Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Buy.at

Hei, folkens!

Her er Buy.at-tråden, som lovet.

Kan nevne at den første kampanjen nå er rett rundt hjørnet.
Det blir Santander som får æren av å åpne ballet.
Ser at stadig flere av dere har registrert dere og det er gledelig!! :)
Registrering kan gjøres her: buy.at | Affiliate Signup
Du velger først om du vil ha amerikansk eller britisk rettskrivning. (Det er en liten forskjell...) :)
Vi vurderer å oversette til norsk, men har fått tilbakemelding fra mange om at man er veldig vant til å
bruke engelsk terminologi og at det vil være forvirrende med norske ord og utrykk.
Hva mener dere om dette?


Mvh

Eirik
 
Sist redigert:

kongen

kongemedlem
Hei - bra dere er igang!

Angående språk: For oss som allerede har holdt på med affiliate markedsføring noen år, og som har jobbet med utenlandske affiliate programmer, så spiller språket ikke så stor rolle. Men hvis dere skal satse stort i Norge, og få rekruttert "nybegynnere", så stillere dere sterkere hvis dere oversetter til norsk. Jeg tror nybegynnere føler en mer "trygghet" til firma som henvender seg til sitt eget språk (selv om alle forstår engelsk).
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Jeg ville mene det er mye bedre med norsk...
og hvis det da er noen litt merkelige ord så kan det være en slags ordbok?

Et spm hvis man går inn på noen anonser fra uk og Us så står det""Please ensure that you DO NOT bid for (aff.prog) brand or brand+generic related keywords across all search engines. This includes the Next trademark, brand name & brand name misspellings. Affiliates must also not bid on competitor terms or misspellings"

vil dette si at jeg ikke kan bruke feks adword og reklamere for min egen aff link
 

kongen

kongemedlem
Hva er forskjellen på å registrere seg hos Advertising.com kontra Buy.at?? Er det ett fett?
 
Ang språk: Takk for tilbakemeldinger. Jeg tar det til etteretning og vil bringe synspunktene videre. Vi ser nok ikke en norsk portal med det aller første, men det kommer nok. Jeg har en del andre utfordringer som ligger foran i køen. :)

Julian: Det betyr at man ikke kan by på "Telenor" hvis det er en kampanje fra Telenor. -Men du kan by på "telefoni"... Rett og slett det at man ikke kan by på selve brand-navnet, med mindre det er tillatt. Kampanjer som tillater PPC vil alltid ha en beskrivelse av begrensningene som er gjeldende.

Kongen: Det er en forskjell i å være registrert hos Advertising.com og hos buy.at. Det er to forskjellige affiliatesystemer. Pga av litt ivrige folk i USA er "join now"-knappen på Advertising.com sin publisherportal redirected til buy.at..... Dette har jeg bedt om at de skal endre tilbake, da denne portalen fortsatt er i bruk og jeg vil ha nye folk i begge portaler. Det skal ordnes innen en uke. Anbefaler folk å være med på begge portaler!
 

Balder

Medlem
Dette ser jeg frem til Eirik. For mitt vedkommende er engelsk helt OK, men som kongen sier er det nok en fordel overfor nye affs. at norsk språk er tilgjengelig.

Håper det dukker opp mange spennende kampanjer fremover! :)
 

kongen

kongemedlem
Det er en forskjell i å være registrert hos Advertising.com og hos buy.at. Det er to forskjellige affiliatesystemer. Pga av litt ivrige folk i USA er "join now"-knappen på Advertising.com sin publisherportal redirected til buy.at..... Dette har jeg bedt om at de skal endre tilbake, da denne portalen fortsatt er i bruk og jeg vil ha nye folk i begge portaler. Det skal ordnes innen en uke. Anbefaler folk å være med på begge portaler!

Tenkte jeg skulle melde meg inn i Advertising/Buy men har et spørsmål angående registrering da begge registreringssidene sier de er "buy.at":

Vil en registrering hos buy.at | Affiliate Signup registrere meg hos Advertising eller Buy?

"Merkelappen" er buy.at på både Advertising og Buy sine sider så det er litt uklart om dette er forskjellig.

Registreringssidene det gjelder er:
buy.at | Affiliate Signup
Affiliates : Buy.at Affiliate Network
 
Det er to forskjellige systemer og man må/bør registrere seg på begge.
Problemet er som sagt at man har vært litt ivrige med å pushe buy.at og har linket det "gamle" nettverket sin "join now"-knapp til buy.at sin registreringsside.
Jeg venter på at teknikerne i USA skal fikse dette igjen og beklager at det tar tid...

-Eirik
 
Beklager at det har tatt tid med denne kampanjen.
Det har vært sykdom hos kunden som har gjort at vi ikke har mottat en kontrakt vi var avhengig av...
Forventer den opp innen noen dager nå.
 

sKrud

Meget sliten student
Bra å se at hjulene er i gang..La oss få litt konkurranse her!

Gratulerer med første kampanje oppe, Santander :)
Men 115 kr. per invilget kort da.. eeeh.. Santander bør egentlig betale 4-500.

Enig med brukernavn her.. 115kr er latterlig lavt.. Bare se på hva de betaler hos TD i UK da..kjappe 30-50pund (!).. Det blir selvfølgelig litt feil å klage på dette hos bare dere, siden dette gjelder alt i det norske affiliate markedet...
 
Topp