Kjapp og trygg hosting for Wordpress

666.no

webmoney

Søkemotoroptimist
13. juni 2007 kl 10.00 braker det laus med nummerdomener.

Hvem får 1881.no? Og hvem selger 1880.no dagen etter at Findexa tapte loddtrekninga?

Jeg stiller herved følgende spørsmål, ærede forumdeltakere: Hvilke rene nummerdomener kan være av spesiell interesse?

666.no?
99.no?
123.no?
1234567890.no?
00.no?
000.no?
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Skal vi si det slik at u kan snappe dem opp og selge dem dyrt??
Vel, Julian. Det kan jo sies om domener generelt. Ikke bare nummerdomener.

Med unntak av nasjonale nødnumre (som for eksempel 113), vil det ikke bli reservert noen nummerdomener. Akkurat det kan bli interessant. Jeg regner med at Opplysningen 1881 ønsker å bytte ut opplysningen1881.no med -- nettopp; 1881.no.

Kanskje vi får se litt kreativ bruk av nummerdomener etterhvert? Peppes Pizza og Pizza- og Kinaekspressen har henholdsvis 22225555 og 22222222, og disse er nok aktuelle som domener.

For å begrense spekulative oppkjøp av nummerdomener (altså oppkjøp med tanke på å selge dem videre), kan hver organisasjon bare registrere ett nummerdomene i den innledende runden.
 

Imbera

Medlem
Man kommer neppe så langt med å registrere 1881.no - Man vil tappe dette i en eventuell rettsak pga varemerket som opplysningen 1881 har registrert.
Motargumentet må jo da være eventuelt om man skulle lage noe annet som var 1881 som ikke har med opplysningen å gjøre.

Ergo er ikke dette så interessant egentlig.
 

clinton4

Medlem
For å begrense spekulative oppkjøp av nummerdomener (altså oppkjøp med tanke på å selge dem videre), kan hver organisasjon bare registrere ett nummerdomene i den innledende runden.

www.norid.no skrev:
Mandag 18. juni gjennomfører Post- og teletilsynet en trekning for å bestemme rekkefølgen for behandling av søknader der flere har søkt om samme navn. Samme organisasjon vil bare bli med i trekningen med én søknad om samme navn. Deretter vil Norid behandle søknadene fortløpende. Det åpnes for mottak av søknader igjen tirsdag 19. juni kl. 10.00. Etter dette skjer søknadsbehandlingen etter det vanlige først til mølla-prinsippet..

Slik jeg tolker dette, betyr dette at mitt firma/organisasjon kan kun ha en søknad/trekkning på hvert domene. Altså jeg kan også være med i trekkningen om andre nummerdomener.
 

Niclas

New Member
Ja, nettopp slik jeg tolket akkurat den saken, derfor lurer jeg på om det er noe jeg ikke har fått med meg, men som mapdaddy har snappet opp noe sted.

Kun en søknad pr. domene, altså helt bortkastet å engasjere alle registrarer som finnes på markedet for man er uansett bare med med ett lodd i trekningen.

Maksgrensen for domener pr. org.nr. står så man bør ha ledig kvote der om man skulle ha flaks i trekningen.
 
Topp