Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CarbonCopyPro

zapotek

Medlem
Jeg vet ingenting om CCP. Går konseptet i all enkelthet ut på å selge en markedsføringspakke til andre slik at de skal klare å selge denne markedsføringspakken til nye igjen? Eller ligger det noen reel verdi eller produkter i bunn?
 
Klarte akkurat å finne denne. Linker til den her fordi det stod ganske mye informasjon om CCP her som jeg ikke har klart å finne andre steder. Inkludert: «Har du spørsmål? Da må du betale 200 kroner for å vise at du er seriøs.» Urk.

Uansett, når det gjelder reell verdi eller produkter i bunn:
Er CarbonCopyPro et produkt?
- CarbonCopyPRO er et markedsføringssystem og en forretningsmulighet. CarbonCopyPRO's [sic] markedsføringssystem kan teoretisk sett bli brukt til å selge nesten hva som helst, men det går for mye til tilfeldighetene ... Så i stedet er CarbonCopyPRO systemet [sic] koblet sammen med et bestemt sett av produkter for å maksimere inntektene ved å markedsførere [sic]. Produktene er produsert av et ledende finansiellt [sic] utdannings selskapet [sic] grunnlagt av en ex-Wall Street rådgiver [sic]. Mest brukte fremgangsmåte er å markedføre både CCP sin forretningsmulighet og de økonomiske utdannelses produkter [sic] vi har.
 
Sist redigert:

Wilma

Medlem
Gratulerer. Da kan det kanskje være på sin plass å stille deg noen spørsmål om dette? Hvor lang tid har du brukt på å tjene de pengene? Hvor mye av denne summen har du faktisk fått utbetalt (som i: står 50 000 $ fortsatt på en konto i Statene du ikke får tilgang til)? Og ikke minst: Hvordan har du egentlig tjent disse pengene?

...
Sorry, nå fikk jeg dårlig samvittighet. Det forrige innlegget mitt var en utrolig dårlig spøk. Jeg er ikke med i ccp.

Jeg har forstått ccp som tre ting:

1. Muligheten til å selge kursene man selv deltar på.
3. Læringsmateriale
2. Muligheten til å lage nettverk med andre som deltar i opplæringen (for å promotere ccp og andre produkter på nett)

Hvis dette er tilfellet, så er det egentlig ikke så ille. Hvis du har en dyktig markedsfører som tar 50 studenter inn i et nettsamfunn der alle 50 skal samarbeide om å lykkes med sine egne prosjekter, samt at man får hjelp og veiledning av den dyktige markedsføreren underveis, vel så er det verdt spenna. Faktisk mer enn et kurs på nettskolen NKI, vil jeg hevde.

Men det jeg ikke liker er markedsføringen til CCP. De kommer med idiotiske påstander om gull & grønne skoger. Idioter som går på det fortjener å tape pengene, da det er tvilsomt at slike folk har gjort et redelig stykke arbeid i hele sitt liv.
 
Sist redigert:
Klarte å søke meg fram til denne:
The REAL TRUTH Re: CarbonCopyPRO - outrageous claims. Scam, or it has a dram of reality?

Beskriver egentlig veldig godt hva konseptet CCP går ut på.

Wilma: Enig i at det du beskriver der egentlig ikke høres så ille ut. Men forstår det slik at virkeligheten bak CCP ikke helt er sånn. Alle beskrivelser jeg har lest om CCP kommer etterhvert inn på at i teorien er CCP et markedsføringsverktøy du kan bruke til hva som helst, men at av en eller annen grunn som man ikke ønsker å gå inn på bør denne metoden bare brukes til å markedsføre utvalgte produkter. Og disse utvalgte produktene koster minimum to tusen dollar, og du er nødt til å kjøpe det selv før du får lov til å selge det, så klart.

Tenk forøvrig over hva det var du nettopp sa:
Hvis du har en dyktig markedsfører [...]

Men det jeg ikke liker er markedsføringen til CCP. [...]
Så lenge det er markedsføringen deres vi sitter igjen og misliker, burde vi kanskje ikke gå til denne gjengen for markedsføringsopplæring?
 

Wilma

Medlem
Tenk forøvrig over hva det var du nettopp sa:
Så lenge det er markedsføringen deres vi sitter igjen og misliker, burde vi kanskje ikke gå til denne gjengen for markedsføringsopplæring?
Haha, ja, godt poeng! :D

Men hvis disse folka gjør mye spenn, og konseptet og markedsøringen deres er lovlig, så er de vel flinke? :)

For å være helt ærlig, så er jeg usikker på om jeg synes moral hører hjemme her. Vi som allerede er skeptiske til produktet vil neppe kjøpe det, og de som er lettlurte nok vil muligens få seg en dyr lærepenge. Det vil i det minste heve standarden for hva folk kjøper i fremtiden, og det synes jeg er bra.

Mener også at det bør være litt opp til hver enkelt hva man ønsker å søle bort pengene sine på. Hvis myndighetene skal regulere absolutt alt, omtrent slik det gjøres i Norge, så blir det fint lite spillerom og mange naive mennesker på sikt.

Tror faktisk den grundige kontrollen myndighetene her til lands fører med alt mulig, er en av hovedårsakene til at nordmenn generelt sett er veldig lettlurte. De tror alt i markedet allerede er godkjent osv.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Men hvis disse folka gjør mye spenn, og konseptet og markedsøringen deres er lovlig, så er de vel flinke? :)

Problemet er at det er ikke lovlig. Markedsføring i Norge må være etterrettelig og basert på fakta. Det er faktisk ulovlig å markedsføre noe på en måte som kan bidra til å forvirre kunden. Slikt kan faktisk straffes med bøter og fengsel i særlig grove tilfeller.

Og derfor er det å markedsføre denne "luften" som er CCP ulovlig i norge.

Mener også at det bør være litt opp til hver enkelt hva man ønsker å søle bort pengene sine på. Hvis myndighetene skal regulere absolutt alt, omtrent slik det gjøres i Norge, så blir det fint lite spillerom og mange naive mennesker på sikt.

Jeg synes ærlig talt det bare er bra at alle disse tullingene som tror at det går an å bli millionær fra sofaen får seg en realitycheck som svir. De irriterer vettet av meg. Man skulle jo tro toskene hadde lært etter WGI og T5pc, men neida. Here we again.

Tror faktisk den grundige kontrollen myndighetene her til lands fører med alt mulig, er en av hovedårsakene til at nordmenn generelt sett er veldig lettlurte. De tror alt i markedet allerede er godkjent osv.

Jeg tror dette handler om grådighet. "Folk flest" er i bunn og grunn altfor grådige. De er dritlette å lure. Heng en gulrot foran nesen, så kommer de settende. Folk har ingen hemninger og alt som heter fornuft forsvinner ut vinduet hvis de får snusen i litt easy money.

Men egentlig er det bra slike tullinger finnes. Sånn at vi andre har noen å le av.
 

Wilma

Medlem
Problemet er at det er ikke lovlig. Markedsføring i Norge må være etterrettelig og basert på fakta. Det er faktisk ulovlig å markedsføre noe på en måte som kan bidra til å forvirre kunden. Slikt kan faktisk straffes med bøter og fengsel i særlig grove tilfeller.
Ok, var ikke klar over at dette tilfellet var ulovlig. Hvis man ser på kremer og all annen drit som selges, så er det mye som ikke er fakta der også, type "Det er matrologisktestet", hehe.

Tror man kan komme ganske langt med å bryte markedsføringsloven. Du sier selv man straffes med bøter og fengsel i særlig grove tilfeller, men før det skjer har man fått tusen klask på lanken og kjeft i bøtter & spann uten å gjøre noen endringer.

Jeg er enig i at ccp markedsfører seg under et hav av dårlig etikk, derfor liker jeg det ikke. Synes likevel det er tett at det er ulovlig. Åpner man for laissez-faire i markedsføring, så vil folk etter x smeller stille større krav til dokumentasjon på påstander som fremsettes i kampanjene.

Jeg synes ærlig talt det bare er bra at alle disse tullingene som tror at det går an å bli millionær fra sofaen får seg en realitycheck som svir. De irriterer vettet av meg. Man skulle jo tro toskene hadde lært etter WGI og T5pc, men neida. Here we again.
Veit. Det eneste som er synd er at jeg i mine business ventures ikke takler å gå på bekostning av integriteten min. Da hadde jeg høyst sannsynlig tjent mye mer enn jeg gjør i dag.

