Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvorfor fjerner dere info om svindel

Status
Stengt for ytterligere svar.

Hatersvindel

New Member
Jeg lurer på en ting hvorfor i alle dager fjerner dere innlegg som viser til svindel? Ser støtt og stadig at ting forsvinner straks noen er kritiske til ting. Til og med når man kommer med konkrete bevis på uredelig oppførsel blir ting slette. Dette er amatørmessigt gjort.
 

Hatersvindel

New Member
Hadde jo et tilfelle for en tid tilbake med noen domener som gikk på navn.

Jkrowling tror jeg det var. Alle innlegg som advarte mot hva som kunne skje. Ble slettet. Gulldomener tråden ble innlegg slettet da det kom konkrete eksempel på hva personen bak hadde forsøkt en liten måned før.

Ellers minnes jeg andre tilfeller der det har folk har komt med lover og regler når det gjelder spørsmål. For eks om Nuf og skatt. Har folk svart at man kan havne i trøbbel blir ting slettet.

Ellers har dere en flott supermoderator som er aktiv og sletter all kritikk mot han. Har selv sett at folk har lagt inn innlegg som viser til deler av hans virksomhet. Og har du sett de har blitt slettet før man vet ordet av det. Er man redd for at folk skal få vite at man gjør ting bør man la vær og gjøre slikt da.
 

Tonny Kluften

Administrator
Ingenting av det du nevner der har noe med svindel å gjøre.

Det fungerer stort sett slik her på WF:

- I annonsetråder slettes alt som ikke er direkte relatert til produktet som selges. At annonsøren har kjørt i fylla for 3 år siden er ikke relevant til produktet som selges.

- Kommentarer om at folk kommer i trøbbel hvis de har NUF og ikke betaler skatt blir aldri slettet hvis det er postet i en relevant tråd. Slike kommentarer blir imidlertidig slettet hvis de kommer i en tråd som handler om noe annet.

Det med supermoderator skjønner jeg ikke, du må forklare nærmere.

OBS!! Og du Hatersvindel. Her på WF regnes det som svindel hvis man f.eks. er suspendert og oppretter ny bruker eller hvis man har to kontoer.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Så det du mener er at svindelen får stå uimotsagt - mens "avslørende" poster slettes? Og i tillegg at WF har en supermoderator som sletter innlegg som er negative om ham selv?

Jo.. Til en viss grad er jeg faktisk enig med deg. Tror jeg. Kan erindre noe slikt ja. Og han moderatoren som sletter negativ omtale? Jeg har mine mistanker om hvem du mener..
 

onlyme

New Member
Det har også hendt meg at en bestemt moderator her inne sletter innlegg hvis jeg ikke er enig med han. Gidder ikke bry meg, men får meg jo en god latter, og det er jo bare sunt:)
 

Gaasehud

Medlem
"Lærer, det er noen som sladrer på WF!"

"Jammen, da Ole, må alle få en liten lapp de skriver navnet på den moderatoren, hvis de vet hvem det er."
 

Kassimaja

Geocacher
<lapp>
Dække meg...
</lapp>
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Strengt tatt så er det kun 2 medlemmer på hele WF som da er såkalte "supermoderatorer," hvorav kun en er en ekte moderator?

onlyme:\ Jeg syns du høres litt teit ut. Når jeg leser du du skriver får jeg en tanke om at du ville latt mennesker svindle meg uten og fortelle meg om det enda du vet at jeg blir svindlet. Now, that is bad. :) Hadde du "tystet" på vedkommende dersom vedkommende hadde svindlet deg, for deretter og komme hit på WF og svindle andre?
 

onlyme

New Member
Strengt tatt så er det kun 2 medlemmer på hele WF som da er såkalte "supermoderatorer," hvorav kun en er en ekte moderator?

onlyme:\ Jeg syns du høres litt teit ut. Når jeg leser du du skriver får jeg en tanke om at du ville latt mennesker svindle meg uten og fortelle meg om det enda du vet at jeg blir svindlet. Now, that is bad. :) Hadde du "tystet" på vedkommende dersom vedkommende hadde svindlet deg, for deretter og komme hit på WF og svindle andre?

Jeg ville vært teit da ja. Sladre/angiveri er noe jeg aldri ville gjort med bagateller som den omtalte saken her, om naboen jobber svart på si for å klare å betale regningene sine etc.

Alvorlige forbrytelser er noe helt annet. Da ville jeg selvfølgelig gjort noe med det. Høres det like teit ut?
 

picxx

Well-Known Member
Jeg ville vært teit da ja. Sladre/angiveri er noe jeg aldri ville gjort med bagateller som den omtalte saken her, om naboen jobber svart på si for å klare å betale regningene sine etc.

Om noen sletter slike innlegg er det jo bare teit.
Vet at ihvertfall et par tråder vi har diskutert i har blitt moderert av andre moderatorer.
Jeg er vel kanskje også en av de som er "litt over middels" aktiv til å moderere tråder her inne, men alt som blir moderert av meg finnes tilgjengelig for resten av moderatorstaben her på forumet(foruten dobbelposter, som jeg har en tendens til å slette fysisk, men det vil likevel vises hvem det er som har slettet).

Om noen føler seg urettferdig behandlet ang. moderering vil jeg anbefale at man setter seg ned og skriver en pm til Tonny, så får han sjekke opp hvem som har moderert og i tilfelle hvorfor.
 
Ser at et par tråder jeg har vært aktiv i blir nevnt.

Når det gjelder Jkrowling tråden, ble jeg litt oppgitt.

Fordi jeg mener at om noen har et domene de vil selge. Og det domenet risikerer og bli overdratt, har det ganske stor relevans til den tråden.

Når det gjelder gulldomener, så mener jeg det er høyst relevant at folk får vite om ting. Spesielt når det er kort tid i forveien. Relevant fordi da kan folk gjøre seg opp en mening.

Jeg handler en del på qxl, jeg bruker karakterboka der ganske mye. Men det betyr ikke at jeg handler med folk som har negative karakterer. Det handler om og gjøre seg opp en mening selv.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp