Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fordel med tags i wordpress?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Som vidarlo sier, så får du samlet alle poster som inneholder stort sett samme innhold, i ett arkiv alene. Bare det er jo en meget stor fordel med stikkord i WP.

Jeg har opplevd stikkordene meget bra SEO-messig. Dersom jeg velger og vise stikkordene over/under bloggpostene, vil jo Google da indeksere hvert eneste stikkord du har i bloggen din, noe jeg selv har opplevd at har økt trafikk fra Google med over 50% på veldig kort tid.

Det er kun pga trafikken fra søkemotorer at jeg selv benytter meg av stikkord altså, og jeg tror aldri jeg hadde brydd meg mye med stikkordene dersom det ikke økte trafikken såpass bra som dem faktisk gjør.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Takk for svar.
Og hvordan viser du tags over/under bloggpostene? Plugin?

Stort sett alle ferdige themes der ute har allerede disse inkludert stort sett under bloggpostene. Om det ikke befinner seg der, og du vil legge det inn, slik som du lurer på hvordan en gjør, kan du bruke denne korte lille saken her, og legge den inn i single.php. Da vil stikkordene bli vist når du har bloggposten åpnet, men ikke på fremsiden av bloggen.:

PHP:
<?php the_tags(); ?>
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Finnes det en måte å vise alle tags du har brukt i alle poster i wordpress under der du skriver inn tags slik at du bare kan klikke på dem du vil bruke til den aktuelle posten?

Noe slikt er neppe en mulighet, da en stor blogg gjerne vil inneholde flere tusen forkjellige tags når den begynner og dra på månedene. Da vil det fort være vanskelig og finne frem stikkordene du vil bruke. Du har jo funksjonen som Mattis kommer med, at det er slik autofullføring når du skriver inn en bokstav eller to, som henter ut fra tags som allerede ligger inne.

At det ville vært kult med en liten sak som henter ut tags fra systemet, som kan være relevant for posten du har skrevet er jo veldig greit, men om dette i det hele tatt er mulig, det aner ikke jeg heller. Da må det i så fall være en plugin der ute som tar jeg av den biten.
 

raakanin

Medlem
Det finnes et instikk som hjelper deg med taggingen - Simple Tags - prøvd dette.

Simple Tags hjelper deg blant annet med å generere tagger ut ifra dine gamle tagger, i tillegg til at det henter tagger fra nettet som passer inn i teksten du har skrevet. Les mer om det på siden jeg linket til, personlig så bruker jeg dette en gang i blant, og det står hele tiden aktivt hos meg.
 

picxx

Well-Known Member
Nå spør jeg sikkert litt dumt her, men er "tags" det samme som "stikkord" i de nyere versjonene?

Mvh Dan

tags = engelsk
stikkord = norsk

Saa om du har en norsk wp install staar det sikkert "stikkord".
 
Takker og bukker. Kan bli litt forvirrende med alle disse oversettelsene. Har ellers nettopp hjulpet svigermor igang også, på dansk, og der er det enda verre (bedre?).

Da får vi legge inn noen stikkord ...

Mvh Dan
 

Msites Ltd

Livsnyter
Stikkord/tags er godt for:

- arkivfunksjon, hente frem mange saker med samme tag
- relaterte poster, disse plugin'ene bruker ofte tags til å finne relaterte poster
- seo, det virker som tags blir vektet godt i søkemotorer

Generelt er tags en fin sak å bruke istedet for å opprette 1000 underkategorier. Eksempelvis for deg som driver med mat Tonny så ville tags vært supre å bruke på ingredienser, høytider o.l.

Du lager eksempelvis ikke en kategori for "Valentine", men det kan jo være retter som passer bedre til Valentine enn andre.
 
Topp