Kjapp og trygg hosting for Wordpress

VIKTIG - Bytt ditt e-post passord (Domeneshop)

Martin R

Medlem
Fikk denne opp hos Domeneshop nå nettopp:

Domeneshop har hatt et datainnbrudd natt til 17. oktober hvor uvedkommende har fått tilgang til informasjon om våre epost-brukere.

Data som er på avveie om din epost-bruker hos oss er:

  • Epost-adresser tilknyttet din bruker
  • Brukernavn
  • Passord (kryptert)
  • Beskrivelse av din bruker


Selv om passord er kryptert, kan det være bare et spørsmål om tid før det vil kunne bli kompromittert. Du må derfor bytte passord innen 20. oktober kl. 16:00.



Om passord ikke er byttet innen 20. oktober kl 16:00 vil du miste tilgang til å logge inn i webmailen, og passord må i stedet byttes av domeneadministrator i kontrollpanelet på www.domeneshop.no.

Hvis du har brukt samme passord flere steder enn til epost hos oss, så bør passordet der også byttes.

Vi beklager på det sterkeste denne svikten i vår sikkerhet og ulempene det påfører deg. Vi ber om forståelse for at det kan være vanskelig å nå gjennom på telefon og unormalt lang svartid på epost.

For mer informasjon, se driftsmeldinger på www.domeneshop.no
 

Bjørnar

Gründer
Det er litt merkelig, først sier dem at det gjelder domener og epost-adresser, men så går det over til å kun gjelde epost-brukere.

"Data som er på avveie omfatter oversikt over kunders domenenavn og epost-adresser. " Jeg tolket det som å gjelde brukerinformasjonen / kontoinformasjonen, men så er altså ikke tilfelle?
 

Marius_J

Social Engineer
Høres ikke ut som de har helt kontroll på datainnbruddet.
Selv om jeg ikke har noen e-post gjennom domeneshop har jeg byttet passordet mitt til min brukerkonto. For å være på sikre siden, selv om jeg bruker 2 trinn.
 

holte

Medlem
Det er litt merkelig, først sier dem at det gjelder domener og epost-adresser, men så går det over til å kun gjelde epost-brukere.

"Data som er på avveie omfatter oversikt over kunders domenenavn og epost-adresser. " Jeg tolket det som å gjelde brukerinformasjonen / kontoinformasjonen, men så er altså ikke tilfelle?

Det kan vel kanskje skyldes at de ved nærmere sjekk ikke finner noe problem med annet enn epost, men kanskje de har mer problemer. Kommer ikke inn på Domeneshop nå, noe som kanskje skyldes stor trafikk fra bekymrede kunder?

Jeg personlig ville ikke endre passord fra epost da jeg ikke var sikker på om det faktisk var fra Domeneshop, så jeg forsøker å logge inn normalt, men det ser ut til at det er forsinkelser i systemet. Tror det er best å vente litt.
 

Hakasu

Medlem
Noen andre som ikke har hørt noe fra Domeneshop selv? Jeg har jo fått med meg denne saken i media, men som kunde stusser jeg litt over at Domeneshop selv ikke har sendt meg en e-post hvor de varsler om at passordet mitt potensielt er kompromittert. Dette er jo en stor sikkerhetstrussel som alle burde få beskjed om!
 

Bjørnar

Gründer
Hvis du ikke har epost, eller administrerer brukere som har epost, så vil du vel neppe høre noe, tenker jeg. Det er kun epost-passord som er kompromittert.
 

Bjørnar

Gründer
Hvis du ikke har epost, eller administrerer brukere som har epost, så vil du vel neppe høre noe, tenker jeg. Det er kun epost-passord som er kompromittert.
Ikke helt presist; det var krypterte passord som er kompromittert. Så det er ikke "klartekst", men poenget er jo uansett at data er kompromittert.
 
Topp