Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Min foretningsplan

ConcourseB

New Member
hei!
Jeg skal sette opp en Nettbutikk og jeg ville vite om det er noen bedre alternativer til dette her.

Nettbutikk: Weebly $25/month

Skal selge 4 typer t skjorter i starten med 5 av hver på lager. Er på et stramt budsjett. Til sammen 20 t skjorter. Har funnet en fabrikk på Ali Baba.
Her er tilbudet:
5.2USD hver T skjorte.
10USD PayPal Fee
70USD Shipping fra Kina til Norge.
Til sammen 196USD.
Skal selge hver t skjorte for 15USD.
Skal sende varene fra Norge med Posten.

Hva synes dere? Er 70USD dyrt for 20 t skjorter hit?

Er en nybegynner så jeg vet ikke så mye :/
 

Stoppet

Banned
Dobler eller tredobler du bestillingen så vil ikke fraktkostnaden øke tilsvarende. Dermed vil prisen pr skjorte raskt kunne komme mye ned. Sannsynligvis vil også prisen på skjortene bli lavere ved høyere kjøp. Har du tro på det du gjør så hadde jeg satset de kronene ekstra.
 

atLind

Member
Jeg ville nok gjort et større innkjøp.

Du er break-even på kostnadene du har oppgitt her på 5 t-skjorter pr mnd. Regner med du har planer om å selge mer enn det. Da går du raskt tom for beholdning.

Det vil nok uansett være lurt å ha mer enn 5 av hver på lager. 5 stk fordelt på minimum 3 størrelser (S - M - L) gjør at du har under 2 stk på lager av hver enkelt størrelse.

Hvem er målgruppen for skjortene? Skal du selge til Norge eller utlandet?
 

ConcourseB

New Member
Til Kurdere i Europa og Nord Irak. Men hvordan kan jeg selge dem ut når jeg ikke vet hvordan jeg skal markedsføre :(
 

Stoppet

Banned
Til Kurdere i Europa og Nord Irak. Men hvordan kan jeg selge dem ut når jeg ikke vet hvordan jeg skal markedsføre :(

Et lite råd på veien: Før du i det hele tatt starter på dette prosjektet bør du lage deg en god plan på hva du vil og hvordan du skal gjøre det. Ut i fra det du skriver er det nok en del ting du må tenke gjennom. En del informasjon kan du nok få ved å lese gjennom en del tråder her på forumet.
 

ConcourseB

New Member
Et lite råd på veien: Før du i det hele tatt starter på dette prosjektet bør du lage deg en god plan på hva du vil og hvordan du skal gjøre det. Ut i fra det du skriver er det nok en del ting du må tenke gjennom. En del informasjon kan du nok få ved å lese gjennom en del tråder her på forumet.
Og takk for svaret. Er det noe grunnlegende som jeg MÅ vite?
 

cg1990

Medlem
Prøv å sjekke ut made-in-china.com. Jeg mener vi fikk ordentlige hettegensere med egen logo for rundt 70kr eks mva i innkjøp på den tiden. Solgte for 399kr. Dollaren lå dog på vel 5-6kr ellernoe, men skal være mulig å finne gode kjøp der.
 

ConcourseB

New Member
Prøv å sjekke ut made-in-china.com. Jeg mener vi fikk ordentlige hettegensere med egen logo for rundt 70kr eks mva i innkjøp på den tiden. Solgte for 399kr. Dollaren lå dog på vel 5-6kr ellernoe, men skal være mulig å finne gode kjøp der.
Hva het fabrikken?
 
Topp