Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Håpløs bounce rate

På en av mine nettsider, ingunns.no, har jeg en helt håpløs bounce rate (72%)
Jeg føler selv at jeg har gjort siden så innbydende som mulig, men jeg må være på kollisjonskurs med brukerne.

Jeg har brukt mouseflow en stund for om mulig finne ut hva som skjer, men er like klok etter en måneds bruk.
Har dere noen tips til hvordan man kan forbedre bounce raten, eller verktøy som kan hjelpe meg å forstå hva som forårsaker en så høy fluktfrekvens?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har en del jeg synes. Ibland, kanskje 10x året, søker jeg etter en viss oppskrift. Veldig ofte havner jeg på pizzadeig siden jeg er glemsk når det gjelder fakta og oppskrifter.

1. På forsiden ville jeg ønskt en søk-mulighet som Google/Bing osv har. Veldig prominent.
2. Når jeg har funnet en oppskrift ønsker jeg ha bildet til høyre - det er ikke mer enn illustrasjon - og hovedfokus på fremgangsmåten.
3. Font-og ikon-størrelsene kan gjerne økes betraktelig.
4. Du kan kanskje se om 'ts' og 'ss' i stedet for 'teskje' og 'spiseskje' og ihvertfall dl i stedet for desiliter hjelper med å minske på antall ord, og legge det ut som tabell.
`<tr>
<td>3 ss</td>
<td>østersaus</td>
</tr>`
osv.
5. Oppskrifter er punktliste - så ul li?

Jeg synes siden ser oversiktlig ut men tipper det er vanskelig å tjene penger på folk som meg på en slik side, siden jeg har hastverk når jeg besøker en slik side.

Fun facts:
Norge er nr 1 i verden når det gjelder pizzaspising per capita: 11 stykk årlig hvertfall.
 

Janne79

Banned
Jeg tror det vil hjelpe om du setter inn tekstlinker i oppskriftene og forklaringene til for eksempel lignende oppskrifter. For eksempel: sjekk også ut bla bla bla. Eller om du har oppskrift på brød så kan du linke til en grunndeig eller en deig/brød du ønsker å anbefale på bloggen. Har du retter med potetmos kan du linke til potetmosoppskriften i stedet for å skrive den hver gang. Det samme med sauser.
 

Janne79

Banned
Du linker til konkurrentene dine med "Andre gode matsider", ville fjernet dem, noen stikker sikkert dit.

Og om linkene er kjøpt så kan du kanskje fjerne dem fra sidefeltet og heller legge dem inn i et innlegg? Da kommer hvertfall ikke linkene opp i alle søk som gir treff hos deg?

Og når noen søker etter oppskriften på «kjøttkaker» så har de jo funnet den? Og er den bra så stopper vel strengt tatt besøket der? Skulle tro at det var positivt. Men der kommer vel litt an på hvor lenge de forblir på siden. Har du noe tall på hvor lang visning hvert besøk har?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
For at en side (dvs oppskrift) her skal være nyttig, så har folk den vel enten på mobilen/brett/laptop når de lager mat (dvs laaaaaang tid), eller de skriver oppskriften ut (som du kanskje kan måle ved å lage en stor print knapp).

Jeg leste tilbake mitt forrige innlegg. Ser jeg har glemt å si at jeg mener at siden er grunnleggende fin og brukbar. Det jeg syntes var småplukk.
 
Detta är väl branschen det anses som omöjligt att slå sig in på, övermättad marknad, recept på nett. Det jag märker generellt med min sida är att förstasidan är rätt ointressant, de kommer in i specifika artiklar från Google eller Sociala medier. Jag försöker inte ens driva trafik till förstasidan. Så kanske satsa mer i sociala medier med specifika recept, eller varför inte lägga ut alla recept på Facebook så de slipper leta runt? Du kan säkert tjäna pengar utan att ha besökare på hemsidan.
 

Morph

Svart belte i snoking
Noen ganger er jo høy bounce "riktig". På oppskrifter, der jeg antar majoriteten av trafikken kommer fra søkemotorer, vil jeg med en gang ta utgangspunkt i at høy bounce er helt naturlig. Det kan til og med være positivt, ettersom besøkende forhåpentligvis fant nøyaktig det de var ute etter.

Utfordringen er jo at trafikken ofte er umotivert for å fortsette med flere sidevisninger. Hva ønsker du at de skal foreta seg i så fall? Det er jo et godt sted å begynne myldringen.. :)
 
Topp