Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Markedsføring gjennom nettby

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
I USA og andre land er markedsføring gjennom store community nettsteder en veldig stor trend. Se bare på myspace.com, så og si alle de store artistene og selskapene har en egen profil der inne. Ja, jeg laget til og med en for juiced der i går.

Jeg tror at hvis jeg starter en massiv spam til gjestebøker der inne, så blir jeg sparket ut fortere enn jeg rekker å si n-e-t-t-b-y! Men om jeg starter rolig, og bare legger en god del brukere til som venn der inne, så har man mye større til å komme seg unna.

Vurderer litt å teste det ut, men kunne tenke meg å høre andres erfaring med norske communities først?
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Generelt tror jeg norske communities er for små og norske nettbrukere for målrettede i sin surfing til at man skal greie å markedsføre seg via profilen sin.
Men det å slenge ut en profil med en masse intressant i for å få folk til å legge deg til som "venn" eller noe blir jo omtrent som å samle inn mail-lister + at det er helt gratis ;)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er det lov da tror? Står jo i regelverket at det ikke er lov med "snikreklame".

§4
All kommersiell bruk av Nettby må avtales på forhånd. Med dette mener vi alt informasjonsarbeid som henviser til et kommersielt produkt eller et produkt som kan/vil bli kommersielt i fremtiden. Misbruk av Nettby med kommersielle hensikter, eksempelvis snikreklame direkte mot grupper, borgere, gjestebok eller profiler kan medføre anmeldelse.

Så om man oppretter en profil og har lenke til siden sin, men sender aldri gjestebok/meldinger til noen. Bryter man den regelen da?
 
har kikket litt på nettby nå, og med unntak av dagbok-funksjonen må man betale for +status for å kunne lage seg en skikkelig profil.. Videre er det mange som har referanser til eksterne sider, både private og mer eller mindre kommersielle i profilen sin. For at det ikke skal være opplagt at det er markedsføring man driver med bør man videre ha vært aktiv et par uker minst for å bygge opp "status" før man prøver noen stunt..
 
Sist redigert:

Adrian

New Member
Har laget en gruppe på nettby der eg publiserer en del artikkler, og så legger eg inn en link til nettsiden min.

Har ikke hørt noe fra nettby admins enda, men når eg får tid til å bli litt mer aktiv der inne, så kan det jo komme en henvendelse.

Skal holde dere oppdatert
 

picxx

Well-Known Member
spørs litt hva de mener med kommersiell nettside..


Slik det er på andre communities:
Ikke link direkte til en butikkside
Ikke bruk affiliate linker

Om man unngår disse to er det ganske umulig å fastslå hvorvidt siden er kommersiell, da mer eller mindre alle sider i dag består av annonsering på et eller annet viset.
 
Konklusjon; absolutt ikke å kimse av. En totalt inaktiv konto gir meg ca 15 treff pr dag i snitt, med ca 3% ctr til adsense. Når kontoen var aktiv hadde jeg 40-70 treff pr dag. Selve profilen har hatt nærmere 30,000 treff totalt, så litt branding blir det også.
 
0,01935 treff pr visning, dvs 193 treff pr 10,000 visninger..

Noe av grunnen til at den er såpass lav er at nesten 20,000 av visningene kom da jeg drev og horet profilen som verst :)

Hvor bra profilen var kan du jo bedømme selv, du har jo vært inne på den flere ganger ;)
 
Topp