Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen ideer til forslag

Krister

Romteknolog
Har vært en liten uke på forumet nå, og det er ett par ting jeg kunne ha tenkt meg hadde sett fint ut på denne siden :)

Kunngjøringer forum
Et lite forum på toppen av siden hvor administrasjonen legger ut sine egne saker. Blir litt rotete å ha det i "litt av hvert" kategorien ;)

Tjenester
Kanskje relansere dette forumet?

What if...

Vi hadde et forum hvor kompetente folk kunne ha skrevet en profil om seg selv, for å så få en post lagt ut i tjenester forumet hvor den blir lukket. Deretter kan folk som leter etter eks. en webdesigner eller utvikler bare bla igjennom der og se etter hvem som passer deres oppdrag.

Oppdrag
Samme som Tjenester, bare at her kan hvem som helst legge ut et oppdrag. Deretter kan registrerte webdesignere og utviklere melde sin interesse til å kode for dem, ved å legge igjen en post med lenke til sin profil i Tjenester forumet.

Rangeringer
...og til de to overstående forslagene, kan man ha lukkede sjangere som eksempel "WF-Webdesigner" eller "WF-Utvikler" o.s.v.

Endre poster
Hvis det er mulig, så kunne det vært greit å redigere ihvertfall førsteposten i noen foraer.

Er jeg helt på bærtur nå med forslag eller? :D
 

Tonny Kluften

Administrator
Kjempebra Krister. Takk for det.

Ang. Kunngjøringer forum. Vi har da det her da: Ris og ros (og litt nytt fra WF) - Webforumet.no - Webmaster forum Er ikke det nok? Eller er det feil plassering?

Ang. tjenester. Det er en god idè. Skal tygge litt på den. å la firmaer og andre få hver sin tråd (som ingen andre kan poste i) til å presentere seg selv er en god idè.

Ang oppdrag og redigeringer. Vi har jo Kjøp, salg og byttehandel - Webforumet.no - Webmaster forum som dekker dette. Å ha kategorier som "WF-Webdesigner" eller "WF-Utvikler" blir for nisjepreget, Norge er så lite.

Ang å endre poster. Det blir som der er nå. Alle kan sende en PM til admin/mod å be om endringer. Og vi er hjelpsomme vi :)
 

Gaasehud

Medlem
Et variasjonsforslag av Krister sitt:
- endre navnet på kunngjørings-kategorien. "Ris og ros (og litt nytt fra WF)" er ikke en veldig god tittel.
- det med tjenester osv; hva med å ha en kategori som "Jobbmarked". Som på NWF kan man lyse ut stillinger eller "søke" jobb. Denne kan muligens flettes inn i kjøp-salg-kategorien du nevnte, Tonny.
 

Krister

Romteknolog
Å blande Ris og Ros og kunngjøringer er ikke noe jeg har sett i praksis på andre sider.

Jeg foreslår å splitte forumene. Blir så mye mer oversiktlig :)
Trenger nødvendigvis ikke å være øvers på siden, bare det er lett å finne nyheter fra administrasjonen. Og man slipper å bla igjennom andre brukeres forslag.

Kjøp salg og byttehandel fungerer vel og ja ;)

Å ha WF foran er ikke nødvendig, men siden vi har lov til å endre tittel selv, samt at vi har signaturfeltet så er det ikke nødvendig med tittel når jeg tenker meg om ;)
 

Gaasehud

Medlem
Herlig! :D Kan kanskje du kan skrive i beskrivelsen til Jobbmarkedet at det både er for utlysing av stillinger og for folk som søker oppdrag/jobb? :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Jobbmarkedet er bare for utlysing av stillinger og jobber. Utlysing av tjenester kommer i en egen kategori. Tja, litt ulogisk enda, men mere kommer.
Men hvis vi skal lage en kategori for tjenestetilbyderne hvor trådene deres er er sticky og stengt må det være en slags kvalitetskontroll. Vi ønsker at flest mulig tjenestetilbydere skal poste, men ikke de aller grønneste. Hvordan kan man gjøre en kvalitetskontroll?
 

Krister

Romteknolog
Siden moderatorene er de eneste som kan endre på posten, så kan vel kundene som er registrert her på forumet gi en tilbakemeldig til moderator på utvikleren han har kjøpt et produkt av, og så legger moderatoren det inn i posten
 

picxx

Well-Known Member
Dette blir jo bare tull og det hadde kanskje bare vært liksågreit å hatt kategorien "tjenester" for både jobbutlysning og jobbsøking. Det er jo tross alt en tjeneste man utfører når man jobber.

Mod/admin er jo relativt kjapp ute og kverker tråder som sporer av når det gjelder slike ting også, så det er vel heller ikke noe vits i å låse tråden?
Isåfall må man jo nesten opprette en speilet tråd da for "tilbakemeldinger på mine tjenester", for folk kvier seg generelt til å starte en tråd hvor man klager på en tjeneste om tråden ikke allerede er eksisterende.

Men, det var bare mine tanker :)
 

picxx

Well-Known Member
Siden moderatorene er de eneste som kan endre på posten, så kan vel kundene som er registrert her på forumet gi en tilbakemeldig til moderator på utvikleren han har kjøpt et produkt av, og så legger moderatoren det inn i posten

Dette er jo ekstremt tungvindt i motsetning til bare å slette OT poster i en åpen tråd.
 

Tonny Kluften

Administrator
Siden moderatorene er de eneste som kan endre på posten, så kan vel kundene som er registrert her på forumet gi en tilbakemeldig til moderator på utvikleren han har kjøpt et produkt av, og så legger moderatoren det inn i posten

Jeg syns ikke det. Hvis man først får en egen tråd til å presentere sine tjenester skal den tråden holdes ren. En slik tråd skal kun forandres av tjenestetilbyderen ettersom priser m.m. forandres. En slik tråd blir som å få sin helt egne side her på WF, derfor ønsker jeg kvalitetskontroll.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
En slik tråd blir som å få sin helt egne side her på WF, derfor ønsker jeg kvalitetskontroll.

Det vil jo da forutsette at noen (med relativ grei anerkjennelse) her på WF faktisk har benyttet seg av tjenestene og kan gå gode for dem.
Likevel, en tjenestetilbyder kan jo være veldig individuell om man opererer som freelancer, så det enkleste ville jo da være å kreve at det kun blir registrerte firma som får slike tråder?
 
Topp