Man kan jo spørre seg om det er vi som markedsfører som er dumme, fordi vi ikke utnytter disse slabbedaskene grovt? Man får ikke lojale kunder og bygger ikke business på den måten, men kortsiktig gevinst kan være stor. Hva sier du?

Tror mye av grunnen til at staten slo så hard ned på WGI og T5PC var:

1. Mange høytstående statlig ansatte ble rævkjørt herfra til nordkapp av systemene.
2. Det var mye skattesnusk med kommisjoner fra systemene.

Er det noe staten er opptatt av, så er det i alle fall å krafse til seg mer enn det som smart er. Se bare på strafferammene på økonomisk kriminalitet kontra voldtekt.

Jeg tror dette handler om grådighet. "Folk flest" er i bunn og grunn altfor grådige. De er dritlette å lure. Heng en gulrot foran nesen, så kommer de settende. Folk har ingen hemninger og alt som heter fornuft forsvinner ut vinduet hvis de får snusen i litt easy money.

Men egentlig er det bra slike tullinger finnes. Sånn at vi andre har noen å le av.
Jepp, det har du helt rett i, for ikke lenge siden verserte det biltilbud på finn som var for gode til å være sanne. Folk beit på vett, og de ble snodd så det knittra i sedler.

En enkel måte å sno folk på er å legge ut en annonse på noe dyrt til underpris, si at man selger den pga seriøse pengeproblemer. Da vil folk prøve å utnytte situasjonen og prute ytterligere. Man lar dem gjøre det, og krever som motytelse at vedkommende betaler 50% eller mer på forskudd (pga forfallende gjeld osv). Deretter blir man stille.

Nei, har ikke prøvd det, men det er en simpel double screw metode. Man kan også prøve å få kjøperen til å fremstå aggressiv og utnyttende, slik at de i ettertid ikke engang vil anmelde forholdet, fordi deres egen opptreden da vil komme til uttrykk i loggene. :)

...

Ble lang og noe offtopic post detta, men liker temaet :D
 
Sist redigert:
T

Tikamp

Guest
ÅÅÅÅi heiteste!!

HHEHE!

Dette er jo kjempegøy=).. Det er jo en selvfølge at man kan tjene penger på dette=)..Man satser penger på at man ikke er den siste som blir vervet.

Det hele er en bløff!! -men det er jo resten av markedsføringen rundt om i verden også. Motivet vil alltid være å tjene penger. Jo grådigere du er, jo mer penger blir det i kassa.

Her har vi blitt kjempesur på at det å ha en tildelt posisjon og rang ikke står i stil med kunnskalper og evne. - men har det noe å si da?

Åpne opp for piramidespill!!!!! Det vil jo bli gøyere enn nettpoker!!!!!

Men jeg kommer aldri til å bli medlem i CCpro, for jeg har evner og kunnskaper - og ville ikke skrytt av å ha snytt noen for 43 000,-

By the way----tok en liten titt på skattelistene----tjener du over 150 000 i året er ikke dette noe for deg!:)
 
U

Uregistrert

Guest
Hater MLM i "skandinavisk innpakning / type VGI - 5% osv" dvs pyramide i mine øyne.

MLM er jo i grunn alle former for salg; produsent-distributør-importør-salgsledd 1-3 osv, hvor alle forskjellige ledd vil tjene penger.

hva med en markedsplass som for eksempel børs og meglere....her er det mange som tjener penger på andres uvitenhet.

Jeg er også skeptisk til alle former for "bli rik i en fei" hvor det ikke krever noen arbeidsinnsats.

Når det gjelder CarbonCopyPro så er det etter det jeg har forstått et markedsføring verktøy som lærer deg og nytte/utnytte den nye markedsplassen Internett og hvor produktet som du blir tilbudt er 1. Strategien/psykologien i å attrahere målgruppen 2. produktet(ene) er blant annet * finansiell rådgivning/opplæring, hvor man lærer å forvalte og ikke bare konsumere (se finanskrisen) * foredrag av mennesker med erfaring og resultater innen forvaltning * motivasjons foredrag om også å ha blikk for andre, som en måte å leve på (altså ikke bare meg meg og mitt). Man kan synes at prisen er høy for disse pakkene, men det er jo et faktum at du betaler opptil flere 100 000 kroner for å høre foredrag fra feks Donald Thrump, dvs at man priser kunnskap og erfaring ganske høyt og sikkert matnyttig hvis man tar til seg av erfaringene. Så det er snakk om pris etter attraksjon og nytteverdi.

