Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Followers på Facebook - organisk

DigiGirlK

New Member
Hei!

Jeg kan ikke se at det er noe særlig her om sosiale medier, noen som har noen innspill?

Jeg har nettopp satt opp en facebook page for den ene nettsiden min, og gjør ingen sponsede innlegg eller noe betalt enda - men har planer om dette i nær framtid.

Jeg har lett litt rundt på nettet for å finne strategier om hvordan få følgere organisk/uten å betale for reach, og det er mange gode tips for hvordan man kan nå ut til flere personer. Det jeg derimot ikke finner så mye om, er hvordan man starter helt fresh, og hvordan man får de første følgerne/fansene.

Er det noen som har noen innspill rundt dette, eller noe de selv har hatt suksess med på facebook (i tillegg til å invitere sine egne venner og kjente til å like siden)?

Takker på forhånd for alle svar!


Mvh,
Kaya
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Det finnes ingen snarvei. Post innhold som er interessant, så kommer følgerne etter hvert "av seg selv".
 

DigiGirlK

New Member
Det finnes ingen snarvei. Post innhold som er interessant, så kommer følgerne etter hvert "av seg selv".
Takk for svar. Har du erfaring med å bygge en bedrifts side fra bunnen av selv? Jeg vet at med nettverk som f.eks instagram og twitter er det lettere å få følgere, da man kan lettere søke etter tema og innlegg, mens på Facebook er det vanskeligere å få sine poster foran noen uten å ha en eneste følger fra før av, eller?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Vil nok påstå at jeg har rimelig erfaring med å bygge sider i alle fall. Avhengig av arbeidskapasitet og hvor (=sosialt medium) du formoder at ditt målpublikum befinner seg, bør du publisere i alle disse kanalene. Folk leter sjelden etter tema eller innlegg, du må presentere innhold som vekker interesse.
 
Jag har en sida som kommit upp i drygt 10000 likes nu, det gäller då interiör. Det kostar på från början om man vill ha kvalitet på sina likes, jag är inte intresserad i mainstreem likes utan äkta, utvalda likes, det skapar mervärde på sikt skulle jag tro. Nu börjar det ticka in 40-50 likes varje dag utifrån vad jag postar och hur det sprids. På Facebook är min erfarenhet att bilden avgör(nu är jag inom ett fält där bilder är intressanta) Man får helt enkelt experimentera och se vad som funkar.
 

atLind

Member
Dersom du har trafikk på nettsiden og/eller epostliste er det nok en ide å først forsøke å få disse til å like facebooksiden. Slik jeg har opplevd det er det utfordrende å starte fra 0 følgere uten å bruke penger dersom man ikke har trafikk fra før. Facebook er jo litt som en snøball, har du noen følgere og leverer kvalitet blir det gjerne flere følgere etterhvert.
 

DigiGirlK

New Member
Dersom du har trafikk på nettsiden og/eller epostliste er det nok en ide å først forsøke å få disse til å like facebooksiden. Slik jeg har opplevd det er det utfordrende å starte fra 0 følgere uten å bruke penger dersom man ikke har trafikk fra før. Facebook er jo litt som en snøball, har du noen følgere og leverer kvalitet blir det gjerne flere følgere etterhvert.
Takk for svar! :) Ja, jeg tror jeg får forsøke å få eksisterende kunder og besøkende til å like vår nye facebook side, da det ikke er lett i begynnelsen som du sier, før du begynner å få noen følgere. Jeg har også forsøkt å få siden frem ved å engasjere med andre sider osv. på facebook. Jeg får sørge for å oppdatere e-post kampanjer med å inkludere facebook siden vår, og gjøre den mer synlig på nettsiden.
 

Stoppet

Banned
Km du ikke slå sidene smmen?
 

Fabian

New Member
Det tar en del tid å bygge opp followers på Facebook og gir ikke så stor rekkevidde når du poster innlegg. Vanskelig å nå ut til followers uten å betale for sponsede innlegg. Det kan være litt enklere hvis du har nettverk eller en fysisk butikk med å få followers. Facebook har også nylig gjort at news feeden skal inneholde mindre organisk innhold fra bedrifter som du kanskje har fått med deg. Innhold er selvfølgelig veldig viktig! Lykke til!
 
Topp