Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SEO World Championship

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
seowc.gif


Tillat meg å introdusere et egenerklært verdensmesterskap i SEO: SEO World Championship.

Her er to promofilmer for konkurransen:

SEO World Championship Youtube
SEO World Championship Google Video

1 Premie
: En splitter ny Citroen C2. Vinneren vil motta en splitter ny Citroen C2 fra nærmeste bilforhandler som fører dette merkedet.
2 Premie: En karibien cruise. Vinneren vil motta en reisesjekk.
3 Premie: En 42" Plasma TV
4 Premie: $500
5 Premie: $100

Konkurransen startet 15 Januar 2007, og avsluttes 1 Mai 2007. Nøkkelordet man skal konkurrere seg til topps med er "globalwarming awareness2007".

Noen her som deltar? Jeg prøvde å søke opp noen domener som innholdt nøkkelordene for konkurransen, men var knapt noe bra ledig.
 

Nemo

Medlem
Neida, var ikke for å kverrulere :) Var mer for å påpeke svingningene.

I skrivende stund er dette resultatet:
Resultater 1 - 10 av ca. 300 000 for globalwarming awareness2007. (0,26 sekunder)

Går jo opp å ned som en jo-jo!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Har aldri sett nøkkelord svinge så mye.. Jeg lurer på hvor mange sider google egentlig indekserer og behandler i sekundet, i snitt.. Kommer vel til å gå enda mer unna nå som dem nettopp har investert $600.000.000 i et nytt datasenter i North Carolina..
 

kjonix

New Member
Jeg har sett flere slike konkurranser annonsert, men blir de ikke litt meningsløse? Vi alle vet jo hvor stor betydning domenet har så det blir egentlig den som fikser seg det mest relevante domenet + kan SEO bra som stikker av med seieren...
 

Knut

Medlem
Resultater 1 - 10 av ca. 1 950 000 for "globalwarming awareness2007". (0,11 sekunder)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Jeg har sett flere slike konkurranser annonsert, men blir de ikke litt meningsløse? Vi alle vet jo hvor stor betydning domenet har så det blir egentlig den som fikser seg det mest relevante domenet + kan SEO bra som stikker av med seieren...

Øh, i en SEO-konkurranse, så må det vel være nettopp DET det dreier seg om? Så hvordan kan det være meningsløst?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det der var da en usedvanlig dårlig sammenlikning. SEO handler om å skaffe seg et "forsprang", på diverse måter. Å skaffe et bra domene er en av disse måtene, og er en god start, men ikke å starte 30 minutter før resten.

Du kan heller sammenlikne det med at det står en drøss med sykler plassert bortover langs veien med litt mellomrom, og at rytterne må løpe til disse fra et startpunkt. Den som kommer først fram til den nærmeste vil naturligvis ha en fordel, men alle hadde like muligheter til å nå fram først i utgangspunktet. Alle hadde hatt like gode muligheter til å skaffe det optimale domenet (den nærmeste sykkelen), men bare en kan få det.
 
Topp