Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook Business solutions

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ser ut til at facebook satser for fullt nå, med business solutions.

Facebook Social Ads
Promote your website or Facebook Page with highly-targeted advertising. Make your ads even more effective by attaching them to News Feed stories about the users' friends. Receive detailed analytics and repporting through Facebook Insights.

Facebook Pages
Connect with your customers on Facebook similar to the way they connect with their friends. Through a Facebook Page, users can show their support by becoming a fan, writing on your Wall, and other actions that automatically generate News Feed stories.

Facebook Beacon
Allow your customers to share with their friends the actions they take on your website. For user actions you define, Facebook Beacon will publish a story in the user's profile and to friends' News Feeds with a link back to your site.

Facebook Insights
Gather insights on who's engaging with your Facebook Pages and who's clicking on your Social Ads. You can also see how much your presence is spreading virally without promotion. Facebook Insights is a free service included with Pages and Social Ads.

Facebook Platform
Facebook Platform enables you to create social applications that let users interact with their friends and your business. With many deep integration points, platform applications are effective ways for your business to leverage the social graph.

Facebook Polls
Run a survey targeted to the demographic you define and get answers in as little as 30 minutes. Ask your target audience about their attitudes or get feedback before you make business decisions. Watch the results in real time as users respond. Already ran a poll?
 

Keanu

Geek
Veldig spennende, jeg må få testa Facebook Ads når jeg lanserer neste nettside.

Utrolig at man kan spesialisere så mye, med tanke på bosted, alder og interesser. Jeg tok en test på "menn i Norge, mellom 18 og 25 som har interesse Gaming eller Games", og fikk opp litt over 1000 personer. Akkurat så spesialisert som jeg ønsker det skal være. Håper de i tillegg lar oss bruke hvilket som helst "nøkkelord" fra interesser senere, slik at det er mulig å spesialisere enda mer. :)

I tillegg er det mulig å få pay-per-thousand i news-feed, som man kan prise ned mot en halv dollar. Jeg får beskjed om at Ad-systemet er nede atm, så jeg får ikke testet om det faktisk er mulig å bestille annonser til denne prisen.

For dating-sider må jo dette være digg, siden man kan velge å kun annonsere til folk som har registrert seg som "single" og spesiell alder, i tillegg kjøre forskjellige kampanjer for jenter og gutter.
 

Ståle

Medlem
For dating-sider må jo dette være digg, siden man kan velge å kun annonsere til folk som har registrert seg som "single" og spesiell alder, i tillegg kjøre forskjellige kampanjer for jenter og gutter.

Er vistnok ikke barebare å få godkjent datingannonser.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Så man kan sende ut nyheter i news-feeden på facebook altså? Den på forsiden når man logger inn?

Jeg frykter mye reklame i framtiden, sett fra en facebook brukers perspektiv. Jeg digger denne utviklingen, sett fra en markedsførers perspektiv.
 

Keanu

Geek
Så man kan sende ut nyheter i news-feeden på facebook altså? Den på forsiden når man logger inn?

Det ser sånn ut fra dette bildet ja:
Facebook | Facebook Social Ads
Har fortsatt ikke sett noen ads i min feed, men mitt inntrykk er at news-feeden blir lest, i motsetning til f.eks. flyers-plasseringen.
Med litt intelligent annonse-utforming kan man fort gjøre at folk leser annonsen før de ser den grå "sponsored"-merkingen.

Under "create ad" har man også mulighet til å velge mellom news feed og ad space (steg 4), om man velger pay for views:
Facebook | What do you want to advertise?

Edit:
En liten ting til. Ut fra hva jeg ser i koden fra facebook, så kan man bruke div-klassen til elementene i feeden til å finne ut hva det er, så om det kommer newsfeed-ads, er det førstemann for å lage firefox-plugin for "fame and glory". (altså plugin/addon som filtrerer ut ads) :)
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Spennende.. man kan advertise i feeden og betale så lite som $0.01 for det. Regner dog med at det er en limit for hvor mange ads dem viser i feeden, så prisen du setter blir det nok en auksjonsordning på.

Er en del bugs enda. Prøvde å lage min egen page (regner med det er noe lignende grupper) og når jeg skulle slette den etterpå så jeg min første røde feilmelding på facebook.

ÆØÅ funker heller ikke i annonsene..
 

Keanu

Geek
Så min første annonse i news feeden nå. Var rimelig kjedelig, så den ble nesten ignorert:
"Alt til barbering.
Hos Barbershop finner du alt du trenger til barbering og hudpleie!"

Så spørs det hvor lenge det er til jeg ser neste da.
 

Keanu

Geek
Reklame fra meg mener du?
Har ikke lagt til noe som helst slags reklame jeg..

Nei, første reklamen jeg har sett i min facebookfeed.
Bare for å bekrefte at det faktisk blir solgt reklameplass i den såkalte "news feeden". Så spørs det hvor mye reklame de kommer til å pushe ut da. Jeg er rimelig sikker på at jeg blir immun ganske snart om det kommer daglig.
 

Joachim.W

New Member
Overfølsom Facebook

Jeg fikk Facebook-kontoen min suspandert fordi jeg hadde en "import notes" funskjon som kom med alt for mange nyheter fra businessen min. Mini-feeden og nyhets-feeden ble litt overfølsom for dette.
En notes post ble publisert hver gang det kom en anmeldelse inn fra GuruGuiden.no :: Portalen for forbrukeranmeldelser.

Tror Facebook har blitt litt overfølsom for dette i det siste. Først Lene Alexandra, så meg, hehe.
Sendte facebook en mail og Rufus på customer support svarte meg og åpnet kontoen min innen 24 timer. Last warning...

Vær oppmerksom på dette iallefall.
 
Topp