Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nyopprettet domene medfører spam?

Hei

Har nettopp opprettet noen domener, og nå velter det inn med tilbud på alt fra SEO til webdesign og oppføring i ymse "webkataloger". Spørsmålet er; hvordan i huleste vet disse folkene jeg har registrert domener? Er det noe arkiv, eller får de beskjed av leverandøren min?

Mvh Dan
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Satt opp generisk e-postadresse som uansett flyr rundt i spamhelvete? Eksisterte domenene fra før av?
 

atLind

Member
Jeg har ikke opplevd noe lignende. Hvor registrerer du domenene dine? Og, som Rune kom inn på over, hvilken epostadresse er det det kommer til? Din vanlige eller noe a la admin@domenet.com ?
 
De er registrert hos one.com, men i følge dem er det ingen grunn til at jeg skulle få spam derfra. All spam kommer til min "vanlige" epostadresse (som nok er generisk - post@danhansen.net). Har brukt den i årevis og har aldri fått denne type spam tidligere. Kan selvfølgelig være en tilfeldighet at de kommer akkurat nå, men så lenge de ender opp i spamboksen er det ikke det helt store problemet. Synes bare det var litt pussig ...

Domenene er ikke tatt i bruk eller noe, kun parkert, og har følgelig heller ingen epostadresser tilknyttet ...
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Domenene er ikke tatt i bruk eller noe, kun parkert, og har følgelig heller ingen epostadresser tilknyttet ...

Hvordan vet du da at spammailene mottatt til din "vanlige" epostadresse dreier seg om disse nye domenene? Refereres det til de nye domenene i mailene?
 
Ja, to av epostene har vært direkte rettet mot et av dem, og da i forbindelse med opprettelse i en eller annen webkatalog, og ellers har jeg vel fått rundt 50-60 eposter bare denne uken med tilbud om SEO og webdesign. Et par av dem har også gratulert meg med "nye" nettsider, og de er behjelpelige med å "utvikle" dem videre. Har imidlertid ikke vært nevnt noen sider direkte, men det er nærliggende å tro det har en sammenheng.

Jeg har hatt den samme epostadressen siden 2005, og det har nok ramlet inn en og annen spam på den, men ikke så mye som bare nå den siste uka. Da har det vært helt ekstremt.

Nå har jeg ikke svart på noen av dem (flere av dem oppgir ikke firmanavn, og svaradressen er til f.eks @outlook.com) så kanskje det roer seg etterhvert...
 
... og så registrerte jeg et nytt domene (.net), og vi er i gang igjen.

Ellers legger jeg merke til at selv om stort sett alle skal selge meg en eller annen webløsning, så er det ingen som linker til egne nettsider eller har andre former for referanser(!) Og de fleste sender fra enten Outlook, Hotmail eller Gmail. Ikke spesielt tillitsvekkende synes jeg ...
 
Topp