Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Frakt - et diffust område å navigere i

Hei dere!

Er i en planleggingsfase vedrørende oppstart av en nettbutikk, og prøver å finne ut av om ideen er gjennomførbar/liv laga. Har noe kommet til området frakt, og tittet litt på forskjellige alternativer (herunder Bring og PostNord). Mitt førsteinntrykk er at det er utrolig dyrt, og jeg sliter med å få en god oversikt over de forskjellige tjenestene med tilhørende priser.

Planene er som følger. Varer med innkjøpspris ca 50 kr skal selges for ca 100 kr. Varene er veldig lette, under en halv kilo i vekt, og ca på størrelsen til en liten konvolutt (A5 ca).

Hva vil være det rimeligste og eller beste/mest praktiske alternativet for utsendelse? I og med at varene er relativt billige, antar jeg at sporing eller lignende ikke er et must. Skjønner jo at frakt på over 50 kroner vil være altfor dyrt, da det vil utgjøre > varens verdi i utgangspunktet.

Noen guruer her som har god oversikt og kan opplyse meg?

Mvh
Kjetil
 

Stoppet

Banned
Jeg ville brukt vanlig brevpost.
Det gjorde jeg i en nettbutikk der varene passet til slik forsendelse. Jeg hadde aldri problemer med forsendelsene. Verdiene på forsendelsene varierte fra 50 - 1000 kroner og jeg valgte å sende fraktfritt uavhengig av størrelse på ordre.
 
Hei og takk så mye for svar.

Vanlig brevpost, da tenker du altså at vi går til posten/post-i-butikk med en konvolutt, og sender denne, dvs kjøper frimerke? Fraktfritt, hva mener du?
 

Stoppet

Banned
Hei og takk så mye for svar.

Vanlig brevpost, da tenker du altså at vi går til posten/post-i-butikk med en konvolutt, og sender denne, dvs kjøper frimerke? Fraktfritt, hva mener du?

Ja, du går på postkontoret og sender varene og betaler frakten. Du kan sende ganske «store» brev/små pakker innenfor brevpost.

Med fraktfritt mener jeg at frakten er inklusive i prisen på varene. Kunden betaler ikke ekstra for frakt/forsendelse. Jeg gikk i minus på små forsendelser, men i snitt så gikk det helt fint.
 
Åja, da forstår jeg. Høres bra ut det.

Det hadde muligens vært fornuftig med en frankeringsmaskin da, dersom salget skulle vise seg å være av stort nok volum. Får vel 15% off på ordinære frimerker.
 
Topp