Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tale til tekst på norsk

zapotek

Medlem
Det finnes noe innebygt i Vista vet jeg, les mer her: Windows Speech Recognition in Windows Vista

Problemet med slike programmer er at de sjeldent fungerer 100%. Folk har forskjellige toneleier, dialekter osv osv. Husker det var et eller annet firma for noen år siden som søkte etter folk med forskjellige dialekter nettopp for å lage noe sånt (kanksje det var Microsoft).
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Husker jeg deltok i noe greier som søkte etter folk med forkjellige dialekter for en lang tid tilbake. Disse som søkte skulle bruke filene i "tekst til stemme" programvare og jeg leste aldri noe om "stemme til tekst" den gang.

Selv har jeg forsøkt og holde meg oppdatert på denne biten med stemme til tekst i lengre tid nå, og norsk er nok ikke noe førsteprioritert språk for slik programvare. Omvent har det jo derimot kommet noen ting som fungerer sånn noenlunde greit.

Derimot prøvde jeg Stemme til tekst i Windows7 for en stund tilbake og syns den fungerte ganske bra altså. Jeg vet desverre ikke om det er samme som finnes i Windows Vista. Dette var riktignok på engelsk, men kanskje det vil fungere greit med en autooversetter etter du har lest inn teksten din.? Jeg vet ikke.. Det er kanskje like mye arbeide som og skrive det hele på norsk.
 

Gaasehud

Medlem
Faren min administrerer litt med "pedagogisk programvare" i kommunen min. Fikk en gang prøve CD-ord Light av ham. Er jo egentlig for folk som sliter litt med lesing osv, men hun leser som om det skulle vært ekte! Digital stemme, lest inn "alle" ord (funker til og med med banneord :p) Programmet er å finne her CD-ORD light - Mikrov.no :D
 

sKrud

Meget sliten student
Har ikke Apple laget noe ala dette som fungerer? Mulig jeg har drømt det, men bare for å prøve å få diskusjonen inn på rett spor igjen.. Det er altså et program som gjør tale om til tekst du er ute etter, noe som feks. kunne kortet ned skrive tiden på blogginnlegg til 1/10 ..:D

Skal undersøke med disse Apple-fan-boy kompisene mine å høre.. Til Windows er det vell kun Vista sitt forsøk som er tilgjengelig..

Engelsk, nederlandsk,fransk,tysk, italiensk,spansk tale til tekst: Nuance - Dragon NaturallySpeaking Speech Recognition Software
 
Sist redigert:

sKrud

Meget sliten student
Nå har det gått over 1 år siden denne tråden ble åpnet..Er det noe progresjon innenfor denne teknologien?

Er så utrolig lei av å sitte å skrive hele dagen...hadde vært greit å kunne jobbe litt hurtigere...
 
Topp