Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lån til enkeltmannsforetak

Hussam Mj

New Member
Hei.

Jeg er ny her og be om et råd.
Jeg lurere på hvilken måte man kan få lån som enkeltmannsforetak fra privat bankkonto.
Er det et skjema må man bruke eller bare overføre penger til enk konto.

Takk
 
Sist redigert:

JudeQuinn

Medlem
Det blir jo et laan paa deg som person uansett. Saa det blir som om du skulle dratt i banken og laant penger ellers.
 

ronorio

Active Member
Kan du ikke bare skrive en privat låneavtale da?
 

Selvfiks

Medlem
Du og enkeltmansforetaket er en og samme person.

Hadde du hatt et AS så kunne du lagd en avtale mellom deg selv og bedriften.

Men som enkeltmannsforetak så slås din privat økonomi og din bedrifts sammen.

Man kan benytte seg av lån til enkeltmannsforetak på samme måte som man kan låne penger til et aksjeselskap, hvis man skal innhente pengene fra noen andre enn en selv.

Forskjellen er at man vil være personlig ansvarlig for et lån til enkeltmannsforetak.

Når et aksjeselskap tar opp et lån, så er selskapet ansvarlig for lånet, men når et enkeltmannsforetak gjør det, så vil man selv være ansvarlig for at lånet blir tilbakebetalt.

Uansett hvilket ansvar man får overfor långiver, så vil lånet gi mulighet for tilgang til den finansieringen man har behov for.

Men jeg skjønner heller ikke helt om det er du som skal låne penger ut til deg selv eller om du skal låne av andre.

Hvis du kan avklare dette, så kan du kanskje få et bedre svar.
 

Hussam Mj

New Member
Takk for svaret.
Jeg får ikke lån av andre. men må overføre penger fra min privatkonto til enk konto.
 

Steve Cash

Medlem
Hvis du skal overføre penger fra din private bankkonto til bankkontoen i ditt eget enkeltpersonforetaket kan du bare gjøre det uten å fylle ut noe skjema eller noen kontrakt. Det er ikke et lån, det er bare overføring av penger mellom to av dine egne kontoer. Du kan også føre pengene tilbake til din private konto når du vil uten å fylle ut noe skjema.
 

metallian

Medlem
Hvis du skal overføre penger fra din private bankkonto til bankkontoen i ditt eget enkeltpersonforetaket kan du bare gjøre det uten å fylle ut noe skjema eller noen kontrakt. Det er ikke et lån, det er bare overføring av penger mellom to av dine egne kontoer. Du kan også føre pengene tilbake til din private konto når du vil uten å fylle ut noe skjema.
Lite tips i forbindels med det Stve sier- jeg gjør dette hele tiden, husk å legge til tekst når du overfører f.eks "Overføring til/fra privat konto " elle rlignende så de tikke ser "rart" ut når du legger kontoutskiriftene ved regnskap.
 
Topp