Man bør sjekke innsiden før man dømmer utsiden.

Konklusjon: det er noen som er mer risikovillig en andre og som kan lykkes, men det er ikke alle som er komfortabel med risiko og det er ikke noe galt i det. la bare ikke andres misunnelse og frykt bestemme hva du vil gjøre med ditt liv.

Det er noen der ute som vil suge deg for penger uansett, men det er også noen som ønsker at du skal lykkes, det er faktisk noen som er smarte nok til å se at hvis de hjelper deg i å lykkes på samme måte som de selv, så er det en vinn vinn.
 

Mortenxx

Medlem
Riktig, man BØR sjekke innsiden før man bedømmer utsiden.

Produktene virker temmelig vriene å selge hvis de hadde vært solgt "standalone" uten å ha lokkemiddelet "inntjeningsmuligheter" som en sentral faktor. Deler av produktene kan være interessante nok, mens andre deler ville vært omtrent håpløse å selge utenfor USA. Selv i USA må de ha vært vriene å selge uten et ekstra lokkemiddel.

Når hadde du forresten behov for rådgivning i amerikanske skatteregler sist? Eller "tenner" du noe særlig på andre deler av konseptet som tilbys i M1 M2 M3 ? Det er greit nok at NOE kan ha appell på enkelte, men som "salgbare produkter" ville ikke dette vært førstevalg hvis du skulle drevet med salg.

Hvor mange annonser har du sett hvor produktene har hatt fokus? Omtrent alle annonser og omtaler på nettet fokuserer på inntjeningsmuligheter og ikke på produktene. "Jobb hjemmefra" og "Tjen penger" er de typiske annonsene.

Smart eller ikke?
Om man har deltatt i dette ser ut til å ha mer sammenheng med motiver og måten stoffet blir presentert på enn om man er "smart". Hos meg bommet de på begge punktene denne gangen.

Siden saken er til vurdering hos Lotteritilsynet og andre instanser ville jeg vært temmelig forsiktig med å markedsføre dette som "smart" akkurat nå. Jeg ville også vært forsiktig med vinklingen "hjelpe andre til å bli like suksessrike som man selv". Foreløpig er det relativt høy risiko for at dette kan bli en fiasko. Det gir også inntrykk av å ha vært betydelig mindre "suksessrikt" for de fleste enn hva markedsføringen gir løfter om.

By the way - jeg skjønner ikke helt sammenstillingen "risikovillig OG kan lykkes"? Historisk sett har svært mange "gått opp som en løve og ned som en skinnfell" hvis risikovilje har vært dominerende, mens "evne til å lykkes" ofte er knyttet opp mot en haug av andre egenskaper?

Morten
 

Tom Harr

New Member
Mye artig her :)

..men på slutten kom det jo faktisk etpar gode argumenter..nemlig at man kanskje burde vite hva det er før man uttaler seg..eller ihvertfall er kategorisk i sine uttalelser...
Jeg så blant annet en kommentar om hva "BIB" er, visstnok et sitat fra ett eller annet statlig organ...Vel..jeg må nok skuffe dere :) (arti,det)
Bib er film og arbeidsbøker.(altså undervisning/opplæring)
Så var det snakk om pyramide...tjah...du får provisjon hvis du verver nytt medlem..kan vi sammenligne det med norske affiliates-programmer, mon tro?
Først og fremst handler det om undervisning. Lær hvordan man driver Internett Markedsføring.
Så kan man jo velge å selge medlemskap eller ikke...
Kanskje du har et produkt du vil selge selv? F.eks at du driver med webdesign, og ønsker å nå ut til de store massene? Da kan det være greit å lære litt om det...
Andre aktører som driver samme type opplæring er eksempelvis Stompernet - meget bra, men nokså mye dyrere.
WealthyAffiliates - billigere, noe "forumdrevet" hvis du skjønner hva jeg mener..(bidrag kommer fra medlemmer)

Vel - uansett hva du velger(eller ikke)
Lykke til!

Ha en flott helg!
 
Topp