Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Min foretningsplan

ConcourseB

New Member
Mens dere diskuterer, burde jeg åpne stripe account og ha stripe på nettsiden min, som gjør det mulig for kunden å bruke Visa og Mastercard eller burde jeg åpne for Paypal?
 

ConcourseB

New Member
Det var voldsomt til graving og antagelser du kommer med. Jeg driver ikke posytron.no, men er en av mange nettbutikker jeg HAR drevet. Den ble solgt i fjor, noe som er forklaringen til at gravingen din kom til Hammerdal Consulting. Det er altså NY eier av den samme nettbutikken. Har aldri hatt kontakt med han før jeg solgte, noe som igjen viser hvor mye svada du kommer med basert på antagelser/graving du finner på nett uten å vite noe som helst.

Resten gidder jeg ikke å lese en gang da det er samme svada, men jeg er sikkert "enig" med deg :) Fortsatt god helg!
Tusen takk for støtten! Jeg kommer til å si ifra om hvordan det vil gå! Betyr mye :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Både Stripe og PayPal, men tenk på at i tillegg til ganske høye kostnader pr. transaksjon gir PayPal veldig dårlig vekslingskurs hvis du skal overføre utenlandsk valuta til norsk konto. PayPal koster deg fort 8-9% av kjøpesummen da.

ConcourseB, hvis du får private henvendelser fra noen som kanskje kan hjelpe deg i oppstarten så kan du tenke på å svare ordentlig.
 

alterego

Medlem
Det var voldsomt til graving og antagelser du kommer med. Jeg driver ikke posytron.no, men er en av mange nettbutikker jeg HAR drevet. Den ble solgt i fjor, noe som er forklaringen til at gravingen din kom til Hammerdal Consulting. Det er altså NY eier av den samme nettbutikken. Har aldri hatt kontakt med han før jeg solgte, noe som igjen viser hvor mye svada du kommer med basert på antagelser/graving du finner på nett uten å vite noe som helst.

Resten gidder jeg ikke å lese en gang da det er samme svada, men jeg er sikkert "enig" med deg :) Fortsatt god helg!
Du hadde mulighet til å korrigere antagelsen om at du drev Posytron.no i går og når du valgte å ikke opplyse at den var solgt, blir den naturligvis fortsatt knyttet til deg.

Men det spiller ingen rolle i spørsmålet om det er realistisk at trådstarter kan etablere nettbutikk med en tusenlapp i egenkapital.

Fortsatt god helg, ja :)
 

peterpan

Medlem
Både Stripe og PayPal, men tenk på at i tillegg til ganske høye kostnader pr. transaksjon gir PayPal veldig dårlig vekslingskurs hvis du skal overføre utenlandsk valuta til norsk konto. PayPal koster deg fort 8-9% av kjøpesummen da.

ConcourseB, hvis du får private henvendelser fra noen som kanskje kan hjelpe deg i oppstarten så kan du tenke på å svare ordentlig.

@Tonny Kluften : Slipper man den vekslingskursen om man benytter Stripe i steden for?
 

Turbo Heidi

Member
Eg tror du kan klare dette :) Selv hadde eg null erfaring innen nettbutikk og bedrift. Det som har holdt meg gående er faktisk interessen. Det og ønske å skape noe selv.

Grunnen til at eg startet var fordi arbeidsmarkedet var/er så lavt at veldig mange blir arbeidsledige. Eg startet egentlig med null og niks. Eg hadde en fantastisk samboer som lot meg satse pengene som NAV betalte meg(og ja mange vil nok si det er feil, men NAV lot meg gjøre det. Alt var i samarbeid med dem - hele veien). Eg levde på min samboer dem første månedene. Betalte selvfølgelig det eg hadde av mine private rekninger, men ellers så gikk alt til nettbutikk, markedsføring og varer.

Varene mine var først fra Kina og det eg ellers kom over på Kina realterte sider. Og det er ingen skam. Etter hvert som tiden gikk og salget økte så hadde eg mange leverandører og velge mellom. Per nå henter eg varer både fra Norge og Europa.

I dag består hele butikken av varer som er fra Norge eller Europa.

Det er en stor fordel med kapital, men om du tørr og satse og dette er noe du har troen på så klarer du det.
Er egentlig bare å søke rundt på google. Selv om nettsider ikkje forteller noe om dropshipping og wholesale så kan det faktisk godt hende dem ønsker ett samarbeid likevell :)
 
Topp