Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva vil være en riktig pris å ta for å sette opp denne siden?

Stoppet

Banned
Jeg har laget ferdig en mal med alt som skal være med på en side som er bestilt av en kunde. Det som gjenstår er å legge inn kundens egne bilder, tekst, 6 bloggposter og ferdigstille linker for knapper. Jeg skal også lage en enkel opplæringsvideo som viser hvordan de legger til nye bloggposter selv.

Hva ville dere prissette dette arbeidet/denne siden til, levert live? Oppgi pris inklusive mva.

Dette er linken til siden.
 

Stoppet

Banned
Jeg ville brukt timepris. De prosjektene har en tendens til å dra ut. Skal du ta en engangssum, regn med at du kommer til å bruke mer tid en antatt.

Ser den, men ønsker å sette en fastpris. Hvis du trengte en slik side, hva ville du betalt?
 

ptomter

Medlem
Ut i fra desverre et kunde perspektiv så har jeg lyst å betale 2999,- som er det "billigste jeg finner på nettet".

Men ut i fra utvikler perspektiv som har laget noen hundre Wordpress side så ville jeg tatt mellom 7500-13000 eksl. mva. Som det er ikke første utkast som oftest tar lang tid, det er alle de fjorten millioner småtingene som kunder kommer med i ettertid for å få siden som de ønsker. Altså etter utkast, men siden er forsatt ikke "ferdig" til fakturering fra deres side.
 
Jeg tror rett og slett du må gå en runde med deg selv, og finne smertegrensen. Finn den laveste timeprisen du er villig til å jobbe for, og forsøk å komme frem til hvor lang tid du trenger for å gjøre jobben. Da har du vel sånn omtrent prisen du er villig til å gjøre det for.
 

Stoppet

Banned
Jeg tror rett og slett du må gå en runde med deg selv, og finne smertegrensen. Finn den laveste timeprisen du er villig til å jobbe for, og forsøk å komme frem til hvor lang tid du trenger for å gjøre jobben. Da har du vel sånn omtrent prisen du er villig til å gjøre det for.

Ikke helt det jeg er ute etter ;)
Jeg prøver å finne en noen lunde riktig markedspris. Når prisen er funnet så må man jobbe med de interne kostnadene. Jeg vil ikke prise meg ut av markedet, eller underprise tjenestene.

Jeg tenker litt mer på hva kan bør jeg ta for en slik side for å få solgt den, og kunden føler seg fornøyd med pris og resultat. Jeg vil bruke det som grunnlag for videre utvikling og prising :)
 

ptomter

Medlem
Jeg vil ikke prise meg ut av markedet, eller underprise tjenestene. Jeg vil bruke det som grunnlag for videre utvikling og prising :)

Her har du to aspekter 1) Du vil ha riktig markedspris og ikke selge sjelen din og 2) har også gjerne lyst å bruke det som referanseprosjekt videre.

Slik jeg gjorde i min tid når jeg startet i 2002 var å lage en del sider for å få referanser og heller ta lavere pris, for å deretter kunne få flere kunder hvor jeg kunne ta en mer riktig pris. Det er lettere få kunder hvis man har en del referanser, enn om man tar markedspris og blir "en av mange" da blir det igjen hvorfor velge, deg.. hva gjør deg så unik.. så mitt råd er at du kanskje vurderer en av aspektene først.. men mellom 7500-13000 vil være en grei pris.
 

Stoppet

Banned
Jeg gir blaffen i om jeg selger sjelen til å begynne med. Finner jeg ikke en noenlunde riktig markedspris så priser jeg feil den ene aller den andre veien.

Når jeg finner markedspris så kan jeg tilpasse kostnader, rutiner og betingelser deretter. Slik vil jeg unngå å selge sjelen.

Skal jeg selge bensin så må jeg følge de andre markedsaktørene, eller legge meg litt under for å være konkurransedyktig. Deretter må jeg tilpasse kostnadene slik at jeg kan forsvare å selge til denne prisen. Klarer jeg ikke det, så må jeg finne meg noe annet å gjøre.

Men legger jeg meg for langt under og alikevel klarer å tilpasse kostnadene, så går jeg glipp av inntekter. Derfor er det greit å vite hva som vil være en noenlunde markedsriktig pris.

Når det er sagt så er det et ganske stort sprik i prisingen du oppgir @ptomter Hva tilsier 7500 og hva tilsier 13000?
 

ptomter

Medlem
Selve siden er det samme prisingen er basert på antall fram og tilbake "flytt bilde" endre tekst større.se" nei tekststørrelse fin igjen" flytt bilde en da en gang. legg til info" mere sånne små ting men ting som ofte tar masse tid frem og tilbake.
 

Stoppet

Banned
@ptomter så hvis jeg da tar 7500 for å gjøre siden klar med tekst og bilder så er dette en grei pris. Men så bør jeg kanskje ha betingelser som sier 1000-1500 pr revisjon, eller en timepris på ekstraarbeid på X-antall kroner? Høres det fornuftig ut for denne konkrete siden?
 
Topp