finnes og mer enn nok å markedsføre seg selv.

IKKE bruk penger på noen frittstående løsninger som ikke snakker med noe som helst!!

Hilsen fra Britta - som brukte uhorvelig mye tid og penger på dårlige løsninger og som er nå på vei til den forhåpentligvis perfekte løsningen :-D
 
Sist redigert:

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Ta gjerne kontakt for tilbud på nettbutikk og kasseløsning!

Vi leverer nettbutikk og datakasse som er fullintegerert. I disse dager lanserer vi også vår enste generasjon datakasse som er utviklet sammen med våre kunder ;)

I 2016 er gode løsninger hvor den fysiske butikken gjenspeiles i nettbutikken et must, her kan vi levere gode løsninger til fordelaktige priser ;)

Om du skal bruke Mystore kan jeg også anbefale å bruke Tripletex på regnskapet, det er også godt integrert...

Yngve,Mystore.no
 

Britta

stoffdronning
Om du skal bruke Mystore kan jeg også anbefale å bruke Tripletex på regnskapet, det er også godt integrert...

Jeg kunne ønske meg en integrasjon mot UniMicro ;-), det er jo lov å drømme, hehe.
Og litt mer mulighet for å ha lagerstyring med å legge inn leverandører og forskjellige priskalkulasjoner, men det er vel mer for spesiell interesserte.

Håper du skal til Oslo Design Fair, for det skal jeg. :) Monica-butikkpika er vel der sammen med dere.

Hilsen Britta
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Jeg kunne ønske meg en integrasjon mot UniMicro ;-), det er jo lov å drømme, hehe.
<....snip...>
Håper du skal til Oslo Design Fair, for det skal jeg. :) Monica-butikkpika er vel der sammen med dere.

Mystore har også integrasjon mot Unimicro, alle ordrer fra nettbutikken kan synkronsieres til Unimicro. Vi har dessverre ikke produktsync mot Unimicro.

Jeg er på Oslo Design Fair lørdag og søndag, pluss i OSL mandag ;)
 

Britta

stoffdronning
Mystore har også integrasjon mot Unimicro, alle ordrer fra nettbutikken kan synkronsieres til Unimicro. Vi har dessverre ikke produktsync mot Unimicro.

Jeg er på Oslo Design Fair lørdag og søndag, pluss i OSL mandag ;)

Åh, det blir jo helt fantastisk og til og med regnskapsføreren blir glad :) Produktsync trengs ikke, jeg klarer meg.
Da ses vi vel ikke, jeg er bare der på torsdag.
 

redrum123

New Member
Hjertelig takk Britta!
Da er vi maaange steg videre i prosessen, sparte meg for mye research du.

Gir lyd fra meg om jeg har spørsmål.

-niklas
 
Topp