Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trøbbel med Themeforest theme

***Feilmelding når jeg skal installere kjøpt theme fra Themeforest***

Jeg kjøpte et theme fra Themeforest i går og skulle installere det på WP. Jeg har nå prøvd alle mulige måter, men får bare samme melding: " Lenken du fulgte er utgått". Noen som har noe tips til hvorfor dette kommer? Og hva jeg kan gjøre? Det er dritkjedelig, for har betalt litt...
 
Sist redigert av en moderator:

ronorio

Active Member
Lenken du mottok på mail er gyldig bare en liten periode.

Temaet kan lastes ned ved å logge inn på Themeforest.
https://themeforest.net/sign_in?to=themeforest

Når du har logget inn ligger kjøpene dine under My Downloads.


Om du får problemer kan du eventuelt sende en epost til de.
 
Betyr det at du ikke får lastet ned themet? Hva med å logge inn på Themeforest og så laste det ned?
Det har jeg gjort. Laster det ned som " Installable wordpressfile only". Så havner den i nedlastninger på macen. Deretter skal jeg laste ned zip på wordpress under tema, men får bare opp at filen er utgått. Kjøpte den i går...:confused:
 

ronorio

Active Member
Det er ikke temaet som er utgått.

Det kan høres ut som selve opplastingsprosessen feiler. Mulig php ikke tillater opplastinger eller timer ut.

Tar det lang tid å laste opp filen?

Kan du prøve å laste opp et annet tema for å se om du får samme feil da? (Last ned et tema manuelt fra wordpress.org og prøv).
 
Sist redigert:
Det er ikke temaet som er utgått.

Det kan høres ut som selve opplastingsprosessen feiler. Mulig php ikke tillater opplastinger eller timer ut.

Tar det lang tid å laste opp filen?

Kan du prøve å laste opp et annet tema for å se om du får samme feil da? (Last ned et tema manuelt fra wordpress.org og prøv).

Når jeg lasta ned fila etter å ha kjøpt den, tok det 30 sek før den var ferdig. Når jeg skal laste den opp i WP står den å jobber i kanskje 3 min før det feilmedling kommer... Jeg har prøvd å laste ned gratistema fra WP, det går helt fint! Så kan være noe med dette PHP greiene ... Men jeg er ikke så dreven enda på dette. Hvordan kan jeg lure meg unna/ igjennnom denne?
 

ronorio

Active Member
Det tyder på at PHP timeout på 60-90 sekunder (som er ganske vanlig) gjør at opplastingen stopper.

Hvem har du webhotell hos? Er det cPanel kontrollpanel? Det er mulig å velge PHP versjon og eventuelt endre timeout m.m. fra kontrollpanelet.

PHP 7.0, 7.1 eller 7.2 er absolutt å foretrekke i dag. Timeout på 90 sekunder skal være tilstrekkelig om webhotellet ikke er segt som lim.

Har aldri vært borte i en slik feil, synes det er rart, men alt tyder på feil hos webhotell.

Alternativt kan tema installeres ved å pakke ut ZIP filen, og laste opp hele tema-mappen til wp-content/themes/. For å gjøre det trenger du en FTP klient som feks. FileZilla.
 
Det tyder på at PHP timeout på 60-90 sekunder (som er ganske vanlig) gjør at opplastingen stopper.

Hvem har du webhotell hos? Er det cPanel kontrollpanel? Det er mulig å velge PHP versjon og eventuelt endre timeout m.m. fra kontrollpanelet.

PHP 7.0, 7.1 eller 7.2 er absolutt å foretrekke i dag. Timeout på 90 sekunder skal være tilstrekkelig om webhotellet ikke er segt som lim.

Har aldri vært borte i en slik feil, synes det er rart, men alt tyder på feil hos webhotell.

Alternativt kan tema installeres ved å pakke ut ZIP filen, og laste opp hele tema-mappen til wp-content/themes/. For å gjøre det trenger du en FTP klient som feks. FileZilla.

Det siste har jeg prøvd, pakke ut zip filen med Filezilla. Jeg har webhotell hos Digital Ocean, må få sjekket ut inne der, så finner jeg kanskje feilen. Det hadde vært flott ! haha. :D
 

ronorio

Active Member
DigitalOcean er bra. Ulempen er at det kan bli litt teknisk for en nybegynner.

DO er basert på virtuelle maskiner, noe som ofte er dyrere i Norge.

@Enchancedlifestyle Jeg fikk reprodusert samme feil ved at 'upload max.file size' var satt for lav i PHP innstillingene mine. Denne kan være satt så lavt som 2MB som standard, og mange temaer er større enn det.

Det du må gjøre er å endre 'upload max.file size' til en høyere verdi en størrelsen på temafilen (zip fra themeforrest).

Anbefaler deg å sette 'upload max.file size' til feks. 64MB. Om du ikke vet hvordan dette gjøres vil jeg anbefale å sende DO en mail/support ticket og få de til å ordne det for deg.
 
Sist redigert:

Selvfiks

Medlem
DigitalOcean er bra. Ulempen er at det kan bli litt teknisk for en nybegynner.

DO er basert på virtuelle maskiner, noe som ofte er dyrere i Norge.

@Enchancedlifestyle Jeg fikk reprodusert samme feil ved at 'upload max.file size' var satt for lav i PHP innstillingene mine. Denne kan være satt så lavt som 2MB som standard, og mange temaer er større enn det.

Det du må gjøre er å endre 'upload max.file size' til en høyere verdi en størrelsen på temafilen (zip fra themeforrest).

Anbefaler deg å sette 'upload max.file size' til feks. 64MB. Om du ikke vet hvordan dette gjøres vil jeg anbefale å sende DO en mail/support ticket og få de til å ordne det for deg.

Takk for svar. Tenkte bare i forhold til Kost nytte, DO er litt i overkant for de fleste enkle informasjonssidene.

Men nå vet jeg ikke hvilken type nettside dette skal brukes til.

Men det blir off-topic.
 
Topp