Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CarbonCopyPro

picxx

Well-Known Member
Til Uregistrert:
SHIT, da somlet jeg bort 40 minutter på et svar rettet mot noe jeg trodde var en deltaker. Du ville fått mye enklere svar hvis du hadde identifisert deg bedre helt i starten.

Kort sammendrag:
- du er ikke deltaker i CCP og heller ikke interessert i temaet?
- du er ikke spesielt interessert i Webforumet heller? "Datt tilfeldig innom"?
- du har lest gjennom 64 innlegg i en tråd som ikke interesserer deg før du poster et innlegg?
- og du fortsetter å poste innlegg i en sak som ikke interesserer deg?
- du regner meg som dum og ergrer deg over formuleringer i innlegg?
- du får stå p*** av det du leser?
- du foretrekker å la diskusjoner handle om person og ikke om sak?
- du synes folk som bruker tid på forum heller burde få seg et liv?
- du holder på å kjede livet av deg hvis du ikke liker innlegg?

Den beskrivelsen kunne like gjerne passet på meg, så SLUTT å angrip personer i denne tråden og kom tilbake på topic!
I motsatt tilfelle vil tråden bli stengt...
 
Sist redigert av en moderator:
U

Uregistrert

Guest
He he!!

Ja ja må nesten si du bedret deg noe her!

Jeg er helt enig at vi nå har dratt tråden for langt og jeg kommer ikke til å bemerke noen av dine usakelige innlegg lenger, forøvrig så synes jeg du hadde en fin måte å formulere deg på i siste innlegg der du faktisk opptrer på en mer normal måte, takk for at du ikke lot meg gå i den troen at du er "hjernedød".

Jeg for min del er nå helt ferdig med å legge inn uskelige kommentarer og takker for irettesettelsen.

Mvh
 

Mortenxx

Medlem
Undersøkelsen har vært planlagt lenge og har skjedd i en haug av land, så dette har skjedd uavhengig av lokal innsats i Norge. Undersøkelsen gjaldt selve bransjen og ikke CCP spesielt.

Forbrukerombudet
Felles for alle nettstedene som ble undersøkt er at de lover mer enn det er mulig å holde. Veien til å bli millionær er ofte bare noen tastetrykk unna, men det kreves som regel at du først betaler for en oppstartspakke eller en bok som skal hjelpe deg på vei. Enkelte foretak opererte med så mye som oppimot 20 forskjellige nettadresser og et titalls forskjellige annonser for å lokke forbrukere til å kjøpe sine produkter.

Aksjonen ble gjennomført i samarbeid med forbrukermyndigheter verden over etter initiativ fra det internasjonale forbrukerbeskyttelsesnettverket ICPEN. Forbrukermyndighetene i mange land har denne uken utført tilsvarende undersøkelser for sammen å bekjempe denne typen markedsføring.

Jeg lurer likevel på om tråden her "nådde frem" til noen av de som ble forsøkt vervet?

Morten
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
mortexx skrev:
Jeg lurer likevel på om tråden her "nådde frem" til noen av de som ble forsøkt vervet?

Ja, er du gal. Jeg har jobbet med dette her greiene i tråden i 3 dager og fikk i går utbetalt mine først 6 millioner fra dem. Dritbra altså.. :D

NB: DET JEG SKREV HER VAR IRONI OG IKKE TILFELLE!
 
U

Uregistrert

Guest
Jeg innrømmer at jeg satt noen timer i natt og var noe intr i å kjøpe en startakke aka application kit. Tenkte jeg skulle sove på det. Våkna opp og googla meg fram til denne tråden. Takk gud, de timene jeg "investerte" i natt får jeg aldri tilbake :(
 
U

Uregistrert

Guest
Jeg ramlet innom ganske tilfeldig, har lest hele tråden, og husker ikke engang hvorfor jeg søkte på CarbonCopyPro. Men denne tråden var høyt på listen over Google-treff :) Trist at folk fortsatt lar seg lure av slikt møl.
 
U

Uregistrert

Guest
Prøvd å kontakte "Lena Bjorna" ?

på web siden til ho står ett tlf nr , noen som har prøvd å ringt ?
Hadde vært gøy å hørt hva hun mener om att hu lurer voksne mennesker til å kanskje miste alt !
Nr er 8182845278..
Har forresten tenkt å tipse tv2 hjelper deg , å se om de kan grave frem noen inorge som tjener 40 tusen i uka på dette her.
 

