Kjapp og trygg hosting for Wordpress

subdomener med blog

er det en god idè å lage subdomener til hovedsiden (eksempel blog.nettside.no) og legge ut en wordpress blog der med ingressen til alle artikler som er publisert på hovedsiden, med les mer link til der artikkelen er plassert?
 
vet ikke? :p

Men hva vil være mest effektivt, å ha blogg på underdomene, eller på f.eks blogspot?

Eller begge deler, sef..

men bare lurer, vil ikke linkene fra blog.domene.no til domene.no regnes bare som interne linker?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
blogspot, siden det ryktes at google favoriserer disse !

En annen ting er at lenkene da kommer fra en annen ip, som gir sine fordeler siden google ikke vet at disse to sidene henger sammen like lett!

Husk også på å passe deg for duplikat innhold..! Det er iallefall ikke noe søkemotorene er glad i.
 

picxx

Well-Known Member
Synes du burde sjekke begge muligheter jeg biz.
Å ha en blog på et underdomene som er en slags "nyhetsblogg" for siden er en god idè, mens du på blogspot, eller blogger kan ha noen feederblogger for å drive mere trafikk til siden.
 
Det er jo en blogseksjon innebygget i joomla som rasker sammen alle publiserte artikler fra forsiden, men jeg er ikke helt fornøyd med hvordan den ser ut, så jeg tror jeg går for subdomene ja,
 
takker, men det der gjelder duplikat-innhold på egen side. forsåvidt relevant det og all den tid man har siste nyheter både på fremsiden og i diverse kategorier, så det må man flikke litt på ser jeg. når det gjelder subdomene-bloggen skal det gå greit siden jeg bare blogger rundt artikkelen uten å kopiere selve teksten.

Men er det ingen lignende effekt hvis jeg f.eks sakser ting rett fra f.eks wikier og legger ut i bloggen? eller hvis jeg kopierer artikkelen på min side og limer den inn i en ekstern blogg?
 

BlackHatSEO.no

New Member
Nei, nei, nei, nei...

Om man snakker om en blogg for din bedrift eller som en integrert del av ditt nettsted, mao en annen måte å kommunisere med ditt publikum er den eneste fornuftige måten å gjøre dette på å legge bloggen som en underkatalog av nettstedet.

Årsaken til dette er måten Google og andre behandler underdomener på.
1. INGEN innkommende lenker til subdomene vil gi verdi til hoveddomenet - og vice verca
2. Du kan ende opp med å konkurrere med deg selv på søk
...med mer

Om du legger bloggen din i en underkatalog vil du få linker inn til postene dine - dype linker - og dette vil gi deg bedre posisjoner generelt.:cool:

Om du på død og liv vil ha en ekstern blogg, drit i blogspot og andre utenlandske og tenk på hvor du kan få norsk kvalitetstrafikk i fra. VGB anyone?
 

picxx

Well-Known Member
2. Du kan ende opp med å konkurrere med deg selv på søk

Akkurat dèt er vel et luksusproblem :)
 
Topp