Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sliter med dårlig "first byte time"

Stoppet

Banned
Jeg har satt opp en nettside, Beingtrendy.no, som sliter med "first byte time" og dårlig score på f.eks tools.pingdom.com og webpagetest.org. Sidene laster så langt jeg kan se helt upåklagelig når jeg sjekker sidene selv. Jeg kan ikke se at jeg har noen videre dårlig brukeropplevelse ved å gå innpå forsiden og så navigere rundt.

Hvor viktig er "first byte time"? Hvis noen hadde kunnet tatt en titt på siden og sjekket hvordan de opplever hastigheten så hadde jeg vært takknemlig.
 

beatngu

Member
Ja det er viktig , men siden din er ikke så treig at det har betydning for rankingen din.
Har ranket sider som er mye treigere en din side uten problem.
 

hungpham

Medlem
Du har mange bilder i forsiden. Jeg vil starte med bildeoptimalisering.

Jeg har satt opp en nettside, Beingtrendy.no, som sliter med "first byte time" og dårlig score på f.eks tools.pingdom.com og webpagetest.org. Sidene laster så langt jeg kan se helt upåklagelig når jeg sjekker sidene selv. Jeg kan ikke se at jeg har noen videre dårlig brukeropplevelse ved å gå innpå forsiden og så navigere rundt.

Hvor viktig er "first byte time"? Hvis noen hadde kunnet tatt en titt på siden og sjekket hvordan de opplever hastigheten så hadde jeg vært takknemlig.
 

Stoppet

Banned
Bildene viser ikke nevneverdige avvik i tester bruker også Regenerate thumbnails. Bildene laster også raskt i alle browsere jeg har testet. Siden virker å være rask og god visuelt. Det er first byte som kommer dårlig ut i tester. Hva mener du evt. konkret er problemet med bildene på siden?
 

hungpham

Medlem
Det er raskt fordi du er i Norge og websiden er i Norge også. Netverk latency bør ikke være et problem.

Så når en bruker sender en forespørsel til websiden, fungerer det slik:
- Webserver mottar og analyserer forespørselen. Det kan behandle statiske elementer umiddelbart. Men hvis det er noen dynamisk forespørsel med database, fremover webserver delen til applikasjonsserver (PHP for eksempel). Applikasjonsserveren behandler det den kan, og sender database delen til databaseserver, venter på resultatet.
- Når databaseresultatet sendes tilbake, applikasjonsserver kombinerer det med PHP kode, og deretter sender tilbake til webserveren.
- Webserver da kombinerer resultatet med statiske elementer og begynner å sende tilbake til brukeren.

Så, alt tid legger til TTFB. Hvis du har kontroll over webhotell server, kan du gjøre mer, for eksempel caching. Bare som bruker, vil mindre innholdselementstørrelsen hjelpe webserver å behandle data raskere, så reduserer det TTFB.
 
Topp