Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Når Google utelater sider fra indeksering

knippsen

Medlem
Hei,

jeg har en nettside der artiklene rangerer godt i google, men det siste året har nesten alle nye artikler blitt utelatt fra indeksering.

Når jeg sjekker i Google Search Console så står de som:

Oppdaget – ikke indeksert for øyeblikket
eller
Gjennomsøkt – ikke indeksert for øyeblikket

Det er vanskelig å forstå hvorfor de ikke blir indeksert, da innholdet er godt og det ikke er duplikater.

Noen som har vært borti liknende, og har ideer om en løsning?
 

xdex

Medlem
Jeg opplever noe lignende på nye sider. Har flere ganger opplevd at nye domener med 20-40 artikler ikke dukker opp i Google før 2-4 uker etter at ting er på plass. Det virker rett og slett som om alt står i stampe, før det løsner.

Ikke helt den samme opplevelsen som du har, men opplever at ting ofte tar utrolig lang tid.

Har du sjekket om domenet det gjelder har vært brukt av andre tidligere? svartlistet på noen måte? etc.
 

Forklarmeg

Member
Har du sjekket sitemap?

Da ville vel ikke adressen vært oppdaget i det hele tatt? Jeg tror ikke det skal være sitemap-problemer så lenge URL-en er "Oppdaget/gjennomsøkt, ikke indeksert".

Disse feilmeldingene betyr vel strengt tatt at Google har valgt å ikke vise artiklene i SERPs.

For øvrig virker dette som et problem mange har om dagen. Noen anbefaler å bygge lenker (både interne og eksterne) for å vise Google at disse sidene har verdi for å få fortgang.
 
Topp