Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forskjellen på hosting selskap

chrisern

Medlem
Hei.

Har i det siste tenkt på. Hva er egentlig forskjellen på de forskjellige hosting selskapene. Hvorfor er for eks webhuset dyrere en hetzner osv.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Å stille et slikt spørsmål er som å spørre hvorfor bananer har ulik kilopris hos Meny, Kiwi og grønnsakshandleren på hjørnet. Det finnes en rekke faktorer som gjør at en og samme vare har ulike priser - vi lever tross alt ikke i en planøkonomi?
 

chrisern

Medlem
Det jeg mener er at hva er forskjellen på en vps hos hetzner og hos webhuset bortsett fra ulik ram mengde osv. 1gb vps hos webhuset koster 140 kr mnd pluss mva. Hetzner eller andre aktører skal ha 3-8 euro. Og hvorfor har ikke hosting selskapene i Norge fått ddos beskyttelse enda.
 

Stoppet

Banned
Hvorfor er en fotball dyrere i Norge enn i Tyskland?

Det er vel dette trådstarter ikke helt skjønner.
Kan du ikke heller sette opp en detaljert kalkyle for prisen på en fotball i Tyskland og en i Norge? Da vil TS få et synlig og konkret svar på det han trenger å vite :)

Han ver ar forskjellene i pris er der, men han vet ikke hvorfor.
 

chrisern

Medlem
Jeg er ikke dum selvom det virker sånn. Men liksom i Norge får man 1gb hos webhuset for 140 kr. Mens utlandet for man kanskje 12 GB for samma pris. Hvorfor kan det ikke leveres samma mengde her også. Mer mengde er mere kunder. Men nvm
 

ronorio

Active Member
Jeg er ikke dum selvom det virker sånn. Men liksom i Norge får man 1gb hos webhuset for 140 kr. Mens utlandet for man kanskje 12 GB for samma pris. Hvorfor kan det ikke leveres samma mengde her også. Mer mengde er mere kunder. Men nvm

Har inntrykk av at det norske markedet er lite og som vi alle vet, kostnadene er høye i Norge.

Dersom du sammenligner de norske selskapene opp mot hverandre, vil du nok finne at de ligger på omtrent samme nivå.

I sammenligning med de internasjonale selskapene, har de norske aktørene priset seg litt ut av "bransjen", og satser tyngre på bedrifts -markedet, og/eller de (kanskje) som er villig til å betale mer for å ha en samarbeidspartner innen landegrensen.

Jeg leier og drifter egen server (hostet i utlandet), og har noen få bedriftskunder i Norge for å kunne dekke litt av egne utgifter. Derimot skal ikke jeg leve av dette (kontra andre), og da er det mer opp til hva kunden vil betale og ikke hva markedspris er.

Se for deg at naboen ønsker at du kjører han til flyplassen. Han sier du skal få betaling, og gir deg en 100 -lapp for 20 minutters kjøring. Du har gjort han en tjeneste, og fått noen kroner for å dekke bensin. Skulle du derimot ha drevet et Taxi -selskap, kunne du ikke drevet denne type tjenester til så lav betaling.
 
Topp