Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Video markedsføring på internett

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Noen som har noe som helst slags erfaring med videomarkedsføring på internett, spesielt på det norske markedet?

Jeg vurderer å dra en liten viral en, hvor jeg legger ut masse filmer på youtube og lignende videosider. Er ute etter idéer om hva som skal til for å lage litt hypp rundt en film, for å få dem på forsiden av de forskjellige filmsidene.

Kanskje noen har noe erfaring om hvordan man skal bygge opp filmen for å få brukerene til å besøke nettsiden den reklamerer for?
 

srm

Medlem
Noen som har noe som helst slags erfaring med videomarkedsføring på internett, spesielt på det norske markedet?

Lite med kunnskap om dette foreløpig, men keep us posted :) Har i grunn klødd meg litt i hodet og lurt på hvorfor ikke flere annonserer med videoklipp via AdWords etc. Hadde vært perfekt for ICA-reklamene f.eks. som til og med oppfordret til å besøke nettstedet deres.

Anyhow, det er kanskje minst 3x så dyrt som tekstannonser i og med at de ofte opptar tilsvarende mengde plass. Og klikkraten har jeg verken lest om eller sett noen eksempler på enda. En gjett må være at klikkraten er noe dårligere/like god, men at konverteringsraten per klikk burde være bedre. Hadde også vært spennende å vite noe om CTR opp mot lengden på videoklippet.

Men får du til en viral, så det er jo knall. :)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har drevet en smule med videomarkedsføring på -tube sider, men måtte slutte da sponsorene ikke hadde lisens fra produsentene på slik markedsføring.
CTR til din egen side er forsåhvidt lav, men de fleste var (tror jeg) type in trafikk som en følge av vannmerking på videoen. Konverteringen fra klikk--salg var ganske god. Den lå på nesten 10% i mitt tilfelle, men mulig andre tall i et mainstream marked.

For å få din film frem på førstesiden på youtube, metacafe og slike sider er det jo viktig at du promoterer selve filmen, på blogger, få andre til å skrive om den på sine blogger, i forum, FFA links, topplister (bygg en egen side hvor du promoterer videoen med linker til dine sider) o.s.v.

Om du virkelig vil dra igang promo omkring dine videoer, kjøper du deg ett domene (f.eks. minefilmer.com eller noe slikt) og bygger statiske undersider i html for hver video du laster opp, og promoterer den siden videre.

Uansett hva eller hvordan du promoterer er det jo alltid viktig at du bygger hver eneste side du setter opp med tanke på noe, og ikke bare slenger opp sider eller videoer for å markedsføre en side om gangen (mmm..kronglete forklart).. For å si det kort... tenk eget nettverk uansett hvordan du markedsfører deg og hvilke sider du bygger.
 

picxx

Well-Known Member
Anyhow, det er kanskje minst 3x så dyrt som tekstannonser i og med at de ofte opptar tilsvarende mengde plass.

Det som koster noe med tanke på slik markedsføring er produksjonen av selve videoen. På sider som metacafe og youtube laster man opp videoen og man vil ikke oppta plass på egne servere. En kan også inkludere filmene på egne sider ved å bruke koden fra disse sidene, uten å måtte spise BW av egen server.
 
Topp