Kjapp og trygg hosting for Wordpress

ÆØÅ i URL - slik: www.mittdomene/æøå?

i-net

Medlem
OK, jeg bruker jo wordpress.. (big surprise huhu...)

Når jeg skriver et nytt innlegg og lager en tittel med æøå, så gjør WP dette om til "o a" f.eks.

Så hvordan kan jeg egentlig få æøå her?

(Ryktepoeng til førstemann med riktig svar (altså enkleste løsning) :D)

takk :cool:
 

Gaasehud

Medlem
Hvis du bruker All in One SEO Pack, kan du jo endre tittelen (title tagen) mens du redigerer. Er det ikke bare å endre om O-er til Ø-er, A-er til Å-er, etc.? :)
 
Hvis du bruker All in One SEO Pack, kan du jo endre tittelen (title tagen) mens du redigerer. Er det ikke bare å endre om O-er til Ø-er, A-er til Å-er, etc.? :)

Han ønsker æ, ø og å i url, ikke tittelen :p


edit: du kan legge æ, ø og å i "permalink" over innlegget ditt når du skriver tror jeg
 
Sist redigert:

Gaasehud

Medlem
Det var url-en jeg mente, Daniel. Jeg skrev title tagen. Under tittelen kommer det hvordan linken kommer til å bli, denne kan man endre. Håper jeg ikke forklarte for dårlig igjen. :p
 

i-net

Medlem
Vet selvsagt at det går ann å endre permalinken når man skriver et innlegg. Problemet er jo at når jeg putter inn "Å" som blir det automatisk til "A" likevel.

Så dere måtte jo si meg hva jeg skulle ha i permalinken da, for at dette skulle bli noe hjelp :p

Men fant det ut selv nå. Det var omtrent slik:
Kode:
%C3%A6-%C3%B8-a-i-u-r-l
Kode:

Sorry, men detta holdt ikke til ryktepoeng :rolleyes:
 
I

i-net (ikke logget inn)

Guest
aaargh

OK, jeg fikk til å få "å" tegnet i permalinken i WP, men når jeg legger ut innlegget, så viser bare WP meldingen "Error 404 page not found" på der hvor innlegget skal vises i bloggen.

Noen tips?

(For jeg mistenker at det har bedre SEO effekt å faktisk bruke "å" i steden for "a" i permalinken, ikkesant?)
 
Topp