Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betal for blogging

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er en trend i USA, og mange bloggere tjener store penger på, samtidig som sidene dem skriver om får god trafikk. Her er et eksempel på en side som driver med slikt:

http://payperpost.com/

Hvordan tror dere noe slikt hadde slått ann i Norge? Ville dere skrevet et blogginnlegg for 50-200 kroner (om ikke mer)? Jeg vet iallefall med meg selv at jeg hadde vært villig til å betale.

En annen ting er at man lettere kan nå ut til bloggere for å skrive om produktene dine. Gjennom en slik tjeneste kunne man gjort avtale med en rekke bloggere, hvor du etterfølger med å sende dem et produkt, for også få en anmeldelse av det i bloggen deres.

Kort sagt, hva tror dere om en norsk slik tjeneste?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Joda, kunne absolutt slått an det der. Payperpost har jo fått litt pepper så jeg vet, men ellers skal det visst være bra greier. Det handler jo om at betalte bloggere som fordelaktig om for eksempel produkter mister en hel del troverdighet, menmen, man kan jo ikke få alt her i verden.

Jeg hadde sikkert skrevet noe for en 50-lapp, helt klart. Men, nå gjør jo jeg alt for penger også. Hint, hint Kenneth..
 

Nemo

Medlem
Ja, hvorfor ikke? Er jo litt samme greien om man anmelder for eksempel filmer. Da får du DVD'ene du anmelder, og med gjevne mellomrom får du gaver og bonuser av distrubutøren. Ingen som kritiserer de for det... Eller journalister for å skrive positivt om venners produkter og firmaer...

Tror absolutt du finner folk som er villig til det. Er nok vanskeligere å finne folk som er villig til å betale for det...
 

picxx

Well-Known Member
Jeg er negativ av natur, og synes selvsagt norge er et ekstremt lite marked for et slikt prosjekt.
Når det er sagt, er artikler, ikke bare i blogger, men også på katalogsider, nyhetssider og andre sider noe man definitivt burde satse på med den utviklingen det er på det norske markedet i disse nisjene.

For å sette det litt i perspektiv er det ikke unormalt at en proff bloggforfatter tar $20-$30 for hvert innlegg de skriver på engelske sider. Dette inbefatter selvsagt at de setter seg inn i det tema som bloggen/siden er om, og skriver innlegg med stor søkeordtetthet og som burde være fengende for surferne av siden. Stort sett er det da innlegg på 500 ord +/-

Vil nok tro at mange er skeptiske til en slik tjeneste til å begynne med i norge, men all den tid man knytter til seg kvalitetsforfattere vil jeg tro det ikke bare har et stort, men et enormt potensiale.

Om man da skal styre en slik tjeneste selv, ved å betale ut kommisjon til forfatterne, eller om man skal fungere som en formidlingsstjeneste får man jo vurdere. Mest arbeid, og mest penger vil det jo over tid om man styrer dette selv, mens ved å fungere som en formidlingstjeneste omtrent kan sette hele siden på autopilot og ta inn de pengene man tar for formidlingen uten å røre en finger.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg skal da være den første til å dra igang en trend her i Norge, så jeg er nå villig til å betale deg Peter, 50 x2 for to poster, en for webforumet og en for juiced!

Det forutsetter at det er en hvis lengde, og at den gir brukerene lyst til å besøke sidene! Jeg driter forsåvidt i om du nevner at du er betalt (selv om det kanskje vil få endel folk til å bli sure på deg).

Send meg bare kontonummer på PM, så skal jeg få overført penger til deg.
 
Jeg er spent på å se resultatet :)

Hvis innleggene blir bra, er det muligheter for mer jobb til deg da jeg allerede er dritt lei av å skrive slikt selv
 

peterandrej

pensjonert moderator
Beklager! Beklager! Beklager!

Beklager Kenneth at jeg har vært så treg med å få skrevet det jeg skulle skrive for deg, men du skjønner...pc'en er heeeeeelt fucka som gjør at jeg må ta omstart ca hvert 5 minutt. Jævla irriterende, og helt for jævlig å måtte jobbe på en sånn maskin. Så, jeg har skrevet litt utkast og sånt på kjerringa sin maskin, men den er nesten like ille, så det har ikke blitt så mye egentlig.

Men, det er lys i tunnelen. Eplehuset sendte den nye maskinen jeg har bestilt i posten idag, så jeg håper den er framme tidlig i neste uke. Så, da skal jeg få postet disse artiklene.

Når maskinen er i hus må jeg jobbe døgnet rundt sannsynligvis. Sitter folk på hvert nes og venter på nettsidene sine som jeg skal designe for dem. Men, postene dine, kenneth, blir sånn "things to do first". Alltid greit å starte forholdet med en ny maskin med litt lett skriving før jeg begynner å installere nye programmer til den store gullmedaljen.

Så, jeg har ikke glemt det, bare hatt litt problemer skjønner du...

Forresten; og litt off-topic: hvilken betalingstjeneste er egentlig den sikreste og letteste og bruke? Er det paypal? Noen alternativer?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har fått en sponsor til de gratis themene mine for wordpress. Og han må betale gjennom noe slikt regner jeg med. Eller kan jeg bare sende ham kontonummeret mitt med IBAN tror dere? Skal visstnok få 100 USD pr theme, og det er jo ikke så verst synes jeg. For, når jeg skal være ærlig, så hadde jeg ikke forventet annet enn litt innlinker av disse themene og kanskje noen kunder som vil ha et personlig design.

PS! Beklager, beklager, beklager Kenneth. Og: Bizminizer: Du får se an resultatet, så blir vi sikkert enige hvis du ønsker å benytte deg av meg til litt skriving.
 
vil faktisk være billigere for deg å få betalt gjennom paypal fremfor wire fra utlandet, + at paypal tar kredittkort, en løsning som ville kostet atskillig å ta i bruk ellers..
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Forresten; og litt off-topic: hvilken betalingstjeneste er egentlig den sikreste og letteste og bruke? Er det paypal? Noen alternativer?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har fått en sponsor til de gratis themene mine for wordpress. Og han må betale gjennom noe slikt regner jeg med. Eller kan jeg bare sende ham kontonummeret mitt med IBAN tror dere? Skal visstnok få 100 USD pr theme, og det er jo ikke så verst synes jeg. For, når jeg skal være ærlig, så hadde jeg ikke forventet annet enn litt innlinker av disse themene og kanskje noen kunder som vil ha et personlig design.


Hei så at du lager teams til worldpress.. og har blitt sponset :eek:
derfor lurte jeg på om åssen du har blirt sponset..?
Alså hvordan ble du sponset
hva må du gjøre for at han skal betale deg..

Vil nemlig begynne med å lage teams selv... må bare lære meg det først :p
 

peterandrej

pensjonert moderator
Han tok kontakt med meg faktisk. Sendte mail, så chattet vi på msn. Helt greit. Jeg får betaling for å legge linker inn i themesene. Typisk i footer og i sidemeny.

Hvis du vil bli sponset selv, så finnes det ingen oppskrift. Du kan selvsagt spørre rundt, men det tviler jeg på du har noen suksess med. Det letteste er nok å lage noen (10-15) gode themes, og så bygge på det.
 
Topp