Mortenxx

Medlem
Det er stort sett hederlige mennesker som driver med dette (merkelig nok).
på web siden til ho står ett tlf nr , noen som har prøvd å ringt ?
Hadde vært gøy å hørt hva hun mener om att hu lurer voksne mennesker til å kanskje miste alt !
Jeg fant ingen "suspekte personer" blant de jeg sjekket nettsidene til i USA. Typiske deltakere var "personlig kristne" og folk med "den amerikanske drømmen" om å starte egen virksomhet og bli rik. De var typisk "veletablerte" og "middelstand" med relativt god økonomi, og mange var godt over 50 år. Hun lurer trolig ikke folk bevisst, jeg antar at dette ser ut som en "genial forretning" for henne inntil ting begynner å stoppe opp.

Så lenge man mottar bekreftelser ved at folk lar seg verve og ser at også DE tjener penger vil man sjelden stille kritiske spørsmål. Det er først når ting "stopper opp" at man begynner å vurdere ting kritisk. Det samme har skjedd i alle de "norske" pyramidene som T5PC, WGI, Eurosmart, GIICorp, og alle de andre. Her er det fortsatt folk som mener at disse konseptene var geniale - "det ville gått bra bare lederne hadde vært seriøse".

Selve M1 M2 M3 produktene er kurante nok om de hadde blitt markedsført som "opplæring" og ikke som "inntektsmulighet" - og til en betydelig lavere pris. De var trolig designet for et USA i fremgang - da boligprisene steg med 12 prosent i året og folk følte seg rike.

Det er markedsføringsmetoden som er det mest suspekte her. I både Norge og USA markedsføres dette som inntektsmulighet "tjen store penger nesten uten å jobbe", mens det i disclaimere klart og tydelig beskrives som "utdanning og informasjon" (hvis du gidder å lese disse, de blir trolig oversett av de fleste).

Siden folk tilsynelatende går på dette i "god tro" har jeg valgt å redusere innsatsen fremfor å øke den. Jeg har kun skrevet innlegg 2 steder (her og Glabladet.no), og gitt kommentar i 1 blogg på et direkte spørsmål om CarbonCopyPro. Jeg støtter heller ikke noen "aktiv innsats" som er rettet mot å skape trøbbel for den enkelte deltaker - de er IKKE svindlere som bør "forfølges" (det er enklere å kun forholde seg til SAK og ikke til PERSON).

Jeg kunne selv gått på dette om jeg hadde hatt motiver om å tjene mye penger, og om ideen var blitt presentert på rett måte. En haug av folk jeg kjenner er også troendes til å gå på dette om de får det presentert på rett måte (jeg kjenner mange som er motivert til å jobbe hjemmefra).

Her på forumet ble ideen presentert på feil måte og føltes som "lureri", men det føles trolig annerledes for de som får den presentert på rett måte?

Morten
 
U

Uregistrert

Guest
Takk for veldig nyttig info :)

Takk Morten, for at du har gravd fram så mye nyttig info om dette firmaet. Det gjelder forresten flere av debattantene her, men Morten har tydeligvis gjort en del grundig undersøkelse.

Jeg snublet tilfeldigvis over denne tråden etter søk på Google. Tenkte jeg skulle ta en siste sjekk av Lena Bjorna på Google før jeg la inn bestillingen på startpakken. Ja, så nær var jeg faktisk :O

Jeg vil legge til en generell kommentar om denne typen virksomhet.
Det er dessverre mange useriøse aktører som lurer folk. Dette vet jeg fra før, og jeg er generelt veldig skeptisk til dette. Det er likevel mange som er håpløst fanatiske mot alt som handler om å tjene penger i nettverk, enten det er pyramidespill eller MLM.

MLM er ikke ulovlig, og har vel heller aldri vært det (heldigvis). MLM er seriøs markedsføring for å selge ulike produkter. Om produktene er fysiske eller nettbaserte er mindre viktig. Den forståelsen jeg fikk av CCP var at det dreide seg om salg av annonser på internett, altså generell markedsføring for alle bedrifter. Jeg fikk til og med forståelsen av at denne generelle markedsføringen med fordel kunne brukes for å gi økte inntekter på din eksisterende bedrift. Slik markedsføring anser jeg som et seriøst produkt selv om det ikkje er en konkret dings jeg kan holde i hånden. Jeg synes derfor det er litt for mye svartmaling av slike konsept på generell basis.

Den infoen som ble presentert her (ikke minst sitatet fra et annet forum der en deltaker svarte på spørsmål) viste meg at CCP derimot dreier seg om markedsføring på eget selskap, altså stikk i strid med slik jeg oppfattet konseptet.

