Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oppstart - Leverandører

firepires

Medlem
Hei,

Jeg er ganske ny her i gamet. I den anledning har jeg noen spørsmål til dere erfarne drivere av nettbutikk.

Jeg er i oppstart fasen av mote nettbutikk (klokker, armbånd osv). Hvor kan mann finne leverandører av dette? Jeg tenker ikke på å selge dyre merkeklokker til mange lapper. Tanken bak konseptet er å selge "billig" klokker - men av god kvalitet. Vet at det er strenge regler, men tenkte ikke å selge falske kopier av klokker.

Vet om en del sider fra china - de mest vanlige (Alibaba, Aliexpress, Dhgate ++).

Men hvordan går mann frem for å finne leverandører? Hva anbefaler dere? Gode og dårlig erfaringer med china bedrifter? Burde jeg importere klokker fra europa osv.

Noen som har noen gode råd på veien?

Takk på forhånd.

- Firepires
 

KIA

Medlem
Kjenner ikke markedet for Klokker. Men jeg vet at "God kvalitet fins ikke på billig vare/tjeneste".
 

Stoppet

Banned
Jeg Jar importert klokker og solgt i nettbutikk fra et par leverandører i Kina. Skal se om jeg kan finne tilbake til kontaktopplysninger og sende til deg :)
 

Nerden

Medlem
Finn merker som leverer noe annet enn bare en klokke, produkter fra aliexpress etc er ikke merker du kan markedsføre som dem er, da må du isåfall skape et merke, men det vil nok bli tatt lite seriøst når noen finner samme klokka på ali.
Jeg tenker som så at om jeg bare vil ha en billig "ok" klokke så kjøper jeg den fra ali selv..

Søk på phraser som f.eks "beautiful men watches" / " new us watch brands " Da får du ofte opp artikler fra magasiner/blogger så er det bare å lete og finne nye/uoppdagede merker fra f.eks USA/Europa. Kanskje dem produserer deler lokalt? Prøv å bli forhandler for dem i Norge. Om du kan markedsføre at deler av klokken håndlages i USA så stiller du sterkere
 

KIA

Medlem
Finn merker som leverer noe annet enn bare en klokke, produkter fra aliexpress etc er ikke merker du kan markedsføre som dem er, da må du isåfall skape et merke, men det vil nok bli tatt lite seriøst når noen finner samme klokka på ali.
Jeg tenker som så at om jeg bare vil ha en billig "ok" klokke så kjøper jeg den fra ali selv..

Søk på phraser som f.eks "beautiful men watches" / " new us watch brands " Da får du ofte opp artikler fra magasiner/blogger så er det bare å lete og finne nye/uoppdagede merker fra f.eks USA/Europa. Kanskje dem produserer deler lokalt? Prøv å bli forhandler for dem i Norge. Om du kan markedsføre at deler av klokken håndlages i USA så stiller du sterkere
Håndlagde klokker fra USA/Europa er ekstremt dyre. Tviler på at det selges lett via en hvilken som helst nettbutikk.
 

Nerden

Medlem
Dem finnes jo i alle slags prisklasser, både dem med mekanikken som er håndlaget som jo gjør dem dyrere, eller som disse hvor selve mekanikken kommer fra andre steder men tilbehør, design og montering gjøres i usa.
f.eks: http://www.padronwatchco.com/m/padronwatches/hennepinp284.html
525 dollar, fra usa, ikke gal pris det for et fint merke.
fra 395 dollar https://thronewatches.com/collections/throne-watches

Jeg tror bare at om ideen er å tilby billige klokker så skal du slite i konkurransen fra hundrevis av andre, da er det bedre å bli kjent med en eller to produsenter og selge en historie sammen med produktet, håndlagde klokker fra Brooklyn har mer appell enn "billig klokke, made in china"
 

Manol

New Member
Finne produsent i Asia. kjøpe ikke vare fra nesttsider fra china. Jeg er enig med Nerden billig klokka er det vansklig å selge mange kjøper direkte. Satse heller på armbånd , sølv og gull smykker. Det er god marked for gifte ringer i Norge. Hvis du finne en ærlig produsent, kan du tjene godt.
 
Topp