Det er her det blir lureri. Pyramidespill er selvfølgelig både farlig og ulovlig. Jeg har ikke fått "bekreftet" at dette er et pyramidespill, men i denne tråden var det tilstrekkelig med saklig argumentasjon til at jeg holder meg langt unna.

Tilslutt litt info om hvorfor jeg er så "godtroende" at jeg vurderer å bli med på noe slikt.
Det blir sagt at lovnader om unormalt gode gevinster er for godt til å være sant. Jeg er ikke enig i dette. Man SKAL være skeptisk, men det er nettopp troen på at uante ting kan skje som gjør at personer og selskaper opplever historisk vekst. Naivt? Tja... Det beste eksempelet er lottospillet. Hvem ved sine fulle fem leverer en hel lottokupong hver uke og tror at de blir millionærer på en kveld? De færreste tror det, men en veldig stor prosentandel av befolkningen leverer sin kupong hver uke og tenker aldri over hvor mange tusen kroner de taper på dette hvert eneste år. De få som vinner er motivasjon for at andre skal prøve seg, og spillet får leve videre i beste velgående. Dette er allment akseptert, så det er ingen som ser at dette er et stort tap for folk flest.

Et annet eksempel. Du sitter hjemme med PC'en og kjøper noen aksjer for småbeløp. Tilfeldigvis har selskapet du satset på gjort et gigantfunn eller tenkt ut en genial forretningsidé. Kursen spretter opp og du kan inkassere en stor gevinst. Dette er også allment akseptert, og de fleste ser ikke at det er mange som taper store penger for at noen få skal få store gevinster (riktignok litt mindre stuerent enn lotto, men likevel).

Det finnes tallrike eksempler på at folk som tør å satse på det ukjente klarer å oppnå gode resultat, samtidig som det finnes tallrike eksempler på de som mislykkes i sine forsøk. Det er bare slik vi mennesker er. Det er få personer som aldri kan tenke seg å bli rike. Så lenge det er en vilje til å undersøke det som kan virke umulig er det en brukbar mulighet for å lykkes tilslutt. Jeg kan nevne de store skiprederne, jeg kan nevne Røkke, Sharif, Hagen, Reitan osv. Ja, de har startet på bar bakke med en "stueren" bedrift, men de har satset og vunnet der andre bare levde i håpet.

Disse eksemplene er ganske generelle og betrakter de aller fleste mennesketyper. Derfor blir det for meg totalt meningsløst at enkelte kan påstå at folk som vurderer slike muligheter er dumme. Det er like dumt og naivt å levere lottokupongen. Et garantert tap for de aller aller fleste.

Jeg vil på ingen måte oppfordre til å teste ut alle disse useriøse pyramidene, og man bør undersøke grundig før man blir med. Likevel savner jeg at "motstanderne" tenker litt over hvorfor det er så lett å bli med. I dette tilfellet med CCP er det dessverre lite konkret info å spore, og da er det mer gambling enn en seriøs vurdering. Jeg var nok i kategorien "Jeg har råd til å tape dette beløpet dersom det er en bløff". 39 dollar er tross alt ikke en svimlende sum for å levere en "lottokupong for et helt år"...
Det eneste som er sikkert er at du aldri blir rik om du ikke våger å prøve. Det er ved risiko du kan få gevinst.

Litt tilbake til CCP...
Jeg ser forresten helt klart det som ble poengtert av en annen potensiell kandidat her inne. Du blir bombardert med info. Den samme teksten blir repetert med små variasjoner et utall av ganger, og på denne måten blir du sløvet slik at du ikke legger merke til den viktige informasjonen. Ved en eventuell konflikt i ettertid vil de kunne bevise at du har "lest" (i alle fall hatt tilgang til) de mye omtalte disclaimsene der de fraskriver seg et hvert ansvar.

Styr unna CCP, men ha et åpent sinn til de som vurderer slike ting.
Og for all del; vi er ikke "garantert FRP'ere" ;)
 
U

Uregistrert

Guest
Denne Lena Bjorna tjener sikkert gode penger . . . .

. . . siden det finnes så mange lettlurte godfjotter i verden. Stå på og kjøp, Ola Normann, så kan denne Lena Bjorna holde fram med å jet-sette verden rundt og samtidig tjene penger ;-) Om ikke lenge reiser hun vel med eget jetfly også.

Hilsen frp-er - som kjørte drosje i studietiden.
 

Mortenxx

Medlem
Til Uregistrert med langt innlegg:
Vi vurderer dette på omtrent samme måte. Jeg ville selv kunne gått på dette konseptet om jeg hadde hatt de rette motivene, og om materialet hadde blitt presentert på riktig måte. Man behøver ikke være "naiv" eller "godtroende" for å gå på en ting.

Grunnen til at jeg sjekket ting grundig var at jeg ble overdynget med "bekreftelser" på at dette skulle være et seriøst konsept - det var rett og slett FOR mye av dette. Seriøse konsepter pleier sjelden å trenge et så omfattende nivå av markedsføring som jeg fant her.

Nivået på markedsføringen minnet litt for mye om andre områder jeg kjenner til, f.eks. på antivirus-programmer. De minst seriøse bruker haugevis av penger/aktivitet på markedføring rettet mot enkeltpersoner, mens de seriøse bruker langt mer på produktutvikling og langsiktige avtaler med store distributører.

Oppdatering av sak - Lotteritilsynet:
De brukte 2,5 måneder fra tips til temaet ble oppført som en egen sak. Dette var litt raskere enn jeg forventet, siden jeg beregnet omtrent 3 måneder eller mer.
Lotteritilsynet har mottatt flere henvendelser med spørsmål om lovligheten av Carboncpypro. Opplysningene vi har mottatt gjør at vi vil se nærmere på selskapet. Vi har foreløpig ikke konkludert med om dette er et ulovlig pyramidespill eller ikke. Dersom vi kommer til at selskapet er et ulovlig pyramidespill vil vi orientere om dette på vår hjemmeside – Lotteri- og stiftelsestilsynet

Jeg kjenner ikke så veldig godt til offentlig saksgang, men uansett hvilken etat jeg har vært borte i så har de hatt formelle regler som MÅ følges - og disse reglene gjør at Ting Tar Tid (TTT-prinsippet). Det som påvirker tiden er bl.a. svarfrister og klageadgangs-regler. Det vil trolig ta 3 måneder før det kommer en endelig konklusjon her.


Morten
 

Wilma

Medlem
Sist redigert:
Jeg har tjent $59,521.23 på CCP, dette er en enestående mulighet. Fikk tips om dette vanvittige og superhemmelige systemet på youtube, og takk og pris for at jeg valgte å ta sjansen! Punget ut noen få kroner og se på meg nå!
Gratulerer. Da kan det kanskje være på sin plass å stille deg noen spørsmål om dette? Hvor lang tid har du brukt på å tjene de pengene? Hvor mye av denne summen har du faktisk fått utbetalt (som i: står 50 000 $ fortsatt på en konto i Statene du ikke får tilgang til)? Og ikke minst: Hvordan har du egentlig tjent disse pengene?

Jeg hadde sannsynligvis vært mer positivt innstilt til dette dersom det faktisk eksisterte en nettside et sted der det gikk an å få litt slik informasjon uten at man måtte registrere seg. Kall meg gjerne sær, men spør du meg «har du lyst til å tjene masse penger?», er mitt første spørsmål «Hvordan?». Og jeg skjønner ikke hvorfor dette skal være så vanskelig å svare på.

Hvorfor ser vi ingen CCP-nettsteder med en «Om oss»-side, en side med kontaktinformasjon inkludert telefonnummer, og organisasjonsnummeret til foretaket som står bak siden? Eller i det minste et foretaksnavn? Ja, for carboncopypro.no klarer jeg utmerket å lete opp denne informasjonen selv hos Norid, men hvorfor er jeg nødt til å gjøre det når det ville ha tatt Johnsgård tjue sekunder å skrive denne informasjonen inn på nettsiden?

Det inntrykket jeg får av dette opplegget er at det dreier seg om å selge opplærings-DVD-er i markedsføring til svært stive priser (og om det inntrykket er galt, skyldes det at disse CCP-sidene aldri inneholder informasjon om dette). Det er ikke noe galt i dette, men jeg klarer ikke helt å se for meg at dette er noe det er marked for at tusen nordmenn skal selge. Kanskje har det aldri vært målet at tusen nordmenn skal selge dette, men med alle annonsene man har sett for dette på youtube og facebook kan man lett få det inntrykket.

Knis. Denne kan da umulig være seriøs? Forventer mennesket bak den videoen at jeg skal bli klokere på CCP av at han vifter litt med musa foran en Google-SERP i førti sekunder? Tror ikke det.
 